FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Nie masz się czym przejmować. To nie zaboli...ani...trochę.

—Freddy Krueger

Frederick „Freddy” Krueger - główny antagonista remake'u Koszmaru z ulicy Wiązów z 2010 roku. Opiera się na swoim pierwotnym wcieleniu o tym samym imieniu.

W jego rolę wcielił się Jackie Earle Haley, który grał także Braxtona Reda, Rorschacha i Odina Quincannona.

Biografia Edytuj

Przeszłość Edytuj

Freddy był ogrodnikiem, który pracował w przedszkolu w Badham. Lubili go rodzice, a dzieci uwielbiały. Jednak po prostu używał tej fasady, aby zachęcić dzieci, by zaufały mu na tyle, aby zwabić je do swojej „Tajnej jaskini” w szkolnej piwnicy, gdzie torturował je i wykorzystywał seksualnie. Jego ulubioną ofiarą była Nancy Holbrook.

W końcu rodzice dzieci odkryli zarysowania na ich ciałach (z szponiastych rękawic Freddy'ego) i zdali sobie sprawę, co Freddy im robił. Pragnąc zemsty i chcąc oszczędzić dzieciom traumy podczas procesu, rodzice spotkali się z Freddym i przygotowali się do zabicia go. Freddy wpadł na opuszczoną pobliską fabrykę, a rodzice zamknęli go w środku i podpalili budynek, zabijając go.

Wiele lat później Freddy wraca jako duch, aby prześladować nastolatków, którzy powiedzieli mu w snach, by ich zabili.

Obecnie Edytuj

Freddy jest widziany po raz pierwszy, gdy idzie za Deanem przez lokal, w którym wyskakuje z kąta i rozcina rękę Deana, gdy śni. Kiedy Dean znów zasypia, próbuje dźgnąć Freddy'ego nożem, który na niego obraca i każe mu poderżnąć gardło.

Później pojawia się, gdy Kris zasypia w klasie, ale budzi się, zanim może ją zabić. Po tym, jak Kris znów zasypia, widzi Freddy'ego, który jest w klasie i sugeruje, że grają w chowanego. Kris ucieka i myśli, że się budzi, ale potem pojawia się Freddy i zabija ją.

Potem idzie za Jessego, który zasypia w więzieniu. Freddy drwi nieco z Jessego, po czym wepchnął rękę w pierś Jessego, zabijając go. Następnie Freddy pokazuje Quentinowi, co mu się przydarzyło, gdy Quentin zasnął podczas treningu pływackiego. Quentin zaczyna wątpić, czy Freddy naprawdę był zły, czy nie, i został niesłusznie oskarżony. Nancy ogląda filmy online Marcusa Younga, który wydaje się cierpieć z powodu koszmaru o Freddym. W ostatnim filmie Marcus zasypia i zostaje zabity przez roztrzaskanie głowy o ekran komputera.

Następnie Freddy idzie za Nancy do sklepu spożywczego, kiedy doświadcza mikro-drzemek, a on w końcu podcina jej ramię, ale udaje mu się wyciągnąć jej kawałek swetra. Następnie Quentin i Nancy idą do starego przedszkola Badham, zaczynają przypominać sobie, co Freddy zrobił im w swoim pokoju i zdają sobie sprawę, że tak naprawdę, jak mówią dzieci, był pedofilem.

Później Nancy zasypia, by wyciągnąć Freddy'ego z koszmaru. Po krótkiej walce z Freddym, Quentin wstrzykuje Nancy adrenalinę i budzi się z Freedym. Ten najpierw idzie po Nancy, ale Quentin dźga Freddy'ego w nogę, aby go czymś zająć, a Freddy rani Quentina. Kiedy Krueger jest rozproszony, Nancy odcina dłoń pazura i podrzyna mu gardło złamanym ostrzem do cięcia papieru, które zabija go.

Następnie Nancy i Quentin spalili szkołę i jego zwłoki, myśląc, że to już koniec. Ale kiedy Nancy wraca do domu, Freddy pojawia się za matką Nancy w lustrze, dźga matkę w oczy i pociąga ją do lustra, co powoduje, że Nancy krzyczy z przerażeniem.

Lista ofiar Edytuj

  1. Dean Russel
  2. Kris Fowles
  3. Jesse Braun
  4. Marcus Yeon
  5. Lisa Harper
  6. Craig Jackson
  7. Carrie Bush
  8. Nancy Lumb
  9. Sukari McGill
  10. Elizabeth Cook
  11. Bret Tanzer
  12. Gwen Holbrook

Ciekawostki Edytuj

  • Historia Freddy'ego jest bliższa tej, którą Wes Craven pierwotnie zamierzał dać do oryginału; Freddy był pedofilem, a nie mordercą dzieci. Craven musiał jednak zmienić go w mordercę dzieci, aby uniknąć oskarżenia o wykorzystywanie szeregu głośnych przypadków molestowania dzieci, które miały miejsce w Kalifornii w czasie produkcji oryginalnego filmu.