FANDOM

No dalej. Nie mogę pozwolić, żebyś się poddał po tak krótkim spojrzeniu. Nie, obawiam się, że twoje męki dopiero się zaczną.

—Frieza podczas torturowania Vegety.

Pewnego dnia wrócę po tę planetę.

—Frieza

Freeza, częściej pisane jako Frieza, jest głównym antagonistą mangi i anime Dragon Ball, służąc jako jeden z głównych antagonistów Dragon Ball Z i Dragon Ball Z Kai (wraz z Vegetą, Cellem i Majin Buu). Służył jako główny antagonista Sag „Namek”, „Frieza” i „Trunks”, a także filmu Dragon Ball Z: Resurrection F z 2015 roku, jego adaptacji Dragon Ball Super oraz specjalnego serialu telewizyjnego Dragon Ball Z: Bardock - The Father of Goku z 1990 roku. Później pojawia się ponownie w Dragon Ball Super, w arcu „Universe Survival Saga” jako sojusznik protagonisty - Goku. Był także jednym z głównych antagonistów filmu Dragon Ball Super: Broly.

O ile większość innych głównych złoczyńców jest maszynami do zabijania, które zostały stworzone po to, aby były złe, Frieza jest bystrą istotą, w pełni zdolną do rozumowania, i popełnia wszelkie okrucieństwa z własnej woli. Jest także arcywrogiem Goku, ponieważ zniszczył jego rodzinną planetę, a także innych Saiyan, jak i również ze względu na jego status najczęściej powtarzającego się złoczyńcy w serii.

Jest prawdopodobnie głównym antagonistą całej serii ze względu na swoją rolę w początkach Goku, a także jest nadrzędnym złoczyńcą dwóch sag, dwóch filmów i jednym z najgorszych i najokrutniejszych złoczyńców z całego świata Dragon Ball.

Formy Edytuj

Pierwsza Forma Edytuj

W swojej pierwszej formie jest bardzo mały, z dwoma czarnymi rogami (podobny do Kapitana Ginyu, przywódcy jego elitarnej armii, Oddziału Ginyu) i długi ogon z fioletowym szpicem na końcu. Nosi także czarne szorty i zbroję Saiyan, z wyjątkiem tego że jest fioletowy, a nie biały, czarny lub niebieski jak jego poplecznicy.

Po treningu przez cztery miesiące, jego moc w tej formie staje się tak wielka, że mówi się, że nawet Ostateczny Gohan (jako Super Saiyanin) nie może stoczyć z nim walki, nawet przy pomocy Piccolo, Tenshinhana, Krillina, Roshi i Jaco.

Druga Forma Edytuj

Rozbija swoją zbroję, zanim przekształci się w swoją drugą formę, która jest znacznie większa i wyższa niż jego pierwsza forma. W tej formie jego rogi są jak u byka, a jego głos brzmi bardziej męsko, prawie tak głęboko jak u Piccolo.

Trzecia Forma Edytuj

W swojej trzeciej formie ma dłuższą głowę i cztery białe rogi, twarz podobną do kaczki i kilka kolców na plecach, a ramiona mają kształt podobny do zbroi Saiyan. Jego głos brzmi jak jego pierwsza i druga forma razem, a jego wygląd jest podobny do ksenomorfa z serii Obcy.

100% Pełnej Mocy Edytuj

Może również zasilić się do 100% swojego maksimum i zwiększyć moc.