FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Wade Winston Wilson, znany również jako Deadpool - jedna z głównych postaci w komiksach Marvela, który przez większość swoich występów występował jako antybohater/antyzłoczyńca. Jest zmutowanym najemnikiem o nienasyconej żądzy krwi i niesamowitej zdolności do przełamania czwartej ściany, zwykle świadomej medium, w którym się znajduje. Jednak ze względu na swój kodeks moralny (ogólnie) robi tyle samo dobrych rzeczy, co złych.

Historia Edytuj

Choć opublikowany przez Marvela, nie można pominąć faktu, że mimo całej swojego przekomarzania się, popularności i osobowości Deadpool jest w istocie bezlitosnym zabójcą i psychopatą: zabił wielu ludzi, którzy na to zasłużyli, ale cieszył się również z zabijania niewinnych ludzi za odpowiednią cenę. Czasami jest nawet gotów zabić ludzi, z którymi pracował w przeszłości, za szybką gotówkę.

Deadpool zawsze zamieszkiwał we własnym szalonym świecie i jako taki naprawdę nie pasuje do naszych ideałów „dobra” i „zła” - w jednej chwili może być bohaterem, a następnie złoczyńcą. Z tym szalonym umysłem często przełamuje czwartą ścianę w wielu pracach, w których się pojawia, a ludzie nie rozumieją, co ma na myśli, gdy to robi. Powoduje to, że zarówno złoczyńcy, jak i bohaterowie nie lubią go z powodu jego nieprzewidywalnej natury i irytacji tym, co postrzegają jako irytujące wygłupy.

W innych mediach Edytuj

Hulk vs Wolverine Edytuj

Deadpool był częścią załogi Weapon X i antagonistą tego animowanego filmu specjalnego - pracował u boku słynnych wrogów Wolverine'a Sabretootha, Lady Deathstrike i Omega Red. Jednak pokazał się jako oszust i psychopata, tak jak zawsze to robił w przeszłości, i stał się bardziej neutralną siłą w miarę rozwoju historii. Z drugiej strony wspomina o robieniu rzeczy, których jego główny odpowiednik nawet nie pomyślałby o „zabijaniu dzieci”.

Filmy X-Men Edytuj

Główny artykuł: Deadpool (Filmy X-Men)

Mega Spider-Man Edytuj

Główny artykuł: Deadpool (2010 Marvel Animated Universe)

Ultimate Marvel Edytuj

Główny artykuł: Deadpool (Ultimate Marvel)

W uniwersum Ultimate Marvel Deadpool jest postrzegany jako anty-mutant ekstremista i cyborg, w tym wszechświecie jest on przywódcą wersji Reavers Ultimate Marvel - która poluje na mutanty dla sportu w ramach telewizyjnego reality show.

Spider-Man: Shattered Dimensions Edytuj

Główny artykuł: Deadpool (Spider-Man: Shattered Dimensions)

Ciekawostki Edytuj

  • Potwierdzono, że Deadpool to parodia superzłoczyńcy z DC Comics Deathstroke, z którą łączy wiele podobieństw (Deathstroke nazywa się Slade Wilson, ma czynnik regenerujący, a także jest wykwalifikowanym zabójcą i strzelcem).

Linki zewnętrzne Edytuj