FANDOM

Nadchodzi Człowiek Szpadel! Wiele jest rzeczy nade mną, ale pode mną nie ma już nic!

—Człowiek Szpadel

Człowiek Szpadel jest finałowym antagonistą w filmie Pixara Iniemamocni z 2004 roku i drugorzędnym antagonistą w sequelu z 2018 roku Iniemamocni 2.

Biografia

Iniemamocni

Trzy miesiące po porażce Syndroma, Człowiek Szpadel pojawia się na końcu filmu, gdzie ogłasza swoją "wojnę o pokój i szczęście!". Rodzina Parr następnie założyła maski, gotowa do walki z nim.

Iniemamocni 2

Natychmiast po wydarzeniach z pierwszego filmu, złoczyńca zaczyna kopać tunel w dół, a Pan Iniemamocny próbuje się do niego przebić. Na pewnej głębokości Człowiek Szpadel detonuje kilka bomb, co powoduje zawalenie się miejskiego banku Metroville. Gdy złoczyńca obrabia sejf, zostaje skonfrontowany z bohaterem, z którym walczy. Jednak zaczyna kopać w górę, zmuszając Pana Iniemamocnego, by porzucił ściganie go i pozwolił mu się wymknąć. Iniemamocni skutecznie uniemożliwiają złoczyńcy dalsze niszczenie miasta.

Pojawia się w scenie po napisach.

Gra wideo

Po tym, jak zakończył się pierwszy film, Człowiek Szpadel rozkazuje zabójczym robotom wywoływanie wojny w Metroville, a Elastyna i dzieci walczą z inwazją na powierzchni, podczas gdy Pan Iniemamocny i Mrożon podążają za złoczyńcą w głąb podziemnego miasta.

Plany Człowieka Szpadla zostają ujawnione: aktywacja maszyny zwanej Magnomizerem, która zanieczyści powierzchnię Ziemi. Dwóm superbohaterom udaje się zniszczyć maszynę i Człowieka Szpadla. Jednak te wydarzenia nie są kanoniczne, gdyż ów złoczyńca powraca w Iniemamocni 2.

Ciekawostki

  • Człowiek Szpadel jest parodią Marvelowskiego złoczyńcy Mole Mana.