Złoczyńcy Wiki
Advertisement
Złoczyńcy Wiki
Do szablonu +18.png
Uwaga!

Cyrus Grissom (znany również jako Wirus) - główny antagonista filmu akcji Con Air - lot skazańców z 1997 roku. Grissom to psychopatyczny kryminalista i morderca, który zajmuje się porwaniem tytułowego samolotu.

W jego rolę wcielił się John Malkovich, znany z roli Mitcha Leary'ego, Toma Ripleya, Humma Kavula, Quentina Turnbulla, Teddy'ego Deserve, Pascala Sauvage i Vicomte Sébastiena de Valmonta.

Biografia

Jakiś czas przed rozpoczęciem filmu Cyrus Grissom mordował, porywał, okradał, wyłudzał i robił inne przestępstwa. Spędził 25 lat w więzieniu, gdy miał jeszcze 14 lat. W więzieniu zdobył drugi stopień więźnia, zamordował 11 więźniów, wywołał 3 zamieszki i dwukrotnie uciekł z aresztu. Po raz pierwszy widziano go na pokładzie samolotu Jailbird wraz z kilkoma innymi więźniami. Kiedy więzień imieniem Pinball rozpala ogień i otwiera cele, Cyrus przejmuje kontrolę i wzywa lot Con Air. Jego szefem jest Francisco Cindino, baron narkotykowy z Ameryki Południowej.

Gdyby wszystko poszło zgodnie z planem, Cyrus i jego gang mieszkaliby w kraju bez zarzutów ekstradycji. Po odkryciu, że jego samolot został zabrany przez szefa, który go zdradził, Cyrus wykonuje na Cindino egzekucję.

Kiedy Jailbird rozbił się w Las Vegas, Cyrus i 2 innych więźniów, Nathan Jones i Earl Williams, próbują uciec skradzionym wozem strażackim. Cameron Poe, były strażnik armii amerykańskiej, i Larkin jako marszałek USA ścigają złoczyńcę na policyjnych motocyklach. Podczas bójki na ciężarówce Poe przykuwa kajdankami Cyrusa do drabiny, mówiąc mu, że nie zbliży się do jego córki. Kiedy drabina się łamię, Cyrus spada na linie energetyczne, porażając go prądem, a na koniec ląduje pod kafarem, który następnie, który spada, miażdżąc mu głowę.

Advertisement