FANDOM

Generał Roman Barkow, lub lepiej znany jako generał Barkow - główny antagonista gry wideo Call of Duty: Modern Warfare z 2019 r., reboota serii Modern Warfare.

Jest rosyjskim zbuntowanym generałem wojskowym, który wykorzystuje siły tego kraju do stworzenia globalnej wojny na pełną skalę między Europą a Bliskim Wschodem, wierząc, że przełoży się to na pokój na świecie. W rzeczywistości chodziło jednak przede wszystkim o całkowitą ochronę Rosji. Jego plany doprowadziły go do konfliktu z wojskiem US, C.I.A. oraz rebeliantów z Urzykistanu dowodzeni przez jego wroga Farah Karim. Znany ze swoich bezwzględnych metod dochodzenia i niszczycielskiego anarchizmu, Barkow użyłby wszelkich środków, aby uzyskać to, czego chce.

Głosu użyczył mu Konstantin Lavysh.

Biografia

Wczesne życie

Nic nie wiadomo o przeszłości Barkowa, z wyjątkiem tego, że jakiś czas przed 1999 r. lub w jego trakcie został mianowany generałem porucznikiem rosyjskich sił zbrojnych.

W końcu w 1999 r. Barkov stracił rozsądek i postanowił wziąć sprawy w swoje ręce, wykorzystując rosyjskie wojsko i najemników pod jego dowództwem, aby zaatakować Urzykistan, uważając go za wylęgarnię terrorystów. Aby tego dokonać, przeprowadził wiele bombardowań i ataków chemicznych na kraj w celu ustanowienia kontroli, mając nadzieję, że może tam zlikwidować terroryzm w celu ochrony Rosji. Następnie rozkazał swoim siłom zabić wielu cywilów i ratowników, a następnie schwytał, uwięził i zniewolił wszystkich ocalałych.

Podczas jednego z tych ataków matka Farah, Fatima, zmarła w wyniku bombardowania artylerii. Jednak ojciec Farah, Walid uratował swoją córkę, gdy Barkow wysłał swoich ludzi i rozpoczął ataki gazowe. Mimo że uciekli do domu po brata Farah Hadira, wszedł rosyjski żołnierz o kryptonimie J-12 i zabił Walida, tuż przed zabiciem go przez Farah. Gdy Farah i Hadir próbowali uciec z Urzykistanu, zostali schwytani przez Barkova i jego ludzi.

Konflikt z Karimami

W pewnym momencie, po tym jak Barkow ustanowił przymusową kontrolę nad Urzykistanem, zmusił każdego obywatela do poddania się jego rządom, zmuszając w szczególności mężczyzn do pracy. Następnie uświadomił sobie że jest buntownik znany jako „Dowódca Karim”, który wysyłał wiadomości do świata zewnętrznego o tym, co robił Barkow. Uświadomiwszy sobie, że tak naprawdę Farah nadal była zamknięty wraz z Hadirem, kazał ją umieścić w izolatce i próbował złamać Hadira, upewniając się, że Farah nie będzie miał dostępu do jedzenia ani wody przez 10 dni.

W końcu w 2009 r. Barkow odwiedził Farah i przesłuchiwał ją, podtapiając ją, dopóki nie ujawniła, kim jest „Karim”, ale było to bezskuteczne. Kiedy wykorzystuje jednego ze swoich więźniów jako wpływ, Barkow albo ją zabije, jeśli skłamie lub będzie milczała, albo powie, że „nieustraszony przywódca oporu złamał się” i odeśle więźnia z powrotem do celi, jeśli Farah przyzna, że ​​jest „Dowódcą Karim” . Następnie Barkow zabrał Farah z powrotem do jej celi i przyznaje, że przez cały czas wiedział, że jest ona „Dowódcą Karimem”, po czym próbował udusić po tym, jak odmówiła ujawnienia tego, kto ukradł jeden z jego kluczy. Jest zmuszony zatrzymać się, gdy jego siły zostały zaatakowane przez rebeliantów Farah, i postanawia tchórzliwie uciec. Doprowadziło to do ucieczki Farah i Hadira dzięki pomocy S.A.S. i agenta Johna Price'a, a tym samym rozpętał wojnę przeciwko generałowi, prowadząc Urzikstan Liberation Force (U.L.F.) przeciwko swojej armii w celu pozbycia się kraju z okrucieństwa na zawsze.

Upadek

Ostateczna walka i śmierć

Dziedzictwo

Osobowość

Generał Barkow jest urojony, psychopatyczny, sadystyczny i całkowicie bezwzględny. Jest patriotycznym fanatykiem, który zrobi wszystko, aby osiągnąć swoje cele. Zabije każdego, kogo zobaczy na niewłaściwym końcu lub stanie mu na drodze bez wahania i wyrzutów sumienia. Uważając Urzykistan za „wylęgarnię terrorystów”, Barkow jest wyjątkowo ksenofobiczny i obelżywy wobec swojej ludności, o czym świadczy nie tylko jego despotyczny zawód poprzez publiczne egzekucje i przymusową robotę, ale także demonstrowane przez jego bezlitosne represje i ludobójcze działania wobec nich i nie oszczędza nawet dzieci. Poza zabijaniem niewinnych Urzykistanów, Barkow nie jest też ponad zabijaniem własnych żołnierzy, nawet z najmniejszych powodów, co widać w niektórych dialogach w grze. Jednak Barkowowi nie brakuje żadnych innych emocji, takich jak okazywanie strachu w końcu, gdy Farah Karim zadźgała go nożem, nawet próbując błagać o swoje życie, i uciekałby przed bitwami, aby cały czas ratować własne życie. Podsumowując, Barkow jest hipokrytą, który nie widzi winy we własnych działaniach i chętnie wykorzystuje wszelkie usprawiedliwienia do mordowania i torturowania niewinnych ludzi poprzez zbrodnie wojenne.