FANDOM

Zobacz inne pojęcia – Czarownica

Czarownica – główna antagonistka w szesnastym pełnometrażowym filmie animowanym Disneya pod tytułem Śpiąca królewna.

Pojawia się również w roli tytułowego bohatera/antybohatera w filmie animowanym Disneya 2014 o tej samej nazwie. Jest złą wróżką, która obraża się, że nie została zaproszona na chrzest księżniczki Aurory i próbuje zemsty na królu Stefanie i królowej Lei, przeklinając ich ukochaną córkę, Aurorę.

Wbrew powszechnemu przekonaniu, Czarownica jest czarodziejką, choć mroczną, odpowiedzialną za wszelkie nieszczęścia w królestwie króla Stefana. Wydaje się być szczególnie pogardliwa i nieposłuszna wobec Trzech Dobrych Wróżek, które robią wszystko, co w ich mocy, by powstrzymać przygniatającą czarną magię Czarownicy. Dzięki swojemu gotyckiemu, eleganckiemu designowi, dramatycznej i ekstrawaganckiej animacji oraz nieograniczonemu arsenałowi magicznych mocy, Czarownica jest jednym z najpopularniejszych i najbardziej znanych złoczyńców Disneya.

Charakterystyka

Osobowość

Czarownica jest najlepszym uosobieniem czystego zła w świecie Disneya. Zostaje przedstawiona jako nienagannie wyrafinowane i królewskie stworzenie. Czarownica jest bardzo cyniczna, sarkastyczna i manipulująca, o czym świadczy to, jak odnosiła się do Trzech Wróżek jako "motłochu", co niemal skłoniło jedną z Wróżek, by ją zaatakowała. Przyznaje, że czuła się zaniepokojona, że ​​nie została zaproszona na chrzest księżniczki Aurory. Czarownica otwarcie odmawia współpracy, jest szkodliwa i złośliwa w przeklinaniu księżniczki Aurory po jej śmierci.

Czarownica jest niezwykle agresywną i diabelską osobą: często wybucha gniewem, kiedy karzy swoich sługusów, posuwając się nawet do porażenia prądem niektórych z nich. Czarownica jest również bardzo pompatyczna, arogancka, nieprzyjemna i narcystyczna do winy, kpiąc z Trzech Wróżek za to, że nie udało im się ochronić Aurory, i że myśleli, że mogą pokonać "Pani wszelkiego zła".

Co więcej, jest absolutnie niesympatyczna, zjadliwa i bezlitosna dla każdego innego stworzenia, poza jej wroną i bliskim przyjacielem, Diablo. Okazało się, że pieszczotliwie głaszcze go przy kilku okazjach i cierpi z powodu nikczemnego załamania. Jest również bardzo egoistyczna i zbyt pewna siebie, opisując swoje moce jako wszystkie moce piekielne. Jest przebiegłym, okrutnym, sadystycznym i zdradzieckim stworzeniem.

Czarownica jest z natury agresywna i niszczycielska. Nie ma z góry określonego celu, chce po prostu na świecie wywołać chaos i rozpacz.