FANDOM

W tym kraju nie ma pracy dla ludzi z moim wykształceniem.

—Ferdynand Kiepski

Bo są na tym świecie rzeczy
o którym się fizjologom nie śniło

—Ferdynand Kiepski

Ferdynand Kiepski, znany również po prostu jako Ferdek – główny bohater popularnego polskiego serialu komediowego Świat według Kiepskich. Jego lenistwo i chamstwo są prawie legendą.

Osobowość Edytuj

Ferdek jest bardzo leniwy, ale sprytny. We wcześniejszych odcinkach był bardzo entuzjastyczny i wesoły, ale później stał się złośliwy, zuchwały, kłótliwy, nieprzyjazny i uparty. Jest także bardzo niefrasobliwy, kłótliwy, nieprzyzwoity i dość arogancki.

Biografia Edytuj

Ferdek urodził się w 1950 roku pod Białymstokiem. 25 lat później ożenił się z Haliną w 1975, z którą ma córkę Mariolę i syna Waldka. Przed 1981 rokiem sprzedawał wodę na ulicy Świdnickiej we Wrocławiu.

Obecnie jest bezrobotny. Często podejmuje się różnych działalności, które mają zapewnić mu wielkie pieniądze, ale zwykle mu się nie udaje. Mieszka we Wrocławiu przy ulicy Ćwiartki 3/4 z żoną Haliną i córką Mariolą.

Wcześniej mieszkała z nimi matka Haliny Rozalia (która była w konflikcie z Ferdkiem), ale zmarła w 2007 roku i ich syn Waldek, który wyjechał do USA w 2005 roku. Wrócił w 2011 roku, ale teraz mieszka ze swoją żoną Jolantą Pupcia-Kiepską, której nienawidzi jego ojciec.

Sąsiedzi Ferdynanda z sąsiedztwa to Marian i Helena Paździoch.

Ferdek nienawidzi Mariana i bardzo często się z nim kłóci, ale jest w stanie z nim współpracować, gdy nadarza się okazja do zarobienia wielkich pieniędzy. Lubią też pić wódkę razem w nocy.

Jego drugim sąsiadem jest Arnold Boczek. We wcześniejszych odcinkach byli dobrymi przyjaciółmi, ale teraz Ferdek jest bardzo wredny dla Arnolda i ciągle go obraża. Trzecim sąsiadem był staruszek Borysek. Ferdek go lubił, ale uważał go za zboczeńca. Dawniej częstym gościem w domu Ferdka był również Edzio listonosz.

Jego najlepszymi przyjaciółmi są bezdomny alkoholik Kazimierz Badura i prezes spółdzielni mieszkaniowej Andrzej Kozłowski. Miał bardzo dobre relacje z synem, ale pogorszyły się, gdy Waldek wrócił z USA. Ferdek często kłóci się ze swoją córką Mariolą, ale naprawdę ją kocha.

Główne zajęcia Edytuj

  • Picie piwa o nazwie Mocny Full
  • Leżenie w fotelu
  • Oglądanie telewizji
  • Kłócenie się z Marianem Paździochem
  • Kłócenie się z Rozalią (dawniej)
  • Obrażanie Arnolda Boczka
  • Picie wódki
  • Kradzież emerytury Rozalii (dawniej)
  • Wymyślanie nowych sposobów zarobienie pieniędzy