Złoczyńcy Wiki
Advertisement

Dziesięć Pierścieni to organizacja terrorystyczna zajmująca się niszczeniem pokoju na świecie za pomocą wszelkich niezbędnych środków. Uważa się, że prowadzi go tajemniczy człowiek znany jako Mandaryn. Kiedy zaatakowali i uprowadzili Tony'ego Starka w Afganistanie, Stark potajemnie stworzył potężną zbroję, aby uciec, co dało mu alias superbohatera, Iron Man.

Historia

Na początku XXI wieku Ten Rings działało głównie w Afganistanie. Drugi zastępca Stark Industries, Obadiah Stane, nielegalnie sprzedawał broń organizacji w tajemnicy przez Tony'm Starkiem. Później zaatakowali konwój wojskowy w którym jechał Anthony Stark. Członkowie organizacji zabili wszystkich oprócz Starka. Ten Rings nakręciło film w którym informowali Stane'a, że będzie musiał zapłacić im więcej za zabicie Starka. Tymczasem usiłowali zmusić uwięzionego Starka do zbudowania im pocisku o nazwie Jerycho.

Po kilku tygodniach w niewoli Stark stworzył zbroję napędzaną wynalazkiem zminiaturyzowanego reaktora łukowego, a nie bronią, którą miał zbudować, i udało mu się uciec. Stark poprawił kombinezon w kilka dni po powrocie do Stanów Zjednoczonych w zbroję Iron Mana i zaatakował obóz Ten Rings, niszcząc broń ze Stark Industries i członków Ten Rings. Kilka dni później na pustyni Ten Rings znalazło resztki zbroi Starka. Zabrali ją do swojej bazy, aby poznać jej tajemnica i zbudować kolejne kombinezony. Przywódca Ten Rings, Raza, zaproponował układ z Obadiahem Stane'em, odda mu zbroję bez opłat tylko wtedy, gdy Stane dostarczy mu armię Żelaznych Żołnierzy. Stane odmówił, zamiast tego zdradził i sparaliżował Razę i zabrał kombinezon dla siebie. Podwładni Stane'a zabili później resztę członków Ten Rings.

Advertisement