Złoczyńcy Wiki
Advertisement

,,Następnym razem cię dopadnę Gadżet"znany cytat Klaufa

Doktor Klauf w filmie znany jako Sanford Scolex jest głównym antagonistą serii Inspektor Gadżet. Jest on szefem Sił Z.Ł.A ,a także arcy nemezis Inspektora Gadżeta. Głosu mu użyczył w oryginalnej wersji językowej Frank Welker który podkładał głos Megatronowi a w polskiej wersji dubbingował go Jerzy Słonka oraz Szymon Kuśminder.

Charakterystyka[]

Wygląd[]

W żadnej serii nie widać twarzy Klaufa (za wyjątkiem filmów). Nosi zazwyczaj czarny ubiór oraz żelazne rękawiczki.

Osobowość[]

We wszystkich seriach Klauf jest pokazywany jako groźny przeciwnik. Jest niezwykle manipulacyjny i przerażający nawet dla własnych agentów. Jest również niecierpliwy i mało tolerancyjny na błędy lub niekompetencję swoich ludzi.

Jest też wyjątkowo morderczy, nie zawaha się nawet zabić o czym świadczy fakt że zamordował Artemusa Bradforda by zdobyć jego mechaniczną stopę. Był gotów również zabić Penny wysadzając ją w powietrze mimo że była dzieckiem. Lubi również patrzeć jak jego ofiary cierpią przed śmiercią co czyni go jeszcze sadystycznym.

Z powodu że Gadżet ciągle krzyżuje jego plany, Klauf rozwinął do Gadżeta głęboką nienawiść i nie spocznie do puki nie wyeliminuje Gadżeta co kończy się zwykle fiaskiem.

Brak mu wszelkich uczuć, jest wyjątkowo egoistyczny i nie dba o nikogo prócz siebie. W przypadku Brendy Bradford w której był szaleńczo zakochany, Klauf nie potrafił odczuć prawdziwej miłości wręcz prawdopodobnie był poprostu zboczeńcem. Choć w pewnym stopniu troszczy się o swojego kota to niekiedy też nim pomiata.

Pomimo swojej mrocznej i przerażającej natury Klauf ma elementy humorystyczne, jak na przykład w drugim sezonie lub w serialu ,,Gadżet i Gadżetinis" kiedy często podczas snu ssa kciuk lub rozmawia często z matką lub kazał swoim agentom okraść jej dom.

W reboocie z 2015 roku Klauf jest pokazywany bardziej w komediowy sposób. Mimo że nadal był sadystyczny to podobnie jak Gadżet był niekompetentny i małostkowy, nie jest już tak morderczy jak wcześniej. Często również nadużywa swojego bratanka Talona którym często pogardza, a nawet zwala na niego całą winą co świadczy o tym że nie chce brać odpowiedzialności za swoje plany.

Ciekawostki[]

  • Istnieje teoria że, Doktor Klauf to prawdziwy Inspektor Gadżet.
Advertisement