Złoczyńcy Wiki
Advertisement
Stub.svg Ta strona to zalążek artykułu. Możesz pomóc Złoczyńcy Wiki, rozbudowując ją!
Warning18+.png
Uwaga!

Walcie się! Idę do domu!

—Cartman

Eric Theodore Cartman, bardziej znany pod jego nazwiskiem Cartman - jeden z czterech głównych bohaterów i główny antagonista animowanego serialu dla dorosłych Miasteczko South Park. Zazwyczaj jest czarnym charakterem lub antybohaterem.

Jest 8-10-letnim chłopcem, który mieszka w fikcyjnym amerykańskim miasteczku South Park w stanie Kolorado w pobliżu Denver. Był wieloletnim arcyrywalem i towarzyszem Stanleya „Stan” Marsha, Kyle'a Broflovskiego, Kennetha „Kenny'ego” McCormicka i Leopolda „Buttersa” Stotcha; pomimo spędzania czasu z nimi nikt nigdy nie uważał go za prawdziwego przyjaciela.

Jest rywalem dziewczyny Stana - Wendy Testaburger, a później gnębicielskim (byłym) chłopakiem Heidi Turner.

Cartman, którego nie lubią prawie wszyscy w mieście, jest grubym, bigoteryjnym, rasistowskim, seksistowskim, tchórzliwym, ohydnym, manipulacyjnym, tyranicznym i socjopatycznym, stale rozpowszechniającym mowę nienawiści i zastraszanie, a także oszukiwającym i wykorzystującym innych (zwłaszcza Kyle'a) i Buttersa), aby osiągnąć własne cele.

Podobnie jak większośći bohaterów serialu, głosu podkładał mu Trey Parker, który grał także Kim Jong-ila i Balthazara Bratta.

Advertisement