FANDOM

Jestem Doom, niszczyciel światów! Jacy bogowie odważą się mi przeciwstawić?

—Doktor Doom

Rywale... Nikt nie rywalizuje z Doomem! NIKT! Doom jest najwyżej! Nie ma mocy na ziemi, żadnego intelektu w całym wszechświecie, który dorównałby mojemu!

—Doktor Doom

Dr. Victor Von Doom, lepiej znany jako po prostu Doktor Doom, jest jednym z głównych antagonistów Marvel Comics, najczęściej służącym jako główny antagonista Fantastycznej Czwórki, Spider-Mana oraz Avengers. Jest super-geniuszem, potężnym czarownikiem i zaawansowanym technologicznie władcą kraju zwanego Latverią, który dąży do rozszerzenia swoich rządów zarówno na Ziemi, jak i na całym wszechświecie, ponieważ wierzy, że jest to jedyny sposób na przetrwanie całej ludzkości.

Służy jako drugorzędny antagonista fabuły Secret Wars z 1984 r., tytułowy główny antagonista wątku fabularnego Doomwar, zły bohater kontynuacji Secret Wars z 2015 r. oraz tytułowy bohater zarówno serii komiksów Infamous Iron Man, jak i Doctor Doom.

Cechy Edytuj

Victor Von Doom znał się z Reedem Richardsem od dzieciństwa. Jednak po nieudanym eksperymencie naukowym opuścił uczelnię. Parę lat później zyskał władzę nad swoim ojczystym krajem, Latverią.

Doom jest honorowy i zawsze daje każdemu szanse wycofania się. Nigdy nie panikuje i nie poddaje się emocjom, przez co odbiega od standardowego wizerunku super-złoczyńcy.

Ciekawostki Edytuj

  • Doktor Doom pojawił się w nowych filmach z serii Fanstastycznej 4, jednak został bardzo chłodno przyjęty przez fanów, gdyż filmy bardzo spłyciły dość skomplikowaną postać.
  • W 2017 roku na SDCC został ogłoszony solowy film o Doomie w reżyserii Noaha Hawleya, twórcy bardzo dobrze przyjętego serialu Legion.
  • Raz Doom uratował całe uniwersum Marvela.
  • Istnieje prawdopodbna teoria że pod maską Doom ma zwyczajną twarz z jedną małą rysą lub zadrapaniem, jednak jest na tyle próżny iż nie chce się pokazywać.
  • Jego strój daje mu możliwość miotania piorunami, do tego Doom zna magię.

Galeria Edytuj