FANDOM

Drago Krwawdoń – główny antagonista w filmie Jak wytresować smoka 2.

Jest okrutnym, agresywnym, podstępnym, sprytnym, nienawistnym i megalomańskim watażką, który usiłował zgromadzić ogromną armię ludzi i smoków przy użyciu swojego Oszołomostracha, i przekonać całe plemiona wodzów wikingów, aby podążały za nim.

Głosu użyczył mu Djimon Hounsou, który także wcielił się w rolę Koratha Prześladowcy w filmie Strażnicy Galaktyki z 2014 roku.

Biografia

Przeszłość

Wczesne życie Drago było spowite tajemnicą, ale sam ujawnił, że kiedyś żył w strachu przed smokami jako mały chłopiec. W wyniku ataku smoków stracił dom, rodzinę i lewe ramię. Po prostu, aby "wznieść się ponad swój strach" raz na zawsze, Drago dorastał, ucząc się jak kontrolować smoki brutalną siłą i zgromadził armię lojalnych ludzi pod postacią "Smoczego Boga", który miał całkowitą kontrolę nad smokami.

Kilka lat przed wydarzeniami z pierwszego filmu, Drago odwiedził terroryzowany przez smoki Berk. Wszedł do Wielkiej Sali, gdzie znajdowało się zgromadzenie wodzów, obiecując im pokój i wolność od groźby smoków, ale tylko wtedy, gdy zdecydują się pokłonić i pójść za nim. Wodzowie wzięli to za żart i odrzucili jego ofertę, śmiejąc się z niego.

Rozwścieczony tym, Drago opuścił salę wołając do wodzów: "Zobaczymy więc, jak sobie poradzicie beze mnie!" Chwilę później, opancerzone smoki Drago wdarły się przez dach i zaczęły siać zniszczenie, zabijając wszystkich wodzów, z wyjątkiem Stoicka, któremu udało się ujść z życiem. Stoick następnie zobaczył prawą ręką Drago, Krogana, zanim uciekł.

Jakiś czas później poznał Ereta i uczynił go jednym ze swoich smoczych łowców.