El Indio - główny antagonista westernowego filmu z 1965 roku Za kilka dolarów więcej. Był psychopatycznym przywódcą gangu poszukiwanych banitów, a Douglas Mortimer i Monco połączyli siły, aby ich pokonać.

Wcielił się w niego zmarły Gian Maria Volonté, który grał także Ramóna Rojo.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

El Indio był banitą uznanym przez władze w filmie za jednego z najgorszych przestępców tamtych czasów; według przedstawiciela banku „Nawet Indio nie odważyłby się obrabować tego”. Gdy Indio ucieka z więzienia, nakazuje rozstrzelanie rodziny starego rywala (w tym małego synka), ale mężczyzna dał mu możliwość zemsty. Jednak nie udaje mu się to i zostaje zabity przez Indio.

Douglas Mortimer i Monco idą po swoją nagrodę i kończą swoją współpracę. Monco dołącza do gangu El Indio po uwolnieniu Sancho Pereza z więzienia. Planują napad na bank. Po udanym rabunku gang kieruje się na wschód do małego miasteczka, w którym Monco spotyka się z Douglasem. Douglas dołącza do gangu El Indio, otwierając sejf bez materiałów wybuchowych. Jednak El Indio przyłapuje ich na próbach kradzieży pieniędzy i każe ich pobić i związać. El Indio podejrzewa, że ​​są łowcami nagród i opracowuje plan ich zabicia, większość jego gangu zostaje zabita, ale on i Niño uciekają z pieniędzmi. Niestety, Niño zostaje zabity przez Groggy'ego, który zabiera El Indio do więzienia, gdy szuka pieniędzy, podczas gdy jego gang zostaje zabity przez Douglas i Monco.

Douglas i Monco udają się tam, gdzie ukrywają się El Indio i Groggy, wybucha strzelanina i Groggy zostaje postrzelony. Jednak banicie udaje się wystrzelić z broń z ręki Douglasa i wyzywa go na niesprawiedliwy pojedynek. Monco interweniuje i sprawia, że ​​pojedynek jest sprawiedliwy, który kończy się, tym że El Indio zostaje zabity przez Douglasa jest szybszy.

W sekwencji retrospekcji ujawniono, że zastrzelił młodego mężczyznę i zgwałcił jego żonę. Dziewczyna zabiła się w tym procesie. Ta dziewczyna była siostrą pułkownika Mortimera. El Indio nosi ze sobą zegarek, który odtwarza melodię, gdy jest ranny. El Indio pali coś, co wydaje się być konopiami indyjskimi lub opium, aby złagodzić intensywność pamięci.