FANDOM

Zobacz inne pojęcia – Darkseid

Co zrobisz, gdy twoi przyjaciele, wrogowie, kochankowie, wszyscy są Darkseidem? Kiedy jest jedno ciało. Jeden umysł. Jedna wola. Jedno życie, które jest Darkseidem. Czy zatem będziesz wrogiem wszelkiej egzystencji?

—Darkseid do Supermana

Jestem. Nowym. Bogiem. W Darkseidzie wszystko jest jednym. To potężne ciało jest moim kościołem. Kiedy zarządzam wasze poddanie się, mówię trzema miliardami głosów. Kiedy wyciągam pięść, zmiażdżę cały wasz opór. Są to trzy miliardy rąk. Kiedy patrzę wam w oczy i niszczę wasze marzenia. I łamię serca. Ma sześć miliardów oczu. Nic takiego jak Darkseid nigdy nie pojawiło się wśród was; nic już takie nie będzie. Zabiorę was do piekła bez wyjścia lub końca. I tam zamorduję wasze dusze! Każąc się czołgać i błagać! I umierać! Umierać! UMIERAĆ DLA DARKSEIDA!

—Darkseid

Darkseid (prawdziwe imię to Uxas) jest niezwykle potężnym superzłoczyńcą i głównym antagonistą całego wszechświata DC, początkowo służąc jako główny antagonista serii komiksów New Gods, później stając się jednym z głównych antagonistów dla Supermana i Ligi Sprawiedliwości.

Jest bezlitosnym i despotycznym członkiem pozaziemskiej rasy bóstw znanych jako Nowi Bogowie. Jest on arcywrogiem Oriona, jego syna o imieniu Highfather, reszty Nowej Genezy, JLA, całego DCU i jest powszechnie uważany za jednego z najpotężniejszych i najbardziej złowrogich złoczyńców wszechczasów w uniwersum DC.