Do szablonu +18.png
Uwaga!

Zobacz inne pojęcia – Deathstroke

Jestem cholerną maszyną do zabijania!

—Deathstroke

Slade Wilson, lepiej znany jako Deathstroke – superzłoczyńca z komiksów DC Comics. Jest jednym z najgroźniejszych zabójców na świecie. Znany jest również z pełnego tytułu Deathstroke Terminator i rzeczywiście był pierwotnie nazywany po prostu "Terminator" - chociaż Deathstroke został dodany wkrótce potem. Był znany jako główny antagonista kontraktu Judasza i polowania na tytanów. W porównaniu do potężniejszego Trygona, Slade nie jest tak naprawdę największym i najgorszym, ale jest najbardziej powracającym złoczyńcą serii i służy jako arcywróg Tytana, a także Nightwinga.

Jego prawdziwe nazwisko to Slade i to właśnie ta nazwa została użyta do nazwania głównego antagonisty z serii kreskówek Młodzi Tytani (chociaż, jak stwierdzono powyżej, pomimo wspólnego imienia są oni różnymi złoczyńcami). Jego nazwisko w komiksach Deathstroke nie zostało zaakceptowane jako coś, co można by nazwać w animowanym serialu telewizyjnym z 2003 roku, więc nazywa się go tylko Slade.

Charakterystyka[edytuj | edytuj kod]

Osobowość[edytuj | edytuj kod]

Slade Wilson ma bardzo skomplikowaną osobowość. Jest godnym zaufania i honorowym człowiekiem, działającym pod ścisłym kodeksem etyki, ale jego poczucie moralności jest błędne. Slade jest człowiekiem, który wierzy w stosowanie śmiertelnej siły, a czasami działał jako sędzia, przysięgły i kat dla tych, których uważa za bez honoru i wartości. Jednak Slade jest szczególnie związany z wybranymi zadaniami, często rezygnując z zadań, które mogłyby zagrozić jego osobistemu kompasowi moralnemu, takim jaki jest. W niektórych przypadkach Slade walczył po stronie aniołów tylko dlatego, że wierzył w sprawę. Innym razem podejmował sprawy i popełnił akty, w których inni bohaterowie byliby zniesmaczeni.

Jednak Slade jest zdolny do niezwykłego oddania, bez względu na to, czy chodzi o jego rodzinę, przyjaciół czy byłych kochanków. Zawsze starał się chronić tych, którzy byli blisko jego, i nie waha się oddać swojego życia w zamian za ich. Jego największymi tragediami była jego niemożność zapobieżenia zniszczeniu tych, którzy go kochali. Śmierć jego synów i byłej żony nadal nawiedza Slade'a. Torturuje go jego bezradność.

Slade ma również trudności z wyrażeniem swoich uczuć. Jego brak ekspresji nie uczynił go ani dobrym ojcem, ani mężem. Czasami dystansował się od tych, których kochał dla własnej ochrony. Przy różnych okazjach skrupulatnie zerwał więzy z Rose Wilson, jego córką i Pat Trayce'em, jego kochankiem, chcąc "uratować" ich z jego sposobu życia. Pomimo ostatnich zmian, Slade pozostaje człowiekiem tajemniczym.

Galeria[edytuj | edytuj kod]