FANDOM

Gothmog – upadły Majar, sługa Morgoth. Przywódca, a zarazem najpotężniejszy z Balrogów. Był głównym dowódcą sił Angbadu, a w hierarchii ustępował tylko Sauronowi. Walczył w wielu bitwach, podczas który zabił dwóch Najwyższych Królów Noldorów.

Walczył za pomocą ognistego bicza oraz wielkiego czarnego toporu.

Biografia

Gothmog, podobnie jak inni Majarowie został stworzony przez Eru Ilúvatara. Został przeciągnięty na stronę zła przez Morgotha i od tego momentu zaczął mu służyć. Otrzymał tytuł dowódcy sił Angbadu oraz władcy Balrogów.

Podczas Dagor-nuin-Giliath, kiedy to Feanor ze swoimi żołnierzami zaczął się zbliżać do Angbadu, Gothmog razem z innymi Balrogami został wysłany, aby go powstrzymać. Wkrótce przyboczni Feanora zostali zabici, a on sam zginął zabity przez Gothmoga, który wgniótł Króla Noldorów w ziemie swoim czarnym toporem. Gothmog ponownie pojawił się jako generał Angbandu w kilku poważniejszych konfliktach, w tym Dagor Aglareb i Nirnaeth Arnoediad. Podczas Nirnaeth Arnoediad walczył z Najwyższym Królem Nodlorów, Fingonem. Oddzielił go od jego głównych sił, ale nie mógł go zabić. W końcu Gothmogowi na pomoc przybył inny Balrog i razem zabili elfa. Następnie pojmałH úrina, ojca Túrina Turambara i zawlókł go do Angbandu.

W 510 roku Pierwszej Ery, został wysłany razem z wielką armią Angbadu do ukrytego miasta Elfów Gondolinu. Razem z resztą wojsk wtargnął do miasta od północy. Do walki z nim stanął Ecthelion. Obaj zginęli w tym pojedynku.