FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Odrzucam swoje człowieczeństwo, JoJo! Wychodzę ponad to!

—Dio, przed przemianą w wampira

Dio Brando (jap. ディオ・ブランドー, znany też jako DIO) – główny antagonista części 1. i 3. serii mangi i anime JoJo no Kimyou na Bouken, jednakże z powodu powiązań z przeróżnymi zdarzeniami w pozostałych częściach uważany jest za głównego antagonistę całej serii.

Głosu użyczył mu Takehito Koyasu.

Osobowość

Dio konsekwentnie manipuluje i gwałtownie dominuje innych oraz wielokrotnie wykazywał brak sumienia i empatii.

Najbardziej rozpoznawalnymi cechami Dio są jego nieograniczone ambicje i zamiłowanie do władzy. Wykorzystywany przez ojca i żyjący w najbardziej nieszczęśliwych warunkach życia, Dio postawił sobie za cel stać się najbogatszą, a następnie najpotężniejszą istotą na Ziemi. Aby to zrobić, Dio wykorzystał wszystko, co tylko mógł, aby osiągnąć swoje cele, ignorując jakąkolwiek moralność, która ograniczałaby zakres dostępnych mu działań. Używając manipulacji, uwodzenia lub zwykłej przemocy, Dio stale starał się być coraz potężniejszy. Dio lubi być w pozycji władzy i wielokrotnie powtarzał, jakim wspaniałym uczuciem jest być w pozycji dominującej. Natomiast wręcz przeciwnie, Dio nigdy nie tolerował tego, że ktoś mógł mu się przeciwstawić lub być równym pod względem mocy. Był wielokrotnie rozwścieczony i głęboko zaniepokojony tą myślą.

Przez całe życie Dio otaczał się niemądrymi przyjaciółmi i późniejszymi stworami, których pociągała jego naturalna charyzma. Początkowo nie myśląc o nich dużo, następnie wybrał tych, których uważał za szczególnie złych, twierdząc, że zła osoba nie była związana zasadami takimi jak honor, a zatem była silniejsza mentalnie. Kulminacją tego przekonania było wchłonięcie 36 dusz grzeszników lub, jak twierdzi, szczególnie silnych dusz, aby odblokować moc większą niż jego Stand - The World.

Naturalnie, Dio jest niezwykle samolubną osobą, która tylko spogląda na swoje własne interesy i w najlepszym razie nie dostrzega interesów innych, w najgorszym razie depcze ich po ziemi. Ze względu na swoją opanowaną naturę Dio może i będzie manipulować i wykorzystywać dowolną płeć, przy użyciu dowolnej metody, o ile dana osoba odpowiada jego obecnym pragnieniom. Ponieważ jednak samolubnie interesuje się ich możliwościami, Dio jest typem, który nie jest w stanie kochać drugiej osoby całym sercem. Jedynym człowiekiem, o którym można powiedzieć, że okazywał jakieś uczucie, była jego matka, Jonathan Joestar i Enrico Pucci; Dio uznawał wartość Jonathana za równą jego własnej i był przyjacielem Pucciego. Mimo to Dio ukradł ciało byłego, a jego przyjaźń z tym ostatnim okazała się jednak korzystna z jego większego planu dalszego rozwoju.

Podczas interakcji z kimś, Dio będzie stale próbował manipulować nimi i przenosić ich na swoją stronę, używając łagodności i swojego naturalnego uroku, aby ludzie podziwiali i lubili go. Na przykład, był wzorowym synem i popularnym charyzmatycznym przyjacielem ojca Jonathana i świty, aby lepiej go odizolować, a jako wampir jego charyzma wzrosła tylko wtedy, gdy pojawił się jako urocza tajemnicza postać. Jednak jego naturalna arogancja doprowadziłaby go do otwartego obrażania i umniejszania swoich wrogów, szczególnie dyskredytując ich nieznaczną siłę przed jego wampirycznymi lub Standowymi mocami.

Dio podchodzi do przeszkód i problemów na wiele sposobów, w zależności od sytuacji i jego nastroju. Kiedy był człowiekiem, Dio był ostrożny i metodyczny, próbując złamać ducha Jonathana i powoli otruł George'a przez znaczny okres czasu, ale udaremnił go jedynie pechowy los. Jako wampir, DIO początkowo pozwolił, by jego arogancja pokonała go i zajął się laissez-faire, wysyłając tylko podwładnych, by zabili Grupę Joestara, kiedy odpoczywał i odzyskiwał zdrowie. Jednak jego klęska nauczyła go uważać na rodzinę Joestarów, dlatego później zasadził się na Jonathana i podczas wydarzeń w Stardust Crusaders wysłał swoje sługi, aby jak najmocniej opóźnili Joestarów, by odzyskać siłę. Podczas ostatniej bitwy jego ostrożność, taktyczna przenikliwość i arogancja kolidowały ze sobą, aby Dio na przemian skrupulatnie podchodził do zbyt pewnych siebie ataków.