FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Wiesz, myślę że... Że nic nie dzieje się przez byle przypadek.

—David

Myślisz, że mnie znasz, hę?... Powim ci coś, nie masz pojęcia do czego jestem zdolny.

—Ostatnie słowa Davida

David jest przywódcą ocalałych i kanibali mieszkającym w małym miasteczku w postapokaliptycznej Ameryce. Jest też antagonistą w grze wideo The Last of Us.

W angielskiej wersji językowej głosu użyczył mu Nolan North, a w wersji polskiej Dariusz Toczek.

Osobowość Edytuj

David nie uciekał się do przemocy, gdyby mógł pomóc. Początkowo przejawiał zaniepokojenie Ellie i starał się jej pomóc. Sugeruje, że troszczył się o ludzi w swojej grupie i ich dobre samopoczucie, ponieważ już wcześniej osobiście polował na jedzenie ze swoim partnerem Jamesem, zamiast zlecać to komuś innemu. Był także charyzmatyczny, prowadząc swoją grupę i kontrolując ludzi, takich jak James i Ellie, bez potrzeby agresji lub wrogości wobec nich; zapytał, a oni się zgodzili. Wspierał także ludzi wokół niego, uzupełniając ich możliwości przetrwania, zwłaszcza Ellie.

Jego prawdziwe ja zostało jednak ujawnione, gdy przyznał, że jego grupa to ci, z którymi Ellie i Joel walczyli na uniwersytecie. Później David ujawnił, że on i jego grupa uciekali się do kanibalizmu, traktując obcych jako jedzenie, a nie ludzi. Wykazywał również wiarę w przeznaczenie, twierdząc, że „wszystko dzieje się z jakiegoś powodu”, wskazując, że wierzył, iż jego spotkanie z Ellie było dla niego przeznaczone.

Sugeruje, że miał niepokojące intencje wobec Ellie, wspierane przez dotykanie jej ręki i nazywanie jej „specjalną”. Torturowany przez Joela kanibal nawet nazwał Ellie „najnowszym zwierzakiem Davida”, co sugeruje, że wcześniej schwytał inne dzieci i manipulował nimi.

Kiedy David próbował zamordować Ellie, rozglądał się za nią w pośpiechu, lekko szarpiąc się i wydawał się niemal szalony, gdy jej szukał.