Złoczyńcy Wiki
Advertisement
Skull-32-xxl.png
Uwaga!
Ten złoczyńca został uznany za Czyste Zło. W związku z tym jest jednym z najgorszych złoczyńców, pozbawionym jakichkolwiek pozytywnych cech i bez żadnych szans na nawrócenie się. Nawet jeśli posiada jakieś pojedyncze pozytywne cechy to najczęściej są one całkowicie fałszywe, nieszczere i w ogóle nie usprawiedliwiają ohydnych zbrodni jakich złoczyńca się dopuścił, albo jeśli posiada jakieś humorystyczne lub komediowe momenty, to nijak one nie umniejszają dokonanych przez niego nikczemnych czynów. Dla tego rodzaju złoczyńcy robienie złych rzeczy jest tak naturalne, jak oddychanie.
Warning18+.png
Uwaga!

Cyprian Wiley, znany również jako Skurwiel Junior, jest jednym z czterech czołowych bossów świadka przestępczego Nowigradu i jednym z głównych antagonistów w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon.

W polskiej wersji językowej głosu użyczył mu Maciej Maciejewski, a w wersji angielskiej Ewan Bailey.

Biografia[]

Cyprian Wiley jest synem Alonso „Skurwiela” Wileya, który był szefem kryminalnym Nowigradu pod pseudonimem Skurwiel Senior. Junior zamordował swojego ojca i przejął cały jego przestępczy interes, przyjmując pseudonim Skurwiel Junior. W przeciwieństwie do swojego ojca, Junior nie miał zamiaru współpracować z resztą lordów przestępczych i zamiast tego chciał ich wyeliminować. Radowid V Srogi, król Redanii, użył tego do wywołania chaosu w Nowigradzie, aby móc przejąć miasto-państwo. Junior rządził nielegalnymi kasynami, nielegalnymi klubami walk i nielegalnymi burdelami. Był znany z brutalnego gwałcenia i okrutnego zabijania prostytutek dla przyjemności.

Jaskier i Ciri zawarli umowę z Juniorem, skarb Sigiego Reuvena w zamian za naprawienie magicznego pudełka. Jednak po tym, jak Jaskier ukradł fortunę, Kaleb Menge odebrał mu ją. Junior porwał Dudu, by przesłuchać go w sprawie miejsca pobytu Ciri i Jaskra. Doppler był torturowany i pokryty bliznami na twarzy przez zbrodniarza, ale ostatecznie został uratowany przez jego przyjaciół.

Geralt z Rivii, w poszukiwaniu Ciri i Jaskra, przybył do Juniora po długich i wyczerpujących poszukiwaniach i zabiciu wszystkich podlegających mu zbirów. Geralt był całkowicie zniesmaczony, gdy był świadkiem, jak Junior traktował kobiety. Myśląc, że mógł zrobić to samo z Ciri, Geralt, całkowicie wściekły, zaczął bić Juniora. Po zdobyciu informacji, których potrzebował, Geralt mógł albo od razu położyć kres jego życiu, albo pozwolić mu żyć, tylko po to, by zostać sprowadzonym przez swoich dawnych współpracowników i pozostawionym, by gnił na ulicach.

Advertisement