Ennio Salieri - główna postać w grze wideo Mafia z 2002 roku, w której jest donem rodziny przestępczej Salieri oraz szefem i sojusznikiem bohatera Tommy'ego Angelo. Po śmierci głównego antagonisty Dona Morello, Salieri spełnia rolę głównego antagonisty w kilku ostatnich misjach gry.

Głosu podłożył mu zmarły George Dicenzo.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

W 1930 r. Ennio przyjął Thomasa Angelo, taksówkarza, który pomógł jego ludziom Pauliemu i Samowi uciec przed gangsterami rywalizujących z ich mafią wysłanych przez wroga Ennio i starego przyjaciela - Dona Morello. Ennio poznał Morello, gdy w latach dwudziestych pracowali jako capo dla gangstera o imieniu Don Peppone, ale po jego śmierci obwinili się nawzajem i poszli różnymi drogami, tworząc własne rodziny, stając się zaprzysiężonymi rywalami.

W latach trzydziestych Ennio znalazł się pod presją policji i ludzi Morello, a policja sprawiła, że ​​jego zaufany przyjaciel i doradca Frank Colletti go zdradził go (żona i córka Franka, zostali porwani przez policję, która była w kieszeni Morello). Pomimo wysłania Tommy'ego, aby zabił Franka, Tommy pozwolił mu uciec z kraju z żoną i dzieckiem, i powiedział Ennio, że zabił Franka. Pogrzeb odbył się, ale w trumnie nie było ciała, a Salieri nie odkrył podstępu Tommy'ego.

Salieri bardzo ufał Tommy'emu i nawet zaprowadził go do restauracji na lunch, ale wpadli w zasadzkę ludzi Morello, którzy zostali powiadomieni przez kierowcę Salieriego, który zadzwonił tego dnia z powodu choroby. Salieri poszedł do mieszkania kierowcy, a Tommy go zabił.

Salieri dał Tommy'emu dużo pracy. W 1938 roku zmusił go do kradzieży przesyłki diamentów, chociaż powiedział mu, że są to cygara. Kiedy Tommy i Paulie się dowiedzieli, poczuli się wykorzystani i zdradzeni, dlatego obrabowali bank bez pozwolenia Salieri. Salieri dowiedział się również, że Frank nie umarł. Frank został zabity, a Salieri zatrudnił Sama, aby zabił Pauliego, za to co zrobił. Tommy został zwabiony do muzeum przez Sama, aby go zamordować, ale Sam został pobity. Tommy uciekł z miasta z żoną i córką, a później współpracował z detektywem w celu obalenia rodziny przestępców Salieri.

Salieri został aresztowany i poszedł do więzienia, a wielu jego członków zginęło na krześle elektrycznym. Tommy otrzymał nową tożsamość i został wysłany do innego miasta. Jednak Salieri zbudował swoje imperium z powrotem, a w 1951 roku założyli rodzinę Falcone, w Empire Bay, aby zabić Tommy Angelo, co dokonali ich ludzie Vito Scaletta i Joe Barbaro.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]