FANDOM

Zobacz inne pojęcia – Doktor Octopus

Doktor Octopus – jeden z czołowych wrogów Spider-Mana oraz superzłoczyńca występujący w komiksach Marvel Comics.

Jego prawdziwę imię to Otto Octavius. Był on naukowcem, lecz wskutek wypadku do jego ciała trwale przyległy stworzone przez niego mechaniczne ramiona.

Historia

Początek

Otto Octavius był genialnem naukowcem nuklearnym, który podczas eksperymentu doznał wypadku. Jego cztery mechaniczne ramiona zostały do niego stale przytwierdzone, a on sam doznał uszkodzenia mózgu.

Będąc w szpitalu, Otto wybudził się ze śpiączki jako psychopata. Tymczasem J. Jonah Jameson kazał Peterowi Parkerowi zrobić zdjęcia doktora po wypadku. Jako Spider-Man Peter dostał się do szpitala i zobaczył, jak Octavius molestował lekarza.

Walka ze Spider-Manem

Spider-Man chciał powstrzymać go od znęcania się nad lekarzem, lecz Doktor Octopus bezproblemowo wygrał walkę z nim.

Po przegranej z Octopusem Peter załamał się i myślał nawet o porzuceniu kariery superbohatera. Zainspirowany przez Human Torcha z Fantastycznej 4 postanowił jednak nie poddać się i dostał się do laboratorium Octopusa.

Ponownie przystąpił do walki ze złoczyńcą, ale z pomocą substancji stapiającej macki Octopusa Spider-Man go mocno walnął i tym samym ogłuszył. Złapany, Octopus poprzysiągł zemstę na Pająku.

Ostatnie Życzenie

Używając oktobota, Octopus zdołał zamienić ciała ze Spider-Manem, a więc on uratował się od śmierci i cieszył się z bycia superbohaterem, a jego wróg został pozostawiony w umierającym ciele.

Peter wyobrażał sobie, jakie zbrodnie popełnia Octopus w jego imieniu. Musiał się wydostać z więzienia, ponieważ zostały mu jedynie godziny. W końcu przywołał Sinister Six, którzy uwolnili go z Raft.

Dowiedziawszy się o ucieczce "Octopusa" z więzienia, "Peter" postanowił działać i wykupił dla siebie bilet powrotny, aby wrócić nazajutrz i uniemożliwić przywrócenie ciała Spider-Mana. W ostatniej chwili rozmyślił się jednak, i zamknął wszystkich swoich bliskich w Stark Tower.

Tam zmierzył się z "Octopusem". Obaj wypadli z budynku na ulicę, gdzie Spider-Man zamierzał wrócić do swego ciała, ale było to niemożliwe. Mając jednak kontakt ze swoim umysłem zasypał Octopusa wspomnieniami, które pokazywały mu, jak ważne jest ludzkie życie. Otto poprzysiągł mu, że będzie kontynuował to, co zaczął i stanie się lepszym Spider-Manem ("superior Spider-Man"). Prawdziwy Peter Parker umarł, a Otto zaczął życie superbohatera.

Superior Spider-Man

W Budowie