FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Powiedz mi, czy ty i JoJo już się pocałowaliście? Uznam to za nie. Myślałaś, że twoim pierwszym pocałunkiem będzie JoJo, ale to byłem ja, Dio!

—Najsłynniejsza kwestia Dio

Świecie! Powstań!

—Dio aktywujący swoje widmo, w japońskiej wersji określane jako ZA WARUDO

MUDA! MUDA! MUDA! MUDA! MUDA! MUDA! MUDA! MUDA! MUDA! MUDA!

—Hasło Dio

Dio Brando, znany również jako DIO, to ogólnie główny antagonista serii JoJo's Bizarre Adventure, gdzie służy jako główny antagonista części pierwszej i trzeciej, a także pośmiertny antagonista części szóstej.

Przedstawienia

  • W słuchowisku dramatycznym podłożył mu głosu Norio Wakamoto.
  • W JoJo's Bizarre Adventure: Dziedzictwo dla Przyszłości podkładał mu głosu Isshin Chiba.
  • W wersji OVA serii podłożył mu głosu Nobuo Tanaka.
    • W angielskiej wersji dubbingował go Andrew Chaikin.
  • Hikaru Midorikawa podłożył mu głos w ekranizacji i adaptacji na PS2 JoJo's Bizarre Adventure: Phantom Blood.
  • Jego młodszej wersji z anime podkładał głos Kenji Nojima, natomiast starszej - Takehito Koyasu. Takehito Koyasu podłożył mu głosu później także w JoJo's Bizarre Adventure: All-Star Battle i w JoJo's Bizarre Adventure: Eyes of Heaven.
    • W angielskiej wersji dubbingował go Patrick Seitz.

Osobowość

Podczas gdy Speedwagon opisuje Dio jako urodzone zło, zdradziecka i szalona natura Dio częściowo wynika z wychowania przez uzależnionego od alkoholu ojca, którego później zabił. Jest on niezwykle arogancki i czupurliwy. Zrobi wszystko, aby osiągnąć swe cele, nawet, jeśli oznacza to deptanie ludzi, takich jak Jonathan Joestar kiedy obaj byli młodzi, lub odrzucenie swojego człowieczeństwa, aby stać się wampirem. Jednakże, Dio nie jest czystym złem, chociaż rzadko to udowadnia. Jest zdolny do okazywania dobroci dla swoich sojuszników. Wykazał to w przypadku Enrico Pucci, który odpłacił mu swoją lojalnością. Pasją Dio jest czytanie, gdyż w Egipcie jest często widywany w bibliotece.
Dopóki nie zostanie sprowokowany lub urażony, Dio nie będzie atakował innych, prawdopodobnie dlatego, że nie widzi w nich godnych uwagi. Często próbuje także zachęcić ludzi do współpracy z nim. Podejmie walkę tylko w przypadku sprzeciwu.

Moce i zdolności

Jego wampirze moce obejmują nadludzką siłę, regenerację, nieśmiertelność, zdolność do przyczepiania sobie oderwanych części ciała i strzelanie z oczu cieczą pod wysokim ciśnieniem. Nauczył się także ciosu zamrażającego, w celu kontrowania ciosów pod wpływem Hamonu. Kiedy wykształcił swoje widmo o nazwie Świat, Dio zyskał moc zatrzymywania czasu (początkowo na 5 sekund; 9 sekund pod koniec Stardust Crusaders. Maksymalny czas używania tej mocy wydłużyłby się jeszcze bardziej, gdyby nie został zabity).

Cytaty

Ludzkie zdolności są ograniczone. Twój trening Hamonu nic nie daje. To BEZUŻYTECZNE, BEZUŻYTECZNE, BEZUŻYTECZNE, BEZUŻYTECZNE, BEZUŻYTECZNE!!! BYLE MAŁPA NIGDY NIE POKONA LWA!!! A w porównaniu do moich mocy, JoJo, jesteś małpą!

—Dio w walce z Jonatanem

Prawdziwą mocą Światu, tak jak jego imię sugeruje, jest panowanie nad całym światem.

—Dio

Ciekawostki

  • Jego pierwsze imię to włoskie słowo „Bóg”, ale także nawiązanie do heavy metalowego zespołu DIO, na czele z nieżyjącym Ronniem Jamesem Dio.
  • Dio odpowiada za co najmniej trzy memy wśród fanów i są to: „To jest daremne/Muda”, „Kono Dio da (Jestem Dio/To byłem ja, Dio)” i „Za Warudo/WRYYYYYYY”; jest to też jednym z powodów, dla których Dio stał się popularny w serii JoJo.
  • Jego nazwisko nawiązuje do amerykańskiego aktora Marlona Brando.
  • Hirohiko Araki uważa Dio za „prawdziwego protagonistę” JoJo's Bizarre Adventure: Phantom Blood, a Dio został stworzony i debiutuje przed Johnathanem. Powrót Dio został zainspirowany przez Arakiego, że „zło z przeszłości” byłoby najstraszniejsze, a jego „ciemność” miała rywalizować ze „światłem” Johnathana.
  • Japoński aktor głosowy Dio, Takehito Koyasu, powiedział w swoim wywiadzie, że „miał przeczucie”, że Dio zostanie mu oddany do gry. Wystąpił także jako Redda, Zeke Yeager, Zechs Merquise, Seifer Almasy, Takuma Saiou, Aokiji i Nobuyuki Sugou.
  • Jego angielskim aktorem głosowym jest Patrick Seitz, który dubbingował różne czarne charaktery, takie jak Kunzite, Scorpion, Garrosh Hellscream i Uvogin. Jego postać z anime często pokrywa się z Takehito Koyasu.
  • W pierwszej dziesiątce z 2000 roku stworzonej przez Arakiego Dio został umieszczony jako jego dziesiąta ulubiona postać.
  • Dio jest kanonicznie biseksualny.