FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Griffith jest głównym antagonistą w mandze i anime Berserk. Jest on założycielem i przywódcą armii najemników, znanej jako Drużyna Jastrzębia. Jako najemnik, Griffith walczył w Wojnie Stuletniej i przywrócił pokój królestwu Midland. Był też niegdyś bliskim przyjacielem i sprzymierzeńcem Gutsa, głównego bohatera Berserka. Jednak po roku tortur wykorzystał Zaćmienie, aby poświęcić całą swoją armię, a następnie odrodził się jako Femto, piąty i ostatni członek Ręki Boga. Wtedy stał się arcywrogiem Gutsa i Casci.

Biografia

Przeszłość

Dzięki niezwykłej charyzmie i umiejętnościom taktycznym, Griffith i jego armia zyskała reputację niezwyciężonych i zdobyli łaskę króla Midlandu podczas stuletniej wojny z Imperium Tudorów. Ze względu na wiele ważnych zwycięstw Griffitha w tej wojnie, został on królem protektorem Midlandu, pomimo swojego niskiego urodzenia. Griffith był gotów poświęcić wszystko dla pragnienia zdobycia własnego królestwa, wierząc, że jest przeznaczony na rzeczy większe niż przeciętny człowiek.

Poznanie Gutsa

Na początku swojej kariery Griffith wygrał służbę Gutsa w pojedynku, a sam Guts stał się jego mieczem zarówno na polu bitwy, jak i w walce politycznej z niezadowolonymi szlachcicami z Midlandu. Duża część jego sukcesu wynikała z umiejętności bojowych Gutsa, a Griffith mocno się do niego przywiązał, chociaż ich związek nie był dokładnie przyjaźnią.

Po zabójstwie hrabiego Juliusa, Guts usłyszał, jak Griffith mówi księżniczce Charlotte, że dla niego przyjaciel musi być kimś, kogo uważa za równego sobie. Guts po przemyśleniach, postanowił, że będzie żył własnym marzeniem, a nie Griffitha, aby pewnego dnia byli równymi sobie. Po wygranej wojnie o Midland, Griffith przegrywa z Gutsem w pojedynku, który zakładał, że ​​Guts pozostanie u jego boku, jeśli przegra i zostanie uwolniony, jeśli wygra. Przegrana Griffitha skutkuje odejściem Gutsa od Jastrzębi.

Powrót Gutsa

Oszołomiony i z poczuciem zdrady, Griffith szukał pociechy w córce króla i jedynej spadkobierczyni tronu, księżniczce Charlotte. Cała sprawa jednak wyszła na jaw, po czym Griffith został uwięziony i torturowany przez rok. Został uratowany przez Gutsa wraz z głównymi członkami Jastrzębi. Widząc, że Guts i Casca kochają się nawzajem, doprowadziło to Griffitha do szaleństwa (w ostatnich chwilach przed Zaćmieniem marzył o normalnym życiu, z dziećmi i Cascą jako jego żoną). Zrozpaczony utratą swojego marzenia o wpływie Gutsa, użył mocy Behelitu i doprowadził do pojawienia się Zaćmienia. Podczas tego wydarzenia Griffith poddał się swojej rozpaczy i stał się piątym członkiem Ręki Boga, poświęcając Drużynę Jastrzębia, aby odrodzić się jako Femto. Jego pierwszym aktem po transformacji było zgwałcenie Casci na oczach Gutsa; oboje przeżyli Zaćmienie, po tym jak zostali uratowani przez Rycerza Czaszek.

Charakterystyka

Wygląd

Griffith jest bardzo przystojnym mężczyzną, o białych włosach i pięknych, niebieskich oczach. Wielu mężczyzn często zwraca uwagę na jego piękno i to, że wygląda, jak by wyszedł z obrazu. Niektórzy posuwają się tak daleko, że pożądają go, w tym jako człowieka, którego później postrzegają jako wroga. Jednak niektórzy ludzie opierają się jego urokowi, tacy jak Rickert, były członek Drużyny Jastrzębia, który uderzył Griffitha w twarz i odszedł.

Osobowość

Griffith był niegdyś uczciwym, honorowym i prostym człowiekiem. Jednak jako najemnik był także wyjątkowo oportunistyczny i manipulacyjny. Mimo to, gdy nie pracuje, ma mniej poważną, bardziej żartobliwą i wyluzowaną osobowość. Ta część jego charakteru jest zwykle zarezerwowana dla Gutsa. Jednak Griffith jest także dość psychopatyczny, manipulacyjny i obsesyjny do tego stopnia, że ​​był gotów skrzywdzić Gutsa, niż pozwolić mu odejść, gdy ten chciał to zrobić. Po odrodzeniu się jako Femto, wszystkie ślady jego moralności, emocji i sumienia całkowicie zniknęły. Griffith stał się wyjątkowo narcystycznym, bezdusznym, bezlitosnym, sadystycznym i obojętnym potworem, ponieważ widzi Gutsa i Jastrzębi jako narzędzia i odrzuca ich jak śmieci, gdy przestają być przydatni.

Umiejętności

Griffith był niezwykle utalentowanym szermierzem, dwukrotnie pokonując Gutsa, gdy po raz pierwszy się spotkali, i udało mu się odciąć ramię Zodda Nosferatu podczas współpracy z Gutsem. Griffith wykazywał się także umiejętnością walki bez broni, dzięki czemu łatwo mógł chwycić ramię Gutsa i przesunąć je, prawie je łamiąc, gdy ten próbował go uderzyć.

Po odrodzeniu się jako Femto, zyskał także umiejętność telekinezy, manipulacji przestrzenią, latania oraz teleportacji.

Galeria