FANDOM

Pobudka, panie Freeman. Proszę wstawać. Nie chce oczywiście sugerować, że zasnął pan w pracy. Nie ma osoby, która bardziej zasługiwałaby na odpoczynek. I wszystkie wysiłki na świecie spełzłyby na niczym, aż...cóż, powiedzmy, że ponownie nadeszła pańska chwila. Właściwy człowiek w niewłaściwym miejscu może odmienić świat. Zatem pobudka, panie Freeman. Proszę wstać i spojrzeć na zgliszcza.

—G-Man przemawiający do Gordona Freemana w drodze do City 17.

G-Man - jest główną postacią i nadrzędnym antagonistą w serii gier FPS Half-Life, choć pozostaje tajemnicą kim naprawdę jest oraz jaka jest jego prawdziwa rola i motywy.

G-Man jest starszym mężczyzną wyglądający na biznesmena, który pojawia się w całej serii w miejscach, często dostarczając tajemnicze wiadomości do głównych bohaterów i pozornie je kontrolując lub przynajmniej obserwując przez cały czas. Zazwyczaj widuje się go z tajemniczą teczką. Podczas rozgrywki G-Man często pojawia się w obszarach, które są poza zasięgiem gracza, konfrontując gracza bezpośrednio na końcu gry, gdzie zabrał dostęp do swojej broni. Między Half-Life a Half-Life 2 wydaje się, że postawił Gordona Freemana w "śpiączce", dopóki Ziemia nie została pomyślnie przejęta przez Kombinat.

Opis Edytuj

G-Man jest widziany przez całą grę albo oglądać gracza, albo zmierza do innego zadania, takiego jak rozmowa z innymi postaciami lub po prostu spacerowanie po okolicy. Wygląda jak biznesmen zawsze ubrany w niebieski garnitur, krawat, niosący swoją teczkę, która po uważnej obserwacji zawiera pistolet i zdjęcie. Inne wyraźne cechy to szorstka, piaszczysta twarz, płaskie włosy, a także jego nadzwyczajnie niebieskie oczy. Jednak jego najbardziej wyrazistą cechą jest spokojny, chrapliwy głos, często mruczący, zatrzymujący się między słowami i rozciągający sylaby w sposób, który sprawia, że ​​jego głos jest wyraźniejszy niż inne.

To wszystko łączy się wraz z jego niespokojnym spojrzeniem, nieustannie dba swój wygląd, ponieważ powszechnie widzi się go jak prostuje krawat lub wyciera brud z garnitur, to zmieszane z jego pokręconymi ideałami czyni go idealnym czarnym charakterem, dając mu spokojną, ufną fasadę zimna potworna osobowość.

Biografia Edytuj

Half-Life Edytuj

Przez większą część gry G-Man obserwuje Gordona Freemana, który próbuje przetrwać w Black Mesa w obszarach niedostępnych.

Gdy Gordon zwycięży i ​​pokona Nihilantha, G-Man teleportuje Gordona do dziwnego, podobnego do windy miejsca i zabiera całą broń i narzędzia, twierdząc, że są „własnością rządu”, i zaczyna mówić o swoich „pracodawcach”, jak Xen znajduje się teraz pod kontrolą swoich „pracodawców” i „nieograniczonego potencjału” Gordona, teleportując ich do różnych miejsc, wtedy to, teleportuje ich obu do tramwaju Black Mesa, który wydaje się przelatując przez kosmos z dużą prędkością, dając mu ofertę pracy dla niego, otwierając portal w nieznane miejsce.

Jeśli Gordon odmówi wejścia do portalu, G-Man widzi, że Gordon odmawia jego oferty, rozwścieczony, ale zachowując spokój, G-Man teleportuje Gordona przed armię Obcych. Jeśli Gordon wejdzie w portal, G-Man pogratuluje Gordonowi jego wyboru.

Half-Life: Opposing Force Edytuj

Podczas gdy Adrian Shephard trenuje w obozie treningowym, G-Man przyspiesza jego trening.

Tymczasem w Black Mesa, do małego przejścia w którym Adrian stał, wlały się płyny radioaktywne stopniowo podnosząc się ku niemu, jednak G-Man otwiera drzwi, pozwalając mu uciec przed niebezpiecznymi płynami i uratować mu życie.

Jednak później, gdy próbuje uciec z Black Mesy, zanim Adrian zdoła uciec, G-Man zamyka mu drzwi, zmuszając go do pozostania w obiekcie.

Następnie, G-Man widziany jest, gdy reaktywuje rozbrojony chwilę wcześniej przez Shepharda ładunek jądrowy, który ma zniszczyć Black Mesa.

Po tym jak Adrian zabija Gene Worma, G-Man pojawia się ponownie, stojąc naprzeciw niego w jednym z śmigłowców, należących do HECU. Powiadamia go, że wbrew woli jego "pracodawców", postanawia oszczędzić Adriana, ale musi zostać zatrzymany, jednak G-Man zaczyna zastanawiać się nad faktem, że Adrian ma zdolnośći „dostosowania się do nowych warunków i przetrwania pomimo wszelkich przeciwieństw” w Black Mesa, a potem w tle widać gigantyczną eksplozję sygnalizując zniszczenie Black Mesy, G-Man następnie teleportuje śmigłowiec do Xen, zanim w końcu teleportuje go do tej samego obszaru widzianej na końcu Half-Life, następnie G-Man otwiera drzwi kokpitu i przywołuje portal, a ekran czernieje, pokazując końcowe napisy.

Half-Life: Blue Shift Edytuj

G-Man pojawia się na chwilę na początku dodatku i wydaje się, że albo nie zauważa Barneya Calhouna, albo po prostu całkowicie go ignoruje.

Half-Life: Decay Edytuj

Podobnie jak w Half-Life: Blue Shift, G-Man pojawia się tylko na chwilę na początku dodatku, i nie zauważa doktorów Gina Cross i Colette Green, albo po prostu ich ignoruje.

Half-Life 2 Edytuj

G-Man budzi Gordona z "śpiączki" po 20 lat po incydencie w Black Mesa, jednak po prologu po raz kolejny prześladuje Gordona z obszarów niedostępnych, szczególnie podczas sekwencji pojazdów.

G-Man pojawia się na końcu gry po tym, jak Gordon zada krytyczne obrażenia reaktorowi Czarnej Energii, co powoduje gigantyczną eksplozję, która bez wątpienia zabiłaby Gordona, jednak G-Man nagle zatrzymuje czas, powoli pojawiając się w okolicy i po raz kolejny, i przenosi Gordona w nieznane miejsce, aby oczekiwał na dalsze "oferty zatrudnienia". Gra kończy się odejściem G-Mana przez jakiś rodzaj portalu przypominającego drzwi.

Half-Life 2: Episode One Edytuj

G-Man widziany jest tylko raz, na początku gry, w miejscu w którym kończy się historia Half-Life 2. Odchodzi w czarną przestrzeń, gdy zauważa fioletowy błysk pojawiających się Vortigauntów. Początkowo wydaje się być nieco rozśmieszony tym widokiem, po tym, pojawia się inny Vortigaunt, co powoduje że uśmieszek na twarzy G-Mana znika, pojawia się coraz więcej Vortigauntów, a na twarzy G-Mana pojawia się wyraz irytacji, a obok Gordona pojawiają się 2 Vortigaunty, zdając sobie sprawę, że ich misja, polega na odzyskaniu Gordona, irytacja przeistacza się w gniew, poprawiając gwałtownie krawat, G-Man odpowiada im „Jeszcze zobaczymy... co z tego wyniknie!”. Gordon zostaje przeniesiony przez Vortigaunty do zewnątrz zniszczonej cytadeli.

Half-Life 2: Episode Two Edytuj

Kiedy Vortigaunty zaczeli leczyć Alyx, czas nagle się zatrzymał, G-Man wyjaśnia Gordonowi, że ​​Vortigauntowie w jakiś sposób uniemożliwiali mu telekinetyczne rozmawianie z Gordonem, wyjawia również, że był jedynym, który "wyrwał" Alyx Vance z Black Mesa, pomimo sprzeciwu "pesymistów", którzy uważali, że była "praktycznie bezużyteczna". Następnie instruuje go, aby zaprowadził Alyx do bazy White Forest. Uznając to za spłatę długu, który Gordon jest mu winien za zabezpieczenie jego przeżycia, stwierdzając przy tym, że żałuje, że nie mógł zrobić więcej niż po prostu kontrolować poczynania Gordona, ale zgodził się "przestrzegać pewnych ograniczeń". Szepce też do ucha Alyx, aby powiedziała ojcu, żeby "przygotował się na nieprzewidziane konsekwencje". Jak się później okazuje, G-Man "hipnotyzuje" ją, wydając jej polecenia, udowadniając przy tym, że jego możliwości są dużo większe niż myślano. Gdy Alyx i Gordon w końcu docierają do White Forest, główny ekran w pokoju kontrolnym rozbłyska jasnym światłem, ukazując postać G-Mana namawiającego Alyx do przekazania jej ojcu wiadomości od niego. Da się zauważyć, że Eli jest bardzo zaniepokojony tymi słowami, aż do momentu, gdy całkowicie się załamuje. Po wyproszeniu Alyx z pokoju, Eli ujawnia Gordonowi, że jest świadomy istnienia ich "wspólnego przyjaciela". Wyjaśnia, że to G-Man dostarczył próbkę z Xen, która stała się przyczyną incydentu w Black Mesa, a także, że tuż przed kaskadą rezonansową szepnął mu do ucha, aby "przygotował się na nieprzewidziane konsekwencje". Zaczyna również wyrażać nadzieję, że on i Gordon będą w stanie podjąć jakieś nieznane działania, lecz przeszkadza mu powrót Alyx. Wkrótce potem Eli zwierza się Gordonowi, że uważa wiadomość od ich "wspólnego przyjaciela" za ostrzeżenie przed tym co kryje Borealis. Stwierdza, że statek ten powinien zostać zniszczony, aby wydarzenia z Black Mesa nie powtórzyły się. Cokolwiek innego Eli wiedział o G-Manie, nie wyjawił nic, ponieważ został zabity przez Doradcę Kombinatu.

Half-Life: Alyx Edytuj

Pięć lat przed przybyciem Gordona Freemana do City 17, 19-letnia Alyx udaje się na poszukiwanie swojego ojca Eli'ego po tym, jak został złapany przez siły Kombinatu za wykrycie dziwnej struktury w Strefie Kwarantanny w City 17. Po tym, jak Alyx i Vortigaunty ratują Eli'ego z wykolejonego pociągu, Eli ujawnia, że ​​dowiedział się w areszcie, że Kombinat przechowuje superbroń zwaną „Kryptą” w Strefie Kwarantanny. Rozkazuje Alyx znalezienie broni i zdobycie jej, zanim będzie można ją przenieść w bezpieczniejsze miejsce.

Alyx znajduje skarbiec, który okazuje się być komórką zaawansowanych technologii. Eli zakłada, że ​​zawiera Gordona Freemana, jak wcześniej wspomniany naukowiec Kombinatu, że zawiera ocalałego z Black Mesy. Alyx otwiera skarbiec, aby ujawnić, że zawiera on G-Mana, który został tam uwięziony przez Kombinat, ponieważ uważano go za zagrożenie dla nich. G-Man dziękuje Alyx i oferuje jej swoje usługi, ujawniając, że jest w stanie modyfikować rzeczywistość. Alyx prosi, aby G-Man usunął Kombinat z ziemi, chociaż twierdzi, że jest on zbyt duży, aby mógł go obsłużyć. Jednak G-Man oferuje Alyx szansę uratowania Eli i pokazuje jej przyszłe wydarzenie, w którym zostanie zabity przez Doradcę Kombinatu. Alyx używa rękawiczek grawitacyjnych do zabicia Doradcy i oszczędzenia życia Eli. Następnie G-Man wyjawia Alyx, że udowodniła, że ​​jest w stanie zastąpić Gordona, z którego G-Man był niezadowolony, że nie wypełnił swojej misji. G-Man następnie umieszcza Alyx w swoim zastoju, po tym, jak wprowadził ją w swoje „zatrudnienie”.

W scenie po napisach Freeman budzi się w hangarze z Episode Two, w którym żywy Eli informuje go, że G-Man wziął Alyx. G-Mana można zobaczyć na balkonie, obserwując ich, po czym odchodzi i znika.

Ciekawostki Edytuj

  • Początkowo, gdy wyszedł Half-Life, sądzono, że G-Man był często wymienianym administratorem. Wynika to z faktu, że G-Man wyróżniał się i wyglądał jak ktoś w tej roli, wraz z faktem, że miał on czarne logo mesy na swojej teczce. Wiele modów Half-Life w tym czasie zakładało, że G-Man był administratorem Black Mesa, i umieszczał go w antagonistycznej roli, a nawet przewodnicy online mogliby nazywać go „administratorem”. Dopiero Half-Life 2, wyjawił że administratorem okazał się być Wallace Breen.
  • Half-Life: Blue Shift, Half-Life 2: Episode One i Half-Life 2: Episode Two to jedyne gry z tej serii, które nie kończą się, gdy G-Man wprowadza gracza w stan hibernacji. Także w Blue Shift, Episode One i Alyx to jedyne gry, w których G-Man nie nadzoruje działań gracza.
    • Możliwe jednak, że w jakiś sposób nadzorował podróż Barneya Calhoun'a w Blue Shift, ponieważ zakończenie gry daje Barney'owi status „Poza zasięgiem” (ponieważ udało mu się uciec z Czarnej Mesy).
  • Pierwotnie w Portalu 2, kiedy Wheatley (znany w tym czasie jako Pendleton) budzi Chell, informuje ją, że „Mężczyzna z teczką był właśnie tutaj, aby cię zobaczyć!”, co może oznaczać, że G-Man również ma wpływ na Aperture Laboratories, a także może być powodem, dla którego Chell została obudzona ze swojej symulacji, ponieważ obudził Gordona z zastoju w przeszłości.