FANDOM

Frank Lopez - drugorzędny antagonista w filmie Człowiek z blizną z 1983 roku.

Jest starzejącym się baronem narkotykowym z Miami (prowadzącym kartel z Lopez), który prosi Tony'ego Montanę i Manny'ego Riberę o zabicie byłego doradcy politycznego Fidela Castro. To ustanawia przyjaźń między Lopezem i Tonym, dopóki ten nie potajemnie negocjuje z Alejandro Sosą.

W jego rolę wcielił się nieżyjący już Robert Loggia, który grał także Billa Sykesa.

Biografia

Tony zwraca Lopezowi kokainę z nieudanej transakcji narkotykowej. Tony zostaje również przedstawiony Elvirie Hancock, kochance Lopeza, która stanie się źródłem napięcia między nimi. Napięcie rośnie, gdy Suarez zostaje zabity przez ludzi boliwijskiego kryminalisty - Alejandro Sosy. Lopez jest rozgniewany i oskarża Montanę o kradzież umowy.

Montana posuwa się nawet do oświadczenia się Elvirze. W połączeniu z tym Lopez i Montana toczą gorącą konfrontację w Klubie Babylon, w wyniku czego dwóch kolumbijskich bandytów zostaje wysłanych w celu zabicia Montany. Montana ucieka i konfrontuje się ze jego skorumpowanym gliniarzem Melem Bernsteinem wraz z Mannym i Chi-Chi.

Po rozbrojeniu starzejącego się barona narkotykowego zaczyna błagać o życie, a Tony zgadza się, że nie zabije Lopeza. Następnie daje Manny'emu pistolet, a Manny zabija Lopeza strzałem w klatkę piersiową, podczas gdy Montana wykończa Mela.

W grze wideo Tony od czasu do czasu wyraża żal za zabicie Franka, mówiąc, że jest mu przykro, ale Frank się mylił. Robert Loggia występuje również w grze jako narrator.