FANDOM

(Kevin:Jak mamy cię nazywać?) Imię:Mister, nazwisko:Glass

Elijah Price, znany również jako Mr. Glass - jest głównym antagonistą w filmie Niezniszczalny z roku 2000 i tytułowym protagonistą w sequelu Glass z 2019 roku.

W jego rolę wcielił się Samuel L. Jackson.

Biografia

Wczesne życie

Elijah Price urodził się z wrodzoną chorobą kości typu I, rzadką chorobą genetyczną, która pozostawiła kości bardzo kruche: tylko narodziny wystarczyły, by złamać kończyny Elijaha. Kiedy był mały, nieustannie się z niego naśmiewały dzieci z sąsiedztwa, które często nazywały go "Mr Glass" za swoją słabość na dobrą sprawę, ciągłe wizyty w szpitalu zapewniały, że pozostał w izolacji przez całe dzieciństwo, zmuszając go do szukania ukojenia w swoim jednym wielkim hobby - czytaniu komiksów. Jednak, jak ujawniły skasowane sceny, kontynuował próby próbowania dopasowania, często z katastrofalnymi skutkami: podczas wizyty na wesołym miasteczku próbował przejechać jedną z trudniejszych przejażdżek. W końcu prześladowanie i potencjalne dalsze obrażenia były zbyt wielkie dla małego chłopca, a on zdecydował się nigdy więcej nie wychodzić z domu. Jednak jego matka wymyśliła rozwiązanie: kupując dużą ilość komiksów jako prezenty dla swojego syna, regularnie umieszczała jednego z nich na ławce w parku tuż za domem, zmuszając Elijah do wyjścia na zewnątrz, by odzyskać komiks. Chociaż stopniowo zwiększało to jego pewność siebie i zachęcało do wyjścia na zewnątrz, nigdy nie osiągnął większego życia społecznego, i spędził dużo czasu w samotności.

Niezniszczalny

Split

W filmie z 2016 podczas wiadomości o Kevinie Wendellu Crumbie jedna kelnerka mówiła o człowieku na wózku inwalidzkim. Kiedy kelnerka zastanawia się, jak ma na imię, David Dunn odpowiadza: "Mr. Glass".

Glass

W filmie z 2019 roku, Elijah jest zaskoczony widząc, jak David i Kevin zostali aresztowani i wysłani do tego samego azylu, w którym był przetrzymywany przez wiele lat. Trójką zajmuję się Dr Ellie Staple, która próbowała ich przekonać, że nie ma czegoś takiego jak nadludzkie moce i że chorują psychicznie. Jednak David, Elijah i Kevin odmówili przyjęcia tego, ponieważ okazało się, że dr Staple jest częścią anty-nadludzkiego społeczeństwa, które jest gotów obalić wszelkie dowody dotyczące nadludzi i że planuje zabić ich. Będąc świadomym prawdziwych intencji Staple'a, Elijah zawiera sojusz z Kevinem, aby ujawnić światu istnienie takich jak oni. W tym celu Elijah ucieka i organizuje walkę pomiędzy Davidem i Kevinem na terenie instytucji. Jednak Kevin wkrótce dowiedział się od syna Davida, że ​​Mr. Glass jest odpowiedzialny za śmierć ojca w tej samej katastrofie kolejowej co David, w wyniku czego rozzłoszczony Kevin miażdży Eljiahowi żebra, podczas gdy Staple wysyła kilku uzbrojonych ludzi, by zabili Davida, topiąc go pobliskiej kałuży. Elijah umiera później w ramionach swojej matki, gdy mówi mu, że był niesamowity. Po śmierci Kevina z rąk uzbrojonych mężczyzn, Staple osiągnęła swój cel w zabiciu ich, ale okazało się, że Elijah przewidział to i wcześniej włamał się do kamer bezpieczeństwa by nagrać zdarzenia przed wysłaniem materiał filmowy dla swojej matki, Josepha i Casey Cooke, zanim zmarł. Joseph, Casey i Pani. Price ujawniają później materiał o Elijahu, David'zie i Kevin'ie, ujawniając w ten sposób istnienie tych z nadludzkimi zdolnościami.