FANDOM

Skosef – imperialny generał oraz antagonista w komiksie Zdrada z serii Gwiezdne Wojny. Członek anty-sithowskiej konspiracji, której liderem był Wielki Moff Trachta.

Biografia

Zdrada

Generał Skosef był członkiem anty-sithowskiej konspiracji stworzonej przez Wielkiego Moffa Trachtę, która miała na celu obalenie rządów Imperatora Palpatine i przejęcie władzy nad Imperium Galaktycznym.

W 1 BBY zaczęli podejmować kroki do przejęcia władzy, wykorzystując fakt, że Darth Vader wyjechał na Dargulli. Generał Skosef udał się na spotkanie spiskowców, przyprowadzając nowy nabytek Trachty – Moffa Kadira, który również nie był zadowolony z Imperium pod władaniem "teokracji Sithów". Spiskowcy dyskutowali plan. Ustalono, że dokonają nieudanego zamachu bombowego, kiedy Palpatine będzie chciał polecieć na Gwiazdę Śmierci. Skosef uważał, że to niepotrzebna strata żołnierzy, lecz inni przekonali go, że jest to mała liczba, a przy tym zginie połowa strażników oraz szturmowców ze straży pałacowej Imperatora. Generał został wybrany, aby obserwować całe zajście i zainterweniować na wypadek niepowodzenia.

Skose

Skosef, chwilę po wybuchu promu

Wszystko jednak poszło zgodnie z planem. Żołnierze zdołali przejść ochronę i zainstalować bombę w statku, która wybuchła, zabijając przy tym wielu strażników. Palpatine, jak się spodziewano, wyczuł zamach i przeżył.

Assassination

Zabójstwo Bartama

Niedługo potem moff Kadir zaprezentował publicznie nową straż pałacową – szturmowców podlegających spiskowcom, zastępujących poległych strażników. Skosef natomiast miał kłopoty – powiązano go z bombą i podejrzewano o próbę zamordowania przywódcy Imperium, o czym poinformował go Trachta podczas prezentacji. Dlatego też powierzył mu nowe zadanie – miał on zamordować Wielkiego Moffa Bartama – innego konspiratora, którego Trachta nie darzył sympatią, zaufaniem ani nie chciał dzielić się z nim władzą. Skosef udał się więc do baru, gdzie przesiadywał Bartam, po czym strzelił mu w głowę, zabijając go. Chwilę później został on jednak zabity przez pobliskiego szturmowca, który był świadkiem całego zajścia.