Złoczyńcy Wiki
Advertisement
Złoczyńcy Wiki
Skull-32-xxl.png
Uwaga!
Ten złoczyńca został uznany za Czyste Zło. W związku z tym jest jednym z najgorszych złoczyńców, pozbawionym pozytywnych cech i bez żadnych szans na odkupienie. Nawet jeśli posiada jakieś pojedyncze, pozytywne cechy to najczęściej są one fałszywe, nieszczere i w ogóle nie usprawiedliwiają ohydnych zbrodni jakich złoczyńca się dopuścił. Dla tego rodzaju złoczyńcy robienie złych rzeczy jest tak naturalne, jak oddychanie.

Ci barbarzyńcy udają uległość, ale są niebezpieczni. W każdej chwili mogli odsłonić przed nami kły. W końcu są gatunkiem całkowicie złożonym z wojowników. Zawsze najlepiej jest stłumić śpiącą bestię, zanim będzie można ją obudzić.

—Frieza planujący unicestwić Saiyan.

Ty małpi łajdaku... Jestem Lord Frieza. Nikt mnie nie przewyższy! Nikt się nawet do mnie nie zbliży! Wyryj to w swojej czaszce; Jestem cesarzem wszechświata! Tacy jak ty mogą tylko czołgać się u moich stóp! Albo jeszcze lepiej... umrzeć haniebnie W RĘKACH SWOJEGO MISTRZA!

—Ostatnie słowa Friezy podczas jego pierwszej porażki z rąk Goku.

No dalej. Nie mogę pozwolić, żebyś się poddał po tak krótkim spojrzeniu. Nie, obawiam się, że twoje męki dopiero się zaczną.

—Frieza podczas torturowania Vegety.

Pewnego dnia wrócę po tę planetę.

—Frieza

Freeza, częściej pisane jako Frieza, jest głównym antagonistą mangi i anime Dragon Ball, służąc jako jeden z głównych antagonistów Dragon Ball Z i Dragon Ball Z Kai (wraz z Vegetą, Cellem i Majin Buu). Służył jako główny antagonista Sag „Namek”, „Frieza” i „Trunks”, a także filmu Dragon Ball Z: Resurrection F z 2015 roku, jego adaptacji Dragon Ball Super oraz specjalnego serialu telewizyjnego Dragon Ball Z: Bardock - The Father of Goku z 1990 roku. Później pojawia się ponownie w Dragon Ball Super, w arcu „Universe Survival Saga” jako sojusznik protagonisty - Goku. Był także jednym z głównych antagonistów filmu Dragon Ball Super: Broly.

O ile większość innych głównych złoczyńców jest maszynami do zabijania, które zostały stworzone po to, aby były złe, Frieza jest bystrą istotą, w pełni zdolną do rozumowania, i popełnia wszelkie okrucieństwa z własnej woli. Jest także arcywrogiem Goku, ponieważ zniszczył jego rodzinną planetę, a także innych Saiyan, jak i również ze względu na jego status najczęściej powtarzającego się złoczyńcy w serii.

Jest prawdopodobnie głównym antagonistą całej serii ze względu na swoją rolę w początkach Goku, a także jest nadrzędnym złoczyńcą dwóch sag, dwóch filmów oraz jednym z najgorszych i najokrutniejszych złoczyńców z całego świata Dragon Ball.

Formy

Pierwsza Forma

W swojej pierwszej formie jest bardzo mały, z dwoma czarnymi rogami (podobny do Kapitana Ginyu, przywódcy jego elitarnej armii, Oddziału Ginyu) i długi ogon z fioletowym szpicem na końcu. Nosi także czarne szorty i zbroję Saiyan, z wyjątkiem tego że jest fioletowy, a nie biały, czarny lub niebieski jak jego poplecznicy.

Po treningu przez cztery miesiące, jego moc w tej formie staje się tak wielka, że mówi się, że nawet Ostateczny Gohan (jako Super Saiyanin) nie może stoczyć z nim walki, nawet przy pomocy Piccolo, Tenshinhana, Krillina, Roshi i Jaco.

Druga Forma

Rozbija swoją zbroję, zanim przekształci się w swoją drugą formę, która jest znacznie większa i wyższa niż jego pierwsza forma. W tej formie jego rogi są jak u byka, a jego głos brzmi bardziej męsko, prawie tak głęboko jak u Piccolo.

Trzecia Forma

W swojej trzeciej formie ma dłuższą głowę i cztery białe rogi, twarz podobną do kaczki i kilka kolców na plecach, a ramiona mają kształt podobny do zbroi Saiyan. Jego głos brzmi jak jego pierwsza i druga forma razem, a jego wygląd jest podobny do ksenomorfa z serii Obcy.

100% Pełnej Mocy

Może również zasilić się do 100% swojego maksimum i zwiększyć moc.

Osobowość

Frieza jest uprzejmą, ale niezwykle sadystyczną osobą, która czerpie wielką przyjemność z mordowania i niszczenia innych, szczególnie na masową skalę. W swej istocie Frieza rozkoszuje się śmiercią, agonią i zniszczeniem; Najlepiej widać to, gdy śmiał się z zachwytu, gdy patrzył, jak Planeta Vegety wysadza się z jego Kuli Śmierci. Frieza lubi też zadawać ludziom cierpienie, zanim ich zabije, dlatego nie zabija od razu swoich wrogów. Godnym uwagi faktem jest to, że torturował każdą postać, aby z nim walczyć. Jednak pomimo tego, że jest zły, jego ludobójcze zachowanie ma swoje granice, ograniczone do planet, ponieważ wykazał irytację niszczeniem wszechświatów w przypadku tych, którzy są na wyższych stanowiskach niż on, jak Zenon (chociaż biorąc pod uwagę fakt, że nie ma problemu ze zdradzeniem swojego wszechświata) i eliminując innych, jest to raczej nonszalancki sposób, w jaki się to robi, niż odraza do samego aktu). W rzeczywistości, nawet jego niszczenie planet było ostatecznością.

Jest też niezwykle zimny, egoistyczny i manipulujący, więc ma raczej sardoniczne poczucie humoru, jak na przykład, gdy mówił o Vegecie i stwierdził: „Są trzy rzeczy, których nie chcę tolerować. Tchórzostwo, złe fryzury i powstanie wojskowe. I niestety, nasz przyjaciel Vegeta posiada wszystkie te trzy cechy”. Frieza jest również bardzo zimny i krwiożerczy, więc nie troszczy się o nikogo oprócz siebie, chociaż jest niezwykle wdzięczny i szanuje swojego ojca, króla Colda. Osobowość Friezy wydaje się być sprzeczna z beztroską, czarującą, miłą i spokojną osobowością Goku, ale nie wiadomo, czy było to celowe. Początkowo używał mocy jako sposobu na radzenie sobie z każdym problemem, który pojawił się w przeszłości, z czasem stracił to myślenie i teraz stosuje więcej strategii, aby uzyskać to, czego chce. Przykładem jest to, jak poradził sobie z Toppo i Jirenem, po tym, jak został przez nich pobity, zamiast się zepsuć. Użył swojej telekinezy i paraliżu, aby ich powstrzymać, a Android 17 wspierał go w atakowaniu ich.

Zwykle jest w stanie równomiernie zareagować na każdą sytuację i traci opanowanie tylko wtedy, gdy nawet jego pełna moc nie wystarcza lub jeśli jeden z jego ludzi zawodzi lub jest mu nieposłuszny. Jednak pomimo całej swojej dumy i arogancji, Frieza jest również namiętnym paranoikiem, niszcząc Planetę Vegety po prostu z powodu mitu o Super Saiyanie, który miał być jedyną rzeczą, która mogłaby go zniszczyć. Mimo to chwali się, że jest najsilniejszą istotą we wszechświecie i (w większości) ma rację w tej ocenie.

Pomimo swojej ogromnej arogancji i dumy, nie jest ponad zespołami i rzeczywiście współpracował z Beerusem, Frostem, Goku, Gohanem i Androidem 17, aby osiągnąć swoje cele. Mimo całej swojej tyranii i bezwzględności, ma szacunek (choć pokręcony) dla Goku i uznał go za potężnego przeciwnika, posuwając się nawet do przyznania, że ​​był wdzięczny za naiwną naturę Goku w turnieju, pracując razem z nim, aby pokonać Jirena. Dodatkowo ma bardzo silną wolę; niezliczoną ilość razy podczas całego turnieju wybrał powrót do gry, mimo że został mocno pobity przez Toppo i Jirena, kontynuując żarliwą walkę w obliczu przeciwności losu, rzadko błagając o życie, gdy był na przegranej pozycji. Frieza ufał nawet Goku na tyle, by zmierzyć się razem z Jirenem, o ile Goku dotrzymał słowa. Beerus posunął się nawet do tego, że pochwalił go za doskonałą pracę w Turnieju Mocy i nagrodził go zmartwychwstaniem. Pokazuje również, że pomimo swojej arogancji jest skłonny unikać walk, o których wie, że nie może wygrać, jak pokazano, kiedy daje trochę swojego ki Goku, aby go uleczyć, zamiast stawić czoła Jirenowi.

Ciekawostki

  • Chociaż nie był najpotężniejszy aż do Resurrection F i Dragon Ball Super, Frieza jest najpopularniejszym złoczyńcą w Dragon Ball Z i jedną z najbardziej znanych i rozpoznawalnych postaci, poza samym Goku.
  • Akira Toriyama stwierdził, że Frieza jest połączeniem tego, jak jego zdaniem wyglądały potwory w dzieciństwie, a jego postać została zainspirowana przez spekulantów (których uważał za „najgorszych ludzi”). Inspiracja jego wyglądem nawiązuje do Dragon Ball Z Kai, kiedy Krillin mówi, że jego druga forma jest z koszmaru.
  • Jego trzecia forma jest bardzo podobna do ksenomorfa. W fanowskiej parodii Team Four Star; zostało to obśmiane kiedy Freeza pyta Piccolo, co o tym myśli, Piccolo odpowiada: „Myślę, że Ridley Scott zamierza kogoś pozwać”.
  • Ze względu na status Friezy jako najczęściej powtarzającego się złoczyńcy z licznymi epizodami, licznymi występami w grach wideo, będąc głównym złoczyńcą w kilku wątkach fabularnych (The Namek Saga, Bardock: The father of Goku special i Resurrection F, zarówno film, jak i jego powtórka) w Super) i będąc jednym z jedynych złoczyńców, których nie można nawrócić, wielu fanów uważa Friezę za arcynemezis zarówno Goku, jak i Vegety. Jest to dodatkowo potwierdzone przez fakt, że Cell nie żyje i nie wrócił do życia, a także po odkupieniu Buu, wraz z Piccolo i Vegetą, Frieza nie zreformował się, nadal nęka go poza grobem i teraz znów żyje. Nawet po TOP, Frieza jest w najlepszym razie w mniej wrogich stosunkach z tą dwójką.
  • Bitwa Friezy z Goku na Namek to najdłuższa walka w historii anime, trwająca 3,5 godziny.
  • Frieza jest jedynym złoczyńcą, który został dwukrotnie wskrzeszony. Wszyscy inni są po prostu uciekli z piekła bez reanimacji.
  • Śmierć Friezy jest podobna do śmierci Sephirotha; Obaj są niesamowicie potężni i wymagający w walce (ich bitwy trwają długo i niszczą planety w międzyczasie), ale ostatecznie łatwo ich zniszczyć, gdy postać potnie ich wielokrotnie mieczem, chociaż w przypadku Sephirotha przychodzi pionowe cięcie po innych cięciach, a w przypadku Friezy zostaje on zamieniony w pył za pomocą fali energii. Ponadto odrodzenie Friezy w Super/Resurrection F w Kai Continuity odzwierciedla odrodzenie Sephirotha w filmie Advent Children (jeśli uważać to za kanon) i obaj zostają ponownie zabici - chociaż w Super, Frieza zostaje wskrzeszony po raz drugi, tym razem na stałe. Frieza i Sephiroth są również powszechnymi wrogami bohatera (Goku i Clouda) oraz ich początkowych głównych wrogów (Vegeta i Shinra).
  • Frieza może być uważany za przeciwwagę dla Goku (co jest bardzo pasujące), a także dla Vegety. W przeciwieństwie do Goku (który urodził się wyjątkowo słaby, musiał trenować, aby stać się silniejszym, okazjonalnie okazuje swoim wrogom litość i odrzucał swoje brutalne saiyańskie sposoby podboju), Frieza od urodzenia był bardzo potężny, nigdy nie musiał trenować ani dnia w swoim życiu, rzadko okazuje miłosierdzie i przejął 70% Wszechświata 7. Gdyby Goku nie stracił wszystkich wspomnień o byciu Saiyaninem po urazie głowy, którego doznał jako dziecko, stałby się jak Frieza. Jest także przykładem tego, czym stałby się Vegeta, gdyby nie zdecydował się porzucić swojej złej ścieżki.

Linki zewnętrzne

Advertisement