FANDOM

Fenrir Greyback – poboczny antagonista w książkach i filmach Harry Potter i Książę Półkrwi oraz obydwu częściach Harry Potter i Insygnia Śmierci.

Jest to sadystyczny wilkołak oraz poplecznik Lorda Voldemorta.

W filmach grał go Dave Legeno.

Biografia

Harry Potter i Książę Półkrwi

Fenrir był żądnym krwi wilkołakiem, który służył Voldemortowi. Wiadomo, że to on był odpowiedzialny za zaatakowanie i zarażenie wilkołactwem Remusa Lupina.

W lecie 1996, zaraz po bitwie w Departamencie Tajemnic Greyback wraz z kilkoma Śmierciożercami zaatakowali Ulicę Pokątną. Zniszczyli też Millenium Bridge oraz porwali Olivandera.

W okresie świąt Greyback oraz Bellatrix Lestrange spalili Norę. Wilkołak zamierzał też zaatakować Ginny, lecz został powstrzymany przez Harry'ego Pottera.

W kwietniu 1997 Greyback uczestniczył w napadzie Śmierciożerców na Hogwart oraz w Bitwie o Wieżę Astronomiczną. Kiedy Draco Malfoy zwlekał z zabójstwem Albusa Dumbledore'a, to Fenrir chciał go wyręczyć, lecz w ostatniej chwili dyrektora Hogwartu zabił Severus Snape. Wraz z Bellatrix spalił chatkę Hagrida.

Harry Potter i Insygnia Śmierci: Część 1

Wiadomo, że Fenrir zaatakował i zostawił zadrapanie na twarzy Billa Wesleya. Chłopak nie zmienił się w wilkołaka, lecz zyskał parę cech wilkołaka.

Pomógł bandzie szmalcowników złapać Harry'ego, Rona i Heremionę i sprowadzić do Domu Malfoy'ów.

Kiedy jednak Bellatriks zobaczyła Miecz Gryffindora, który trzymał jeden ze szmalcowników była przerażona (myśląc, że został skradziony z jej skarbca) i zaczęła wyganiać ich z domu.

Fenrir był obecny podczas Bitwy o Hogwart, w której walczył po stronie Śmierciożerców. Zaatakował Lavender Brown, lecz został on uderzony potężnym zaklęciem przez Heremionę Granger. Fenrir przeżył jednak, lecz nie wiadomo co stało się z nim później.

Galeria

Harry Potter i Książę Półkrwi

Ciekawostki

  • Po jego wyglądzie w filmach można wywnioskować, że wraz z kolejną częścią Fenrir wyglądał coraz mniej podobnie do człowieka.
  • Odtwórca roli Greybacka, Dave Legeno, zmarł w Dolinie Śmierci w stanie Kalifornia.