FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Gobliny – tytułowi antagoniści powieściowej serii Goblin Slayer, a także manga i adaptacji anime z 2018 roku. Gobliny zaczynają jako małe, zielone humanoidy, ale niektóre mogą urosnąć tak duże, jak przeciętny człowiek. Nie zawsze tak jest, ponieważ większość goblinów nie przerasta rozmiarów dziecka.

Opis

Gobliny zazwyczaj zamieszkują tereny przygraniczne nietknięte przez siły militarne. Gobliny mają tendencję do atakowania wiosek i wyrządzania ogromnych szkód. Ponieważ gobliny są gatunkiem zdominowanym przez mężczyzn, muszą polegać na uprowadzaniu samic wielu innych gatunków i ich zapładnianiu. Nawet w stanie infantylnym gobliny są nadal uważane za niebezpieczne, ponieważ niemowlęta goblinów używają swoich pozorów, aby oszukać potencjalne ofiary, by zlitowały się nad nimi, tylko po to, by następnie zamordować je z zaskoczenia, gdy tylko wróg opuści gardę. Gobliny także szybko dojrzewają, co dodatkowo utrudnia ich zwalczanie.

Gobliny mają tendencję do przebywania w jaskiniach i utrzymują się z atakowania bezbronnych wiosek. Z jakiegoś powodu gobliny mają wielką nienawiść do ludzkości, a jednym z ich bieżących celów jest całkowite wykorzenienie ludzkości.

Gobliny zaczynają jako małe, zielonoskóre humanoidy i rosną wraz z upływem czasu. Niektóre z goblinów stają się większe niż dorosłe, podczas gdy inne pozostają małe i mniej więcej wielkości dziecka. Często ubierają się w przepaski na biodrach, choć bardziej zaradni mogą zbierać zbroję lub ubrania i nosić prymitywną lub skradzioną broń do własnego użycia.

Ciekawostki

  • Pomimo ich sławnej reputacji, wielu poszukiwaczy przygód (z wyjątkiem tytularnego bohatera i jego towarzyszy) uważało gobliny za nieistotne szkodniki, które można łatwo pokonać i lekceważą je, gdy mają do czynienia z zagrożeniem ze strony goblinów. W rezultacie wielu początkujących zostało zabitych przez gobliny za niedocenienie tych stworzeń lub, co gorsza, oszczędzając niektóre dzieci goblinów, które ostatecznie stały się poważnym problemem w przyszłości.