FANDOM

Chodźcie moi przyjaciele. Wciąż nie jest za późno by ujrzeć nowy świat.

—Raul Menendez

Cordis Die (co w tłumaczeniu oznacza "Dzień Serca" po łacinie) – jest to globalna organizacja terrorystyczna, prowadzona przez Raula Menendeza i dążąca do zapanowania anarchii na całym świecie. Jest główną frakcją w Call of Duty: Black Ops II.

Tło Edytuj

Cordis Die oficjalnie rozpoczęło działalność 22 czerwca 2014 r. jako ruch polityczny w serwisach społecznościowych. Popularność grupy szybko się rozprzestrzeniła dzięki charyzmie jej lidera, Raula Menendeza, wówczas nieznanego aczkolwiek nazywanego "Odyseuszem".

Motywy Edytuj

Głównym celem Cordis Die było osłabić rządy kapitalistyczne na całym świecie, szczególnie w Stanach Zjednoczonych Ameryki. Dotyczyło to także dyktatur, takich jak Iran czy Korea Północna, w których to najwcześniej doszło do protestów. Cordis Die udało się to osiągnąć głównie przez polityczne zamieszki organizowane za pośrednictwem mediów społecznościowych. Lecz słowo wolność dla Menendeza oznaczało anarchizm w kraju, bez władzy rządowej.

Potęga militarna Edytuj

Potęga Cordis Die była w stanie dorównać nawet największym mocarstwom na świecie.

Galeria Edytuj