FANDOM

Genrał Grievous – był jednym z ważniejszych przywódców Seperatystów podczas Wojen Klonów. Obok Hrabiego Dooku jeden z najbardziej cenionych wojskowych.

Biografia

Zemsta Sithów (2005)

Pod koniec wojen klonów Grievous uczestniczył w śmiałym przedsięwzięciu, mającym na celu porwanie z Courscant wpływowego aktualnie przywódcy Republiki, kanclerza Palpatine'a (który to zresztą, jako Darth Sidious, sam zlecił mu to zadanie).

Ze względu na swoje uszkodzenia, wraz z kanclerzem jako zakładnikiem, planował skierować się na Utapau, gdzie miano dokonać jego napraw. Przeszkodzili mu w tym jednak Obi-Wan Kenobi wraz ze swoim uczniem, Anakinem Skywalkerem, dokonując jeszcze nad Coruscant abordażu jego okrętu. Niewidzialna Ręka została zniszczona, a Generał uciekł ostatnią kapsułą ratunkową, dodatkowo poważnie uszkadzając system sterowniczy.

Open-uri20150608-27674-1empmi4 e1f04d9f

Kiedy dostał się na Utapau, pierwsze, co zostało zorganizowane, to realizacja polecenia Dartha Sidiousa, aby przenieść dowódców separatystów na wulkaniczną planetę w odległych rubieżach – Mustafar. Następnie Generał miał udać się do naprawy, lecz przeszkodził mu w tym Obi-Wan Kenobi. Chcąc szybko pozbyć się mistrza Jedi, Grievous od samego początku użył do walki obu par rąk. Jednak Obi-Wan, mistrz stylu defensywnego Soresu, odparł jego szybkie ataki, pozbawił go dodatkowych dłoni i pchnął Mocą tak mocno, że generał wypuścił ostatnie dwa miecze. Grievous zdecydował się na ucieczkę swoim ostrokołowcem, a Kenobi wdał się w pościg na jaszczurze o imieniu Boga. Po zakończeniu pościgu, w trakcie nierównej walki na pięści, Kenobi rozchylił płyty pancerza chroniące wnętrzności generała, co wykorzystał krótko później, zabijając go przy użyciu jego własnego blastera.

Ciekawostki

  • W angielskiej wersji zawsze dubbingował go Matthew Woods, a w polskiej miał aż trzech aktorów Janusz Wituch (kreskówka 2003) Jacek Czyż (kreskówka 2008) i Jacek Kopczyński (film).

Galeria

Zemsta Sithów

Wojny klonów

es:General Grievous