FANDOM

Edward „Ed” Nygma, znany również jako Riddler - jeden z głównych antagonistów w serialu DC Gotham, w którym występuje jako główny bohater w pierwszym sezonie, zanim stał się głównym antagonistą w drugim sezonie, w którym staje się nemezis głównego bohatera serialu Jamesa Gordona oraz Luciusa Foxa.

Służy jako protagonista podczas trzeciego sezonu, gdzie staje się arcywrogiem swojego mentora i przyjaciela Oswalda Cobblepota. Również w trzecim sezonie ostatecznie przyjmuje swoje alter-ego, Riddler, przyszłego nemezis Batmana, i staje się głównym antagonistą. W czwartym sezonie ponownie staje się antybohaterem, ponieważ zakochuje się w Leslie Thompkins. Jednak jego postać Riddlera okazuje się niezależna od niego i działa jako główny antagonista. Powraca w piątym sezonie jako główny antagonista, gdy próbuje dowiedzieć się, co jest z nim nie tak, ale okazuje się, że Bane kontroluje go, aby zrealizować cele Theresy Walker. Później jednak łączy siły z Oswaldem i pomaga mu przejąć Gotham, terroryzując jego ludzi.

W jego rolę wcielił się Cory Michael Smith.