FANDOM

Zobacz inne pojęcia – Eggman

To mały krok dla człowieka...ale wielki skok dla mnie.

—Najsłynniejszy cytat Dr. Robotnika.

Dr Ivo Robotnik, zwany także „Eggman” - główny antagonista filmu Sonic. Szybki jak błyskawica z 2020, opartego na przebojowej serii gier o tej samej nazwie, opracowanej przez firmę Sega. Jest błyskotliwym, ale niestabilnym i narcystycznym robotystą, którego rząd zatrudnia do schwytania Sonica, choć później planuje przejąć moc Sonica dla siebie, aby podbić świat. Jest filmową adaptacją Dr. Ivo „Eggman” Robotnik z gier wideo.

W jego rolę wcielił się Jim Carrey, znany z roli Hrabiego Olafa, Grincha, Maski, Telemaniaka i Człowieka Zagadkę.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Ivo Robotnik dorastał jako sierota, co spowodowało, że aspirujący geniusz nawet żałował koncepcji przyjaciół i rodziny. Jako chłopiec, w czasach szkolnych, młody Ivo został uderzony w twarz przez łobuza, który go upokorzył. Zamiast zgłosić to dyrektorowi szkoły, Ivo dokonał zemsty za pomocą środków technologicznych, przez co jego znienawidzony młody oprawca spędził następne trzy lata, jak to ujął Robotnik, jedząc przez słomkę.

Wydarzenia z filmu Edytuj

Dr Robotnik pojawia się po raz pierwszy na boisku baseballowym w spokojnym amerykańskim miasteczku Green Hills w Montanie, gdzie Sonic przypadkowo uwolnił wybuch energii, który spowodował ogromne zaciemnienie. On i jego asystent, Agent Stone, nękają i umniejszają personel wojskowy przed wysłaniem armii dronów w celu zlokalizowania źródła gwałtownego wzrostu energii. Jeden z dronów odkrywa ślady Sonica, a Robotnik używa swojego komputera do jego analizy. Określa dokładny wzrost, wagę i strukturę kręgosłupa Sonica i odkrywa, że ​​żaden inny organizm w królestwie zwierząt nie pasuje do kształtu ciała Sonica. Zdając sobie sprawę, że Sonic musi być kosmitą, Robotnik postanawia znaleźć i schwytać jeża i zdobyć dla siebie jego moc.

Prowadzi to Robotnika do domu szeryfa Toma Wachowskiego, gdzie próbuje oszukać Toma, aby wpuścił go do domu, twierdząc, że jest z firmy energetycznej. Kiedy Tom się nie zgadza go wpuścić, Robotnik wkracza do domu Toma i próbuje zmusić go do ujawnienia, gdzie ukrywa się Sonic. Tom stara się udawać głupka, ale Robotnik jest za mądry na podstęp. Zauważa, że ​​jedno z kolców Sonica jest na stole Toma i staje się znacznie bardziej niecierpliwy, ze złością domagając się współpracy Toma. Tymczasem niektóre mini-drony infiltrują strych, na którym ukrywa się Sonic. Kiedy Sonic wariuje i wtacza się do kuchni, narażając się na Robotnika, Tom uderza go w twarz. Jeden z dronów Robotnika to widzi i przechodzi w tryb ataku, ale Sonic i Tom współpracują, aby go zniszczyć.

Po ich ucieczce Agent Stone wchodzi do domu, by sprawdzić co się stało, ale zostaje oskarżony przez Robotnika za to, że ich nie pojmał. Później, gdy są w drodze, Robotnik łapie Toma i Sonica w jego samochodzie i wysyła robotyczny samochód, aby je zniszczyć. Duet walczy ze sobą, co okazuje się trudne, ponieważ w samochodzie ukryto kilka mniejszych jednostek, które aktywują się po zniszczeniu oryginalnego pojazdu. W końcu udaje im się zniszczyć wszystko, ku przerażeniu Robotnika, ale wybuchowe urządzenie z samochodu powoduje poważne obrażenia Sonica.

Tymczasem Robotnik sprawdza kolec, który znalazł w domu Toma, używając swojej technologii do analizy i wydobycia mocy z kolca. Poprzez ten proces Robotnik odkrywa, że ma to nieograniczoną moc i zdaje sobie sprawę, że mógłby użyć tej mocy do przejęcia władzy nad światem. Na szczęście Sonic wraca do zdrowia po tym, jak została zbadana przez żonę Toma, Maddie, która jest weterynarzem ale przyjaciele nadal nie są bezpieczni od Robotnika. Kiedy trio udaje się do San Fransisco, aby odzyskać pierścienie Sonica ze szczytu wieżowca Transamerica Pyramid, Robotnik konfrontuje się z nimi w zmodernizowanym samolocie zwanym „Prototypem” w towarzystwie armii dronów. Kpiąc sobie z dronów w kształcie jajka, Sonic nazywa Robotnika „Eggman” i rzuca mu wyzwanie.

Kiedy Dr Robotnik przygotowuje swoją broń, Tom gorączkowo przypomina Sonicowi, że on i Maddie są całkowicie bezbronni wobec złego geniuszu, więc Sonic wymyśla plan i spycha parę z budynku. Doktor Robotnik jest tym zszokowany, ale szybko lekceważy to, twierdząc, że tego się nie spodziewał lecz oczekiwał że coś go zaskoczy. On i jego roboty atakują Sonica, ale ten spowalnia czas, aby mógł zniszczyć roboty. Następnie używa jednego ze swoich pierścieni, aby bezpiecznie uratować Toma i Maddie, ale w tym momencie samolot Robotnika wykorzystał moc kolca, umożliwiając mu lot z taką samą prędkością jak Sonic, gdy Robotnik próbuje go uderzyć laserami.

Sonic jest w stanie odesłać Toma i Maddie z powrotem do Green Hills, ale ma problem ze ścigającym go Robotnikiem. Podróżuje po całym świecie za pomocą swoich pierścieni, ale supermocny samolot Robotnika jest tuż za nim na każdym kroku. W końcu Sonic i Robotnik wracają do Green Hills, gdzie Robotnik trafia go i pozornie zabija Sonica.

Podczas gdy Doktor świętuje swoje domniemane zwycięstwo, Tom, Maddie i inni mieszkańcy Green Hills przeciwstawiają się mu. Następnie Sonic, który, jak się okazało, przeżył trafienie, budzi się, zbiera całą swoją moc i rani samolot Robotnika, podczas gdy Tom używa jednego z pierścieni Sonica, aby otworzyć portal do świata pełnego niczego poza grzybami, trafnie nazwanego „Planetą Grzybów”. Statek Robotnika leci prosto przez portal, pozostawiając go utkwionego na Planecie Grzybów i pokonując go.

Kilka dni później Toma odwiedzają agenci rządowi USA, którzy dziękują mu za pozbycie się Robotnika i odrzucają go jako kogoś, kto nigdy nie istniał, zapewniając Toma, że ​​nie spotka go żadna kara za udział w zniknięciu Robotnika. Tymczasem na Planecie Grzybów, pokonany Robotnik traci resztki zdrowia psychicznego, goli włosy i wędruje przez obcy krajobraz, planując wykorzystać energię z kolca Sonica, aby jakoś znaleźć drogę powrotną na Ziemię. Obecnie nie wiadomo, czy Robotnik kiedykolwiek ucieknie z Planety Grzybów lub pozostanie tam przez resztę życia, ale biorąc pod uwagę jego intelekt i właściwości pióra Sonica, jest prawdopodobne, że rzeczywiście znajdzie sposób na powrót na Ziemię, więc może zemścić się na Sonic i Tomie.

Osobowość Edytuj

Według opisu amerykańskiego rządu Dr Robotnik, mówi się, że jest szalenie przesadny i dziwny w kontaktach towarzyskich, dlatego tak bardzo wahają się, czy go wziąć do pracy. Nie jest to dalekie od prawdy, ponieważ Robotnik jest człowiekiem egoistycznym, pochłoniętym sobą, mizantropijnym i narcystycznym, który uważa, że ​​pomysł posiadania przyjaciół jest dla niego nieistotny i nie lubi, gdy jego autorytet jest kwestionowany lub w jakiejkolwiek formie lub sposób. Jego narcyzm jest tak dotkliwy, że dosłownie nie może tolerować obecności nikogo, kto nigdy go nie aprobuje i nie szanuje. Robotnik jest znany ze swoich wybuchów wściekłości, ilekroć rzeczy nie układają się zgodnie z jego planem i agresywnie atakuje każdego w pobliżu, jeśli coś poza jego kontrolą pojawi się w jego życiu. Pozostaje w spokojnym stanie tylko wtedy, gdy wszystko działa sprawnie i wszystko idzie zgodnie z planem.

Jego obsesyjna i kontrolująca natura wywodzi się z jego przeszłości. Robotnik został osierocony jako dziecko i w szkole, był zastraszany przez innego ucznia; jego emocjonalne pozbawienie życia spowodowało, że był zahamowany emocjonalnie i nie był w stanie nawiązać znaczących relacji z prawdziwymi ludźmi. Ciągle odczuwa potrzebę krytykowania innych i żartowania z nich mniej z powodu własnej niepewności i dlatego, że był to jedyny sposób, w jaki kiedykolwiek otrzymał potwierdzenie od innych poprzez wymyślanie różnych rzeczy. Uważa również swoich popleczników za całkowicie jednorazowych i traktuje ich bardzo źle. Podobnie jak oburzająca osobowość może być jego odpowiednikiem w grze, Dr Robotnik może wejść w strefę własnego przesadnego zachowania, dobrze się bawiąc ze sobą, widząc, jak tańczy wokół swojego laboratorium podczas tworzenia własnego prototypów i wynalazków. Nie da się jednak uwierzyć, że jest on bezczynny lub nierozsądny: pod jego ekscentrycznością kryje się bardzo wyostrzony i bezwzględny umysł, a podczas gdy Robotnik jest nie tylko zły ze względu na okrucieństwo które mu dawniej dokonano, nie ma też pojęcia dobra lub zła i dołoży wszelkich starań, niezależnie od kosztów, aby spełnić wszelkie ambicje, na jakie się zdecyduje. Robotnik, zupełnie niezainteresowany troską innych osób, czy to osób postronnych, czy przeciwników, bezlitośnie zabije każdego, kto stanie mu na drodze.

Jest również zauważalnie bardziej zrównoważony, dojrzały, dowcipny, uprzejmy, charyzmatyczny i pragmatyczny niż większość innych swoich odpowiedników i ma lepszą kontrolę nad swoimi emocjami i impulsami. Jego iloraz inteligencji jest tak wysoki, że generalnie postrzega siebie jako następny krok w ewolucji i ponad każdą inną żywą istotą, czy to od niebieskich jeży, czy od innych ludzi. Nienawidzi też tego, że ludzie pracują dla niego, ponieważ biorą sobie wolne od pracy, aby poświęcić go na towarzyskie i wakacje, woląc maszyny, ponieważ pracują non-stop, aby go uspokoić. Jedyną istotą biologiczną poza sobą, którą może w ogóle tolerować, jest Agent Stone, którego ledwo znosi ze względu na swoją nieśmiertelną lojalność i ślepe posłuszeństwo. Jedyną małą plamkę altruizmu pokazano, gdy chwalił Stone'a za jego umiejętności robienia latte.

Tak bardzo, jak dba o ludzkie życie, dba o jeszcze mniej życia zwierząt i chętnie wspiera testy na zwierzętach. Nazywa nawet Sonica samolubstwem, ponieważ nie oddał swojego ciała na naukę, aby mógł go przeanalizować i zbadać. Nawet jeśli jest całkowicie apatyczny w stosunku do ludzi, postrzega nieludzkie życie, nawet inteligentne, rozumne istoty, jako zwykłe narzędzia, które może zabijać i studiować, dodając ksenofobii do swojego bogatego repertuaru złych skłonności.

Wygląd Edytuj

Doktor Robotnik jest wysokim, (i w przeciwieństwie do innych jego inkarnacji), szczupłym, zręcznym mężczyzną z brązowymi podciętymi włosami, z dużym wąsem i normalnie zdrowo wyglądającym nosem i jasną skórą. Przez większą część filmu ma na sobie długi czarny trencz, ciemnoszarą tunikę i spodnie, czarne tenisówki i specjalnie zmodyfikowane rękawiczki. Później porzucił płaszcz zamiast swojego sprzętu do lotu; czerwona kurtka do pasa z czarno-brązowymi kolorami, a także legginsy ze spandeksu, w tym stroju również nosi gogle.

Później, podczas uwięzienia na Planecie Grzybów, Robotnik przybiera wygląd bardziej podobny do swojego odpowiednika w grze wideo, ogolił całkowicie głowę, a jego ubrania są poszarpane, a wąsy są dłuższe niż był i stały się jaśniejsze teraz bardziej przypominając imbirowy lub pomarańczowy odcień niż wcześniej.