FANDOM

Na tym świecie ty zabijasz lub giniesz.

—Motto Floweya.

Asriel Dreemurr, lub też bardziej znany jako Kwiatek Flowey, lub po prostu Flowey - główny antagonista gry RPG Undertale z 2015 roku. Jest pierwszą postacią, która spotkała Friska po tym, jak ten zgubił się i wpadł do Podziemia. Stąd jego imię, Flowey pojawia się jako mały złoty kwiat.

Osobowość Edytuj

Początkowo Flowey działa pod fasadą przyjazności i grzeczności. Często wita bohatera południowym żargonem, takim jak „Czołem!”, Nazywa siebie „najlepszym przyjacielem” i (podobnie jak jego ojciec) dołącza uprzejme słowa, takie jak „jejku” i „raju” na końcu swoich zdań. Ilekroć porzuca ten przebój życzliwości, często nazywa bohatera „idiotą”.

Flowey ma wrogie i okrutne usposobienie, krytykując bohatera za nieprzestrzeganie jego filozofii „zabij lub zgiń”. Mimo to krytykuje również bohatera na końcu Ruin, jeśli zabije jakiegoś potwora. Jest chciwym, aroganckim, egocentrycznym, manipulacyjnym i przebiegłym planistą, który jest subtelny, jeśli wymagają tego okoliczności. Zachowuje swoje wspomnienia między SAVE, ponieważ kiedyś był w stanie SAVE. Wykazano również, że jest wyjątkowo troskliwy, dumny, nieufny i tchórzliwy, zabijając swojego byłego ojca, aby ułagodzić bohatera w próżnej próbie uratowania własnego życia w podsumowaniu Śćieżki Ludobójcy.

Przed śmiercią Asriel był łagodnym, pozbawionym przygód i kochającym dzieckiem. Troszczył się o Pierwszego Człowieka jako rodzeństwo i ufał im, kiedy wymyślili plan ucieczki z Podziemia, który wymagał spożywania jaskierów.

Po tym, jak Alphys wskrzesił go bez DUSZY jako Flowey, Asriel nie jest w stanie odczuwać miłości ani empatii, co z kolei powoduje, że staje się urażony, pokręcony i zły.

Po chwilowym odzyskaniu współczucia przeprasza za swoje działania Friska i zdaje sobie sprawę z powagi swoich działań jako kwiatu. Próbuje również się odkupić, uwalniając DUSZE, które wziął, i wyraża szczęście, że Frisk mu wybaczył i pocieszył.

Podobnie jak jego ojciec, Asriel wykorzystał swoje złe nazewnictwo, ponieważ Asgore nazywa swój nowy dom „Nowym Domem”, Asriel dosłownie nazywa swoją formę kwiatową „Flowey”, która jest po prostu „Kwiatem” z literą R zastąpioną literą Y.