FANDOM

Wiesz, co jest w tobie takiego niesamowitego, Batmanie? Nawet kiedy przegrywam, to wygrywam. No dalej – wezwij gliny. Zamkną mnie. Mój prawnik wyciągnie mnie za kaucją przed świtem. A wiesz co zrobię, kiedy wyjdę? Każdą sekundę poświęcę na to, żeby cię znaleźć i załatwić.

—Sionis po porażce z Batmanem

Czarna Maska - poboczny antagonista w serii gier Batman: Arkham.

Był to kryminalista oraz jeden z najbardziej wpływowych gangsterów w Gotham City, do czasu, kiedy jego imperium przejął Joker.

Głos w Batman: Arkham City podkładał mu Nolan North, a w Arkham Origins oraz Arkham Knight Brian Bloom.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Rodzice Sionisa – miliarderzy zginęli w pożarze i Roman przejął ich fortunę. Sionis kupił m.in. Hutę oraz został właścicielem Gotham Merchants Bank.

Sionis stał się wschodzącą gwiazdą kryminalnego podziemia Gotham, budując imperium rywalizujące z Pingwinem. Wkrótce Sionis stał się na tyle wpływowy, że skorumpował komisarza Loeba, oraz rywalizował z Rodziną Falcone, dotychczas największym kryminalnym imperium Gotham.

Przed Arkham Origins Edytuj

Dziewczyna Sionisa – Tiffany Ambrose zaczęła być prześladowana przez niejakiego Jokera. Ukryła się w apartamencie i kryjówce Sionisa w Lacey Towers. Niestety, Joker już tam był i czekał na nią. Ostatnią rzeczą jaką zrobiła przed tym, jak Joker ogłuszył ją w kuchni, było napisanie SMS-a do Sionisa z pytaniem, kim jest Joker. Roman odpowiedział "Nikt ważny". Joker przywiązał jej ręce do żyrandola w salonie.

BlackMaska

Będąc paranoikiem Czarna Maska postanowił zatrudnić dublera, który wszedł do apartamentu. Na miejscu został zastrzelony przez Jokera, który tam czekał. Prawdziwy Sionis zaatakował go z balkonu, lecz Joker wygrał walkę i związał mu ręce. Joker pozbył się dowodów za pomocą koktajlu Mołotowa. Ponadto, Joker dał mu pistolet i zmusił do zabicia Tiffany, po czym wyciągnął go z apartamentu.

Joker chciał jednego – Gotham Merchants Bank. Potrzebował Sionisa, aby złamać kody bezpieczeństwa i dostać się do sejfu. Wtedy Joker zaczął podszywać się za Czarną Maskę i przejął całe jego imperium. Sionis został uwięziony w swojej własnej hucie. Tymczasem Joker wynajął najniebezpieczniejszych zabójców świata (Bane, Deathstroke, Deadshot, Electrocutioner, Shiva, Świetlik, Killer Croc oraz Copperhead) aby zabić Batmana w Boże Narodzenie. Nagrodą była kwota 50 000 000 $...

Arkham Origins Edytuj

Zabij go, a zapłacę, ile zechcesz. Spraw, aby cierpiał, a zapłacę podwójnie.

—Roman Sionis do Copperhead

Batman arkham origins black mask01

W Wigilię, Batman sądził, że to Sionis zrekrutował zabójców. Jednak wszystko zmieniło się, kiedy Batman rozwiązał zagadkę zbrodni w Lacey Towers i dowiedział się, że zwłoki mężczyzny tak naprawdę nie były prawdziwą Czarną Maską. Wyruszył do Gotham Merchants Bank, gdzie Joker trzymał Sionisa jako zakładnika. Tam spotkał "Czarną Maskę" oraz prawdziwego Sionisa, który został brutalnie przez niego pobity. Wtedy Joker zdjął maskę i ukazał swoją prawdziwą twarz. Batman domyślił się, że to on wynajął zabójców. Joker uciekł z Sionisem i pieniędzmi z banku jednocześnie wysadzając jego połowę.

BlackMaskHostage

Sionis jako zakładnik

Kiedy Batman uratował go w hucie, zapytał go gdzie jest Joker. Czarna Maska nie powiedział mu, bo sam chciał go zabić za przejęcie jego majątku oraz zabicia jego dziewczyny. Wtedy Batman zaczął go brutalnie bić, jednak został zaskoczony przez Copperhead, a Sionis się wymknął.

Roman próbował odzyskiwać i stabilizować swoje imperium. Podobno torturował tych, którzy go zdradzili. Batman spotkał go w kościele, lecz szybko powalił go na ziemię i jego wspólników. Najprawdopodobniej poszedł wtedy do więzienia Blackgate.

Arkham Asylum Edytuj

Sionis nie pojawia się w grze, lecz jest mowa o tym, że wyjechał do Bludhaven.

Przed Arkham City Edytuj

Czarna Maska zasłynął jako jedyny więzień, któremu udało się uciec z super-więzienia Arkham City. Potem próbował uciec do Gotham, lecz został ponownie schwytany. W grze widać plakat z wizerunkiem Czarnej Maski i napisem POSZUKIWANY.

Arkham City Edytuj

Nikt nie aresztuje Czarnej Maski! Nikt!

—Czarna Maska do strażników TYGER

ArkhamCap 66

Czarna Maska próbujący się bronić przed TYGER w Batman: Arkham City.

Po powrocie, Czarna Maska nie zamierzał znowu być w Arkham City i próbował bronić się przed strażnikami TYGER krzesłem. Chciał się zobaczyć ze Strangem, lecz został obezwładniony paralizatorem, pobity i ośmieszony w obecności więźniów Arkham City.

Tam właśnie pozostał aż do zamknięcia placówki.

Po Arkham City Edytuj

Po tym, jak Arkham City zostało zamknięte Czarna Maska, podobnie jak wielu więźniów został wypuszczony z odszkodowaniem. Po śmierci Jokera Czarna Maska zaczął odbudowywać i odzyskiwać swe imperium.

Arkham Knight: Red Hood Edytuj

Red hood black

Śmierć

Red Hood zjawił się w jego kryjówce i po zabiciu jego zbirów i pokonaniu jego, Sionis obiecał, że wyjedzie z Gotham i nigdy nie wróci, lecz Red Hood odmówił, po czym strącił go z okna i powiedział, aby pozdrowił Jokera w piekle.

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj