FANDOM

Zobacz inne pojęcia – Dormammu

Dormammu – antagonista pochodzący z innego wymiaru, pojawiający się w komiksach Marvel Comics. Jest on wrogiem Doktora Strange'a.

Dormammu jest watażką zamieszkującym Mroczny Wymiar. Jest demonem, który dąży do podboju Wszechświata. Pragnie pokonać Doktora Strange'a, którego uważa za przeszkodę w osiągnięciu swoich celów. Z tego powodu Dormammu wiele razy próbował zniszczyć bohatera, ale mimo swojej ogromnej mocy nigdy mu się to nie udawało.

Dormammu często sam ponosi winę za te porażki, ponieważ często pozwala, aby jego arogancja dominowała w nim, a on może być łatwo oszukany przez ludzi, którzy wiedzą, z czym mają do czynienia - oczywiście te wady mogą być jedynymi prawdziwymi rzeczami uniemożliwiając Dormammu przejęcie całej rzeczywistości, biorąc pod uwagę ilość siły, którą ma pod ręką.

Złoczyńcy związani z Dormammu to Baron Mordo, zły czarodziej i inny wróg Doktora Strange'a, Umar (jego siostra) i Satannish, potężny władca demonów stworzony przez Dormammu jako przedłużenie samego siebie - wszystkie te istoty stanęły twarzą w twarz z Doktorem Strangem przy regularnych okazjach i są znacznie potężne, a jednak skarłowaciałe przez samego Dormammu (nawet Umar, który jest tego samego gatunku co Dormammu, nie jest w stanie dorównać swojemu bratu w surowej mistycznej mocy).