FANDOM

Ernesto de la Cruz jest jedynym antagonistą 19 pełnometrażowego animowanego filmu Pixara, Coco. Jest byłym partnerem muzycznym i przyjacielem Héctora Rivery, dawnym idolem Miguela oraz znanym wokalistą i muzykiem, który oczarował publiczność swoim ładnym wyglądem i urokiem, i był źródłem meksykańskiej dumy dzięki jego przystojnemu wyglądowi, silnej moralności i wstawia się za kolegami z Meksyku. Po tym jak zginął zmiażdżony przez wielki dzwon, zaczął mieszkać w Krainie Umarłych. Jednak okazało się, że Ernesto zamordował Héctora i ukradł wszystkie jego piosenki i kompozycje, a nawet zachował to wszystko w tajemnicy.

Osobowość Edytuj

Na pierwszy rzut oka, Ernesto przedstawia się jako czarujący, mądry, rozsądny i inteligentny człowiek, który zachęcał innych do podążania za swoimi marzeniami, bez względu na wszystko, sprawiając, że wydawał się dobrym wzorem do naśladowania dla innych (szczególnie dla Miguela). Uważa się również za bardzo zabawną, przyjazną i przystępną osobę.

Jednak wszystko okazuje się być fasadą, by ukryć jego prawdziwą naturę: egoistyczną i przesadną osobę, która chciała dla siebie chwały i sławy, nawet jeśli oznaczało to zamordowanie swojego najlepszego przyjaciela Héctora w celu kradzieży jego tekstów piosenek. Jego egzystencja jako ducha pozwoliła mu również wzmocnić swoją reputację, a on skłonił się do złośliwych starań, by ją utrzymać, nawet biorąc pod uwagę, że Miguel jest odpowiedzialny za jego morderstwo w celu ukrycia jego tajemnicy.

Biografia Edytuj

Ernesto urodził się w 1896 roku, zaczął jako były przyjaciel i partner biznesowy Héctora, ponieważ oboje weszli do przemysłu muzycznego, który przyciągnął mieszkańców Meksyku. Jednak Héctor obiecał wrócić do swojej żony Imeldy i córki Coco, podczas gdy Ernesto chciał kontynuować działalność. Choć Hector zapewnił Ernesto, że ten drugi może sobie poradzić sam, Ernesto twierdził, że nie może kontynuować bez utworów Hectora, choć Hector pozostaje zdecydowany, by powrócić do swojej rodziny. Ernesto, udając, że wspiera decyzję Héctora o powrocie do rodziny, potajemnie dolał do napoju Héctora truciznę, która przyniosła skutek, gdy oboje szli ulicą.

Patrząc, jak Héctor ginie przez truciznę, Ernesto wykorzystał okazję, by ukraść gitarę i piosenkę Héctora i przekazać piosenki jako własne, zyskując reputację w branży muzycznej i stając się jednym z najbardziej cenionych muzyków w Meksyku, a także jako gwiazda filmowa. Ostatecznie, podczas jednego z koncertów Ernesto, śpiewając słynną piosenkę Héctora "Remember Me" w 1942 roku, Ernesto uległ śmierci, gdy za kulisami przypadkowo wyciągnął dźwignię, która zrzuciła na niego kościelny dzwon. Mimo to Ernesto utrzymał swoją reputację, kontynuując występowanie przed obywatelami Kraju Umarłych, zaopatrzonymi w swoją rezydencję i załogę ochroniarzy.

Cytaty Edytuj

Chcesz się teraz wycofać, jesteśmy dosłownie o krok od naszego celu?! (Héctor: Chyba raczej twojego, przeżyję.) Bez twoich piosenek nic nie zwojuje, Héctor! (Héctor: Wracam do domu, człowieku! Przeklnij mnie za to, ale dłużej nie wytrzymam.)

—Ernesto kłóci się z Héctorem o decyzję tego ostatniego, by opuścić przemysł muzyczny.

Dobrze wiesz jak cię szanuje. Skoro musisz jechać... To chcę chociaż wypić twoje zdrowie. Za naszą przyjaźń... Wiesz, że nieba bym ci przychylił, mi amigo. Salut!

—Ernesto udaje, że wspiera Héctora w swojej decyzji opuszczenia go, podczas gdy potajemnie podaje mu zatruty napój.

Sciągnąć ją ze sceny!

—Ernesto nakazał swoim ochroniarzom zatrzymać Imeldę i ukraść zdjęcie Héctora podczas pokazu wschodu słońca.

NIKT NIGDZIE NIE WRACA!! (pcha Imeldę od siebie, ciągnąc Miguela) (Héctor: Imelda!) Nie podchodzić! Precz ode mnie! POWIEDZIAŁEM! Ani kroku więcej!

—Ernesto powstrzymuje rodzinę Rivera przed wysłaniem Miguela z powrotem do Świata Żywych ze zdjęciem Héctora.

Wybacz, stary druhu, ale przedstawienie musi trwać.

—Ernesto drwił z Héctora po tym, jak wrzucił Miguela i zdjęcie Héctora do jeziora.