Do szablonu +18.png
Uwaga!

Esidisi jest antagonistą w drugiej części mangi i anime JoJo's Bizarre Adventure. Jest jednym z Pillar Menów, służącym Karsowi w jego dążeniu do stania się ostateczną formą życia.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Esidisi, podobnie jak inni Pillar Meni, żył ponad 10 000 lat. Szukali Czerwonego Kamienia Aja, aby przezwyciężyć swoją słabość przed słońcem, odkrywając, że był on przechowywany przez ówczesnego Cesarza Rzymskiego. Zostali zakwestionowani przez Klan Hamon, ale Esidisi i pozostali całkowicie ich wymazali. Nieliczni pozostali członkowie klanu zabezpieczyli Czerwony Kamień, gdy Pillar Meni przeszli w stan hibernacji.

Wieki później wreszcie się obudzili i znów zaczęli szukać kamienia. Joseph Joestar, który został pobity przez Wamuu, ucznia Esidisi, trenował na weneckiej wyspie, aby pokonać Pillar Menów. Esidisi udaje się zlokalizować wyspę i odkrywa, że ​​kamień jest tam przetrzymywany. Po zabiciu jednego z mistrzów Hamonu bez większego wysiłku zostaje skonfrontowany z Josephem. Josephowi udaje się przechytrzyć Esidisi za pomocą sztuczki linowej i najwyraźniej go pokonuje, ale Esidisi, będąc pod postacią mózgu, ukrywa się w plecach Josepha, aby uzyskać dostęp do głównego budynku wyspy i zdobyć kamień. Przejmuje kontrolę nad kelnerką Lisy Lisy, mistrzyni Josepha, a po dostarczeniu kamienia pocztą próbuje wybuchnąć, chcąc zabić wszystkich, ale Joseph wraz ze swoim przyjacielem Caesarem używa Hamona na kelnerce, wypędzając Esidisi, który rozpada się, będąc na słońcu.

Osobowość[edytuj | edytuj kod]

W przeciwieństwie do swojego towarzysza Karsa, który pozostaje bardzo spokojny i opanowany, Esidisi przejawia intensywne emocje, tak intensywne, że gdy jego złość zwycięża, płacze, aby się uspokoić.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Kiedy Wamuu był tylko dzieckiem, Esidisi był dorosły jak Kars, więc to sprawia, że Esidisi ma lepszy status niż Wamuu.
  • Jego imię jest hołdem dla australijskiego zespołu hard rockowego i heavy metalowego AC/DC.