Złoczyńcy Wiki
Advertisement
Warning18+.png
Uwaga!

Czemu? Bo mają rzeczy, których nikt inny nie ma, bo ich na to stać, bo szczerze mówiąc, jestem wystarczająco bogaty, żeby robić, co mi się podoba, a ty jesteś na tyle biedny, że nie zadajesz mi żadnych cholernie głupich pytań. Mam to na myśli jako przyjaciel. Namaste.

—Devin Weston.

Devin Weston - główny antagonista gry wideo Grand Theft Auto V z 2013 roku.

Jest wpływowym miliarderem i bezwzględnym potentatem biznesowym, który prowadzi liczne przedsiębiorstwa w mieście Los Santos, z których wiele obejmuje działalność przestępczą.

Głosu podłożył mu Jonathan Walker.

Biografia[]

Weston początkowo pracuje z skorumpowanym agentem F.I.B. Stevem Hainesem, torturując pozornie niewinnego człowieka. Został później przedstawiony dla zespołu trzech wysoko wykwalifikowanych przestępców składających się ze profesjonalnego złodzieja Michaela De Santa, ambitnego gangstera Franklina Clintona oraz brutalnego i niezrównoważanego barona narkotykowego Trevora Philipsa. Używa ich trzech do kradzieży kilku ekskluzywnych i rzadkich samochodów w mieście Los Santos, a także wykorzystywania ich umiejętności do ulepszania innych przedsięwzięć biznesowych w mieście. Ostatecznie Weston zdradza Michaela, próbując zamordować swoją rodzinę przez osobistą drużynę najemników, wszystko to z powodu śmierci osobistego asystenta Westona w wypadku spowodowanym przez Michaela. Weston postanawia również nie płacić Franklinowi i Trevorowi za samochody, które ukradli dla niego, pomimo osobistego ryzyka, jakie każdy z nich zrobił, aby je dla niego zdobyć. Wydarzenia te tworzą dużą wrogość między Westonem a trzema bohaterami, czyniąc go jednym z ich najniebezpieczniejszych wrogów wraz z agentem Hainesem. W dalszej części, po tym jak Michael, Trevor i Franklin zdążyli jeszcze zrobić największy napad, Weston odwiedza Franklina i prosi go o zamordowanie Michaela. Weston odrzuca obawy Franklina dotyczące tej pracy, a także wcześniejsze rozkazy Hainesa, by Franklin zabił Trevora Philipsa. Weston wyjaśnia, że ​​Michael jest zbyt wielkim zagrożeniem dla swoich firm w mieście i grozi Franklinowi, jeśli nie spełni jego życzeń. Franklin zostaje wtedy pozostawiony do wyboru między zamordowaniem Michaela, Trevora lub ryzykowaniem całego swojego życia, by walczyć przeciwko Westonowi i Hainesowi.

Zakończenia[]

Jeśli Franklin zdecyduje się na zabicie Westona i Hainesa, Michael i Trevor (z pomocą ich przyjaciela i hakera, Lestera Crest) zastawili pułapkę na skorumpowanych agentów Hainesa i grupę najemników Westona. Po doprowadzeniu obu grup do opuszczonej fabryki wytapiania, między wszystkimi zaangażowanymi stronami wybucha potężna strzelanina, pozostawiając tylko Michaela, Trevora i przyjaciela Franklina Lamara Davisa. Następnie trio wyruszyło i niemal jednocześnie wysłało swoich rywali (Steve'a Hainesa, Wei Chenga i Harolda „Długasa” Josepha), kończąc na Westonie po tym, jak Trevor znalazł się w jego domu z pomocą Lestera. Trevor zabija wszystkich osobistych strażników Westona i porywa go, wrzucając go do bagażnika własnego samochodu i prowadząc do odosobnionego miejsca, w którym spotykają go Franklin i Michael. Trzej mężczyźni pchają samochód z Westonem wciąż w bagażniku, nad urwiskiem, gdzie gwałtownie rozbija się o brzeg i zabija miliardera.

Alternatywnie, jeśli gracz, jak Franklin, zdecyduje się zabić Michaela lub Trevora, ostateczny los Westona nie jest pokazywany i zakłada się, że przeżył wydarzenia z gry. Jeśli gracz zdecyduje się zabić Michaela, Franklin zabije Michaela na rozkaz Westona. Po zakończeniu czynu Franklin zadzwoni do Westona i poinformuje go o tym, prosząc go o upewnienie się, że Steve Haines nie przyjdzie po niego za odmowę zabicia Trevora. Weston informuje Franklina, że ​​skontaktował się już z przełożonymi Hainesa i upewnił się, że się wycofa. Franklin pyta również, czy Weston ma dla niego więcej pracy, ale miliarder sardonicznie mówi Franklinowi, że wykonał dla niego swoją ostatnią pracę, i mówi mu, że nie jest już dla niego przydatny.

Advertisement