Przybyłem, zobaczyłem, zapaliłem.

—Hades

Hades – powracający główny antagonista we wszystkich filmach z serii Herkules. Jest on władcą Podziemi, młodszym bratem Zeusa oraz stryjem, a zarazem nemezis Herkulesa.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Hades to smukły, umięśniony humanoid. Ma niebieskawo-szarą skórę, płonące niebieskie włosy, żółte oczy i ostre zęby. Jest też bardzo wysoki. Ogniste włosy Hadesa również wpływają na jego emocje: kiedy jest zły, jego skóra staje się czerwona, a włosy pomarańczowe. W serialu animowanym, kiedy Hades jest zdezorientowany lub zawstydzony, jego włosy wypadają, odsłaniając łysinę. Hades ma na sobie szaro niebieską szatę, która jest spięta klamrą w kształcie czaszki.

Osobowość[edytuj | edytuj kod]

Hades jest zwykle cyniczny, sarkastyczny, manipulacyjny i bezwzględny, ale ma poważny problem z radzeniem sobie z gniewem. Jako bóg olimpijski jest nieśmiertelny, a szczególnie ma władzę nad zmarłymi.

Chociaż jest porywczy i niszczycielski, jest przekonującym gadułą i sprytnym handlarzem. W pewnym momencie przed filmem przejął na własność duszę Megary w wyniku jednej z tych okazji. Hades okazuje się być całkowicie agresywnym, urażony i zazdrosny o pozycję Zeusa jako Króla Bogów i planuje długoterminowe obalenie i zabicie go.

Ponadto, w przeciwieństwie do większości złoczyńców, Hades naprawdę nie lubi arogancji, ale ma ciągłe wahania nastrojów, będąc rozrywkowym, komediowym i beztroskim jedną minutę, a następnie kłótliwy, porywczy, niecierpliwy i zły.

Pomimo swojej nikczemnej i egoistycznej natury, Hades może być całkiem szczery i wdzięczny, nawet gotów uhonorować swoje oferty tym, którzy dobrze mu służyli. Zostało to potwierdzone, gdy szczęśliwie uwolnił Megarę z jej niewoli po tym, jak oczyścił Herkulesa z jego super sił, mówiąc, że umowa to układ. Ponadto, gdy Megara została skrzywdzona i zabita przez kolumnę, w której chroniła Herkulesa, siła Herkulesa została przywrócona, mimo że oznaczałoby to upadek diabelskiego planu Hadesa. Jak również, Hades może być czasami nieco przyjazny i demonstracyjny (dlatego, że grzecznie przedstawił się i powitał Herkulesa i innych).

W Café Myszka Hades jest bardziej grzeczny i troskliwy ale tylko w stosunku do Czarownicy.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Hades zajmuje 8. miejsce na liście 30 najlepszych złoczyńców Disneya.
  • Hades ma zaskakująco dużą rzeszę fanów. Fani współczują Hadesowi, twierdząc, że naprawdę mógłby być dobrym człowiekiem, gdyby nigdy nie był poniżany.
    • Innym powodem, dla którego Hades ma dużą rzeszę fanów, może być fakt, że jest bardzo komediowym złoczyńcą. Pierwotnie miał być mniej komediowy i poważniejszy. Jednak kiedy James Woods był przesłuchiwany do tej roli, Hades stał się komediowym złoczyńcą, jakim jest dzisiaj.
    • Hades jest jedynym złoczyńcą Disneya, który jest kochany przez różnych fanów jako ich osobisty ulubiony, przezabawny, animowany złoczyńca za różne porażki i zabawne upokorzenia.
  • Chociaż Hades jest głównym antagonistą filmu, to na ekranie pojawia się tylko na 17 minut.