FANDOM

Guaviańska Banda Śmierci – antagonistyczna frakcja w filmie Gwiezdne wojny: Przebudzenie Mocy.

Historia

Gwiezdne wojny: Przebudzenie Mocy

Guaviańska Banda Śmierci i ich negocjator Bala-Tik spotkali Hana Solo i Chewbaccę na frachtowcu Eravana około trzydziestu lat po bitwie pod Endor. Towarzyszyli im Kanjiklub, gdy grozili Hanowi Solo i wyrażali swoją niecierpliwość wobec niego i jego niekończących się usprawiedliwień, po tym, jak Solo spóźnił się ze spłaceniem 50 000 kredytów, które pożyczył. Kiedy Bala-Tik rozpoznał BB-8, powiedział Solo, że Najwyższy Porządek szuka droida i uciekinierów Finna i Reya. Usłyszawszy to, Rey pomyślała o uruchomieniu drzwi po obu stronach Han i Chewbacci, by uwięzić oba gangi. Rey uruchomił złe drzwi, uwalniając trzy Rathtaraki, które Han Solo trzymał na swoim frachtowcu. Rathtarki pożarły większość Guaviańskiej Bandy Śmierci i Kanjiklubu, pozostawiając tylko Bala-Tika i kilku innych żołnierzy. Podczas bitwy Han Solo i Chewbacca uciekli na Sokoła Millenium z BB-8, Rey i Finn. Bala-Tik skontaktował się z Najwyższym Porządkiem i powiedział im, że BB-8 był na Sokole Millenium.