FANDOM

Zobacz inne pojęcia – Harley Quinn

Moja miłość do mojego Jokera była silniejsza niż ściany domu wariatów

—Harley Quinn wyrażający swoją miłość do Jokera.

Myślisz, że jestem tylko lalką. Lalka, która jest różowa i lekka. Lalkę, którą możesz ułożyć w dowolny sposób. Jesteś w błędzie. Bardzo źle. To, co o mnie myślisz, jest tylko duchem czasu. Jestem niebezpieczna. Pokażę ci, jak mroczna mogę być.

—Harley Quinn

Doktor Harleen Frances Quinzel, lepiej znana jako Harley Quinn – antagonistka z komiksów wydawnictwa DC Comics. Jest samozwańczą dziewczyną Jokera oraz jego popleczniczką.

Harley Quinn po raz pierwszy pojawiła się w "Batman: The Animated Series" Paula Dini. Do kanonu komiksowego weszła, pracując w Arkham Asylum jako psycholog, która poznaje Jokera.

Podczas jego leczenia zaczęła wierzyć, że go kocha. Stamtąd jej postać została włączona do The New Batman Adventures i do DC Comics. Robi wszystko co się da, aby uzyskać pochwałę Jokera.

Sama też często sprzymierza się z Poison Ivy, z którą później się związała. W zależności od pisarza i opowiadania, Joker albo jej nie kocha i tylko manipuluje nią w robieniu tego, co mówi, albo może ją kochać, ale jest po prostu bardzo pobłażliwy i obelżywy.

Dini w ten sposób stworzył kobiecego pomocnika dla Jokera.

Charakterystyka Edytuj

Osobowość Edytuj

Harley Quinn jest ekscentryczna i ekstrawagancka. Zwykle dopuszcza się zbrodni z sadystyczną radością i nadpobudliwą energią. W większości inkarnacji jest lojalna wobec Jokera, niezależnie od tego, jak okrutnie ją traktuje. Pomimo tego, że jest psychiatrą, Harley jest często przedstawiana jako dość zdezorientowaną społecznie i logicznie, ponieważ często nie zauważa oczywistych problemów lub nadmiernie myśli o drobnostkach.

Chociaż przejawia entuzjastyczne, szaleńcze zachowanie, w głębi duszy jest dręczona i tragiczna. Czasami ma dość Jokera i będzie zła i będzie starała się walczyć po stronie dobra, na przykład gdy chodzi o świat lub kogoś, na kogo naprawdę jej zależy. Nawet kiedy jest po złej stronie, ma poczucie honoru.

Na przykład w komiksie Injustice odmawia walki z Czarnym Kanarkiem, gdy dowiaduje się, że jest w ciąży. Harley ma również swoje granice i może zostać zepchnięta zbyt daleko, nawet przez Jokera, powodując jej odejście i ostatecznie połączenie sił i stworzenie nowego duetu z Poison Ivy.