FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Kiedy dorośnie, będzie chciał zemsty.

—Don Ciccio wyjaśniający dlaczego musi zabić małego Vito Andolini.

Don Francesco Ciccio, znany po prostu jako Francesco Ciccio - jeden z drugorzędnych antagonistów filmu z 1974 roku Ojciec chrzestny II; występując jako główny antagonista fabuły młodego Vito Corleone w filmie.

Wcielił się w niego zmarły Giuseppe Sillato.

Biografia Edytuj

Francesco Ciccio rządził małym sycylijskim miasteczkiem Corleone, miejscem narodzin Vito Andoliniego, który później wyrósł na Dona Vito Corleone. Don Ciccio zamordował ojca Vito, Antonio Andoliniego, po tym jak gorliwy Andolini odmówił oddania hołdu, co było postrzegane jako wielka zniewaga dla Dona.

Ten akt sprowokował brata Vito, Paolo, do zemszczenia się na Ciccio. Następnie Ciccio zabił Paolo podczas pogrzebu ojca. Matka poszła do Ciccio, aby błagać, by oszczędził życie jej jedynemu synowi. Ciccio odmówił, obawiając się, że kiedy dorośnie będzie szukał zemsty na nim. Signora Andolini złapała Dona przystawiając mu nóż, pozwalając Vito uciec. Ochroniarz Ciccio zastrzelił ją. Kiedy rozeszła się wiadomość, że Ciccio obciążył Vito ceną za jego głowę, ten zdołał uciec do Stanów Zjednoczonych z pomocą przyjaciół.

Ponad 20 lat później dorosły Vito, znany wówczas jako Vito Corleone, zemścił się na Donie Ciccio. Zamordował stróżów Ciccio, Strollo i Mosca. Następnie wraz z Lionele Tommasino umówili się na spotkanie z Ciccio, rzekomo w celu uzyskania błogosławieństwa dla wspólnego przedsięwzięcia Tommasino z Vito's Genco Pura Olive Oil Company. Ciccio był pod wrażeniem, że Vito przyjął imię jego rodzinnego miasta i zapytał go, jak ma na imię jego ojciec. Kiedy Ciccio nie mógł zrozumieć, co powiedział Vito, poprosił, by podszedł bliżej. Vito następnie odpowiedział: „Mój ojciec nazywał się Antonio Andolini - a to jest dla ciebie!” Następnie dźgnął go nożem i wyciął mu klatkę piersiową, tym samym ostatecznie mszcząc morderstwo jego rodziny. Tommasino, który został postrzelony w nogi i okaleczony podczas ucieczki, objął stanowisko szefa mafii w rodzinie Corleone.