FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Roman Sionis (lepiej znany pod pseudonimem Czarna Maska) - główny antagonista filmu DCEU z 2020 roku pt. Ptaki Nocy (i Fantastyczna Emancypacja Harley Quinn).

Jest potężnym władcą zbrodni w Gotham City, który jest właścicielem swojego klubu nocnego, Klub Czarnej Maski, a także szefem Victora Zsasza.

Jest także rywalem Jokera w podziemiach Gotham. Kiedy Czarna Maska chce zabić Cassandrę Cain, wszystkie Gothamici, którzy z nią pracują, zaczynają jej szukać, na czele z Harley Quinn i jej zbirami, Ptakami Nocy, by przyjść z pomocą Cassandrze (ponieważ sama Cassandra jest sługą Harley) i zrobić wszystko co możliwe żeby obalić Sionisa i jego organizację.

W jego rolę wcielił się Ewan McGregor, znany z roli Marka Rentona, Patricka McKenna i Johna Bishopa.

Biografia

Roman Sionis został po raz pierwszy widziany w filmie w swoim klubie, w którym próbuje przekonać chińskiego szefa mafii, aby przyłączył się do jego kryminalnego imperium tylko po to, aby zostać zamkniętym, a następnie zwrócił uwagę na Harley Quinn, która właśnie złamała nogi kierowcy i ochroniarza, a Sions pyta ją czy dobrze się bawi i czy jej chłopak dołączy do nich tej nocy, ta mu odpowiada, że Joker musi zająć się czymś, i że zaraz wyjdzie i mówi że Joker przesyła mu pozdrowienia. ​Jedyną przyczyną, dla której Czarna Maska był miły dla Harley, to to że bo boi się Jokera i dopóki Harley jest jego dziewczyną, nikt nie ośmieliłby się jej skrzywdzić, jednak potem Joker i Harley zerwali ze sobą.

Następnego dnia obserwował piosenkarkę w swoim klubie Dinah Lance (Czarnego Kanarka) broniącą nieświadomej Harley przed dwoma gwałcicielami, których widział ze swojego bogatego mieszkania, które znajdowało się na górze jego klubu, był tak imponujący umiejętnościami walki Dinah, że postanowił ją promować i sprawić by została jego nowym osobistym ochroniarzem i kierowcą, więc wysyła prawą rękę Victor Zsasz, aby ją odebrał i powiedział jej o wiadomościach.

Tego samego dnia idzie do magazynu, w którym uwięził szefa chińskiej mafii i jego żonę i córkę, ten jest zły, ponieważ odrzucają ofertę dołączenia do niego, wtedy postanawia wysłać wiadomość do wszystkich przestępców w Gotham, którzy nie pracują dla niego co by się stało, gdyby odmówili przyłączenia się do niego, więc nakazał Zsazowi brutalne zamordowanie szefa mafii, powoli i z bólem zabójstwo jego żony i zabicie jego córki bez boleśnie, po czym wychodzi na zewnątrz magazynu i nakazuje Dinah zawieźć go do klubu.

Galeria

Ciekawostki

  • Czarna Maska ​​jest jak dotąd nie tylko jedną z niewielu postaci w DC Extended Universe, która jest LGBT, ale jest pierwszym takim wcieleniem Czarnej Maski. W głównym nurcie komiksowej ciągłości Czarna Maska zawsze była przedstawiana jako heteroseksualna.