FANDOM

Zobacz inne pojęcia – Dwie Twarze

Dwie Twarze, wcześniej znany jako Harvey Dent – jeden z dwóch głównych antagonistów w filmie Batman Forever, wraz z Człowiekiem Zagadką. W jego rolę wcielił się Tommy Lee Jones który zagrał także Ryana Gaerity, Williama Strannixa, Chipa Hazarda i Roberta Deweya.

Biografia

Wczesne życie

Kiedy Harvey Dent przesłuchiwał kryminalnego bossa Maroniego podczas rozprawy sądowej, Maroni próbował zabić Harveya, oblewając kwasem twarz Denta. Chociaż Batman próbował uratować Harveya, kwas zdołał spalić lewą połowę twarzy Harveya. Kwas dokonał tak wielkich zniszczeń w jego głowie, że część jego mózgu została uszkodzona. To sprawiło, że Dent stał się psychopatyczny i morderczy. Dent obwinił również Batmana o stan, w którym się znajdował, i chciał zemścić się na Mrocznym Rycerzu.

Dent został w końcu aresztowany i osadzony w Arkham Asylum. Dwie Twarze uciekł z celi w drugą rocznicę jego aresztowania; jego ucieczkę odkrył dr Burton, który skontaktował się z Departamentem Policji Gotham.

Kolejne zbrodnie

Dwie Twarze i jego zbiry okradli Drugi Bank Gotham. Wzięli zakładników i wyglądali, jakby chcieli uciec, gdy Batman interweniował i powstrzymał napad. Jednak Dwie Twarze uciekł.

Później Dwie Twarze podróżował do cyrku w poszukiwaniu Batmana. Z cyrkiem, który obecnie organizuje zbiórkę pieniędzy, w której wzięła udział elita Gotham, Dwie Twarze doszedł do wniosku, że szanse na to, że przynajmniej jeden z nich znał tożsamość Mrocznego Rycerza, jeśli nie byli Batmanem, i groził, że rozwali to miejsce, chyba że jeden z nich jest doskonały. Był odpowiedzialny za powstanie Robina, ponieważ kiedy Latający Graysonowie próbowali go powstrzymać, wszyscy zostali zabici przez Dwie Twarze. Dick, najmłodszy Grayson, przeżył i przyłączył się do Batmana, stając się Robinem.

Ciekawostki

  • Kostiumy Człowieka Zagadki i Dwóch Twarzy pojawiają się w filmie Batman i Robin.
  • Miał pojawić się w sequelu Batman & Robin, Batman Unchained. Miałby się pojawić jako halucynacja spowodowana toksyną strachu Stracha na Wróble.

Galeria