Złoczyńcy Wiki
Advertisement
Złoczyńcy Wiki

Zobacz inne pojęcia – Doktor Octopus

Prawdziwą zbrodnią byłoby nie dokończenie tego, co zaczęliśmy. Zrobimy to tutaj. Moc słońca w moich rękach. Nic nie stanie nam na przeszkodzie! Nic!

—Otto, obecnie znany jako „Doktor Octopus”, staje się zły po tym, jak ukrywa się w swoim legowisku i ujawnia swoje plany.

Nie umrę jako potwór.

—Ostatnie słowa Octopusa.

Inteligencja nie jest przywilejem, to dar, a wy używacie jej dla dobra ludzkości.

—Dr. Octopus przed przemianą w Doc Ocka do Petera Parkera.

Otto Octavius, później znany jako Doktor Octopus, jest głównym antagonistą w filmie Spider-Man 2 z 2004 roku. Był naukowcem, który został opanowany przez swoje wrogie mechaniczne ramiona i stał się niebezpiecznym superzłoczyńcą oraz drugim arcywrogiem Spider-Mana.

W jego rolę wcielił się Alfred Molina.

Osobowość

Chociaż na ogół nie jest złośliwą osobą, gdy sprawy idą po jego myśli i są głównie motywowane szlachetnymi intencjami, doktor Octopus miał wszystkie klasyczne cechy narcyza: (w dużej mierze uzasadnione) urojenia na temat swojej wielkości, niezdrową obsesję na punkcie odniesienia sukcesu i niezdolność do przyjmowania jakiejkolwiek formy krytyki, nawet przed incydentem. Jak każdy narcyz, odmówił pogodzenia się z własnymi błędami i przerzucił wszystkie swoje problemy na Spider-Mana i był zdeterminowany, by przerobić nieudane pomysły zgodnie z logiką, którą manipulowali inni, a nie na początku. Jest jednak bardzo charyzmatyczny i uprzejmy, rzadko traci panowanie nad sobą i pozostaje wiecznie przyjazny i radosny, nawet w obliczu swoich przeciwników. Ma skłonności nieco prawicowe i ceni produktywność. Jednak jego pragnienie pochwały zostało przezwyciężone mocą poczucia winy i wyrzutów sumienia, i w końcu zrozumiał, że wartość życia miasta przeważa nad jego własną chwałą, a nawet własnym życiem. W ten sposób stał się pierwszym złoczyńcą w serii, który się nawrócił. Co więcej, chociaż Octavius doskonale zdawał sobie sprawę z różnicy między dobrem a złem, nie wiadomo, jak bardzo wpływały na niego jego macki. Dlatego jest możliwe, że pomimo kontroli nad swoimi działaniami, Octavius ​​nie wykonałby swojego planu, gdyby nie zachęcały go jego mechaniczne macki.

Ciekawostki

  • Ta wersja Doktora Octopusa jest jedną z nielicznych wersji, które zostały przedstawione jako prawdziwie sympatyczna postać.
  • Początkowo Doktor Octopus miał pojawić się w pierwszym Spider-Manie i współpracować z Zielonym Goblinem, ale zrezygnowano z tego, ponieważ Sam Raimi uważał, że „nie oddałoby filmowej sprawiedliwości, gdyby miał tam trzecią genezę”.
  • Każda mechaniczna macka składała się z 76 pojedynczych części. Każda z nich była kontrolowana przez cztery osoby, które ćwiczyły każdą scenę z Alfredem Moliną, aby uzyskać bardziej naturalne poczucie ruchu. Projektanci dźwięku zdecydowali się nie używać efektów dźwiękowych serwomechanizmu, aby dopełnić złudzenie, że macki są częścią ciała Doktora Octopusa.
  • Molina faktycznie nadał imiona swoim czterem mechanicznym mackom (Larry, Harry, Flo i Moe). Flo była macką u góry po prawej stronie, ponieważ była obsługiwana przez kobiecy uchwyt, a ta konkretna macka była najbardziej matczyna, co spowodowało, że zdjął okulary przeciwsłoneczne i napił się drinka.
  • We wcześniejszych scenariuszach Iron Mana Tony Stark miał wspomnieć o Doktorze Octopusie, ale odniesienie to zostało odrzucone w ostatecznej wersji. Prawdopodobnie odniesienie to zostało wycięte, ponieważ świat Spider-Mana Sama Raimiego nie jest częścią Marvel Cinematic Universe.
  • W przeciwieństwie do komiksów i innych uniwersów, Doktor Octopus często mówi „my”, w odniesieniu do jego mechanicznych macek. Co jest podobne do Venoma z symbiontem.
  • Doktor Octopus jest jedynym antagonistą w trylogii, który nie uszkadza maski Spider-Mana, zamiast tego Spider-Man usunął ją, aby Doktor Octopus go zapamiętał.
  • Walka w pociągu między Doktorem a Spider-Manem była pomysłem reżysera Sama Raimiego i pierwszą dużą sekwencją, która została nakręcona.
  • Alfred Molina jest wielkim fanem Marvel Comics i był podekscytowany swoją rolą w filmie.
  • Jedną z rzeczy, które przyciągnęły Alfreda Molinę do postaci Doktora Octopusa, było jego pokręcone, sardoniczne poczucie humoru.
Advertisement