FANDOM

Zobacz inne pojęcia – Harley Quinn

Moja miłość do mojego Jokera była silniejsza niż ściany domu wariatów

—Harley Quinn wyrażający swoją miłość do Jokera.

Myślisz, że jestem tylko lalką. Lalka, która jest różowa i lekka. Lalkę, którą możesz ułożyć w dowolny sposób. Jesteś w błędzie. Bardzo źle. To, co o mnie myślisz, jest tylko duchem czasu. Jestem niebezpieczna. Pokażę ci, jak mroczna mogę być.

—Harley Quinn

Doktor Harleen Frances Quinzel, lepiej znana jako Harley Quinn – antagonista z komiksów wydawnictwa DC Comics. Jest samozwańczą dziewczyną Jokera oraz jego popleczniczką.

Harley Quinn po raz pierwszy pojawił się w Batman: The Animated Series Paula Dini. Do kanonu komiksowego wchodziła do Arkham Asylum jako psycholog, gdy poznała Jokera.

Podczas leczenie Jokera, zaczęła wierzyć, że go kocha. Stamtąd jej postać została włączona do The New Batman Adventures i do DC Comics. Robi wszystko, co musi, aby uzyskać pochwałę Jokera.

Sama też często się sprzymierza z Poison Ivy, z któryą później związała się. W zależności od pisarza i opowiadania, Joker albo jej nie kocha i tylko manipuluje nią w robieniu tego, co mówi, albo może ją kochać, ale jest po prostu bardzo pobłażliwy i obelżywy.

Dini w ten sposób stworzył kobiecego pomocnika dla Jokera.

Charakterystyka

Osobowość

Harley Quinn jest ekscentryczną i ekstrawagancką i zwykle dopuszcza się zbrodni z sadystyczną radością i nadpobudliwą energią. W większości inkarnacji jest lojalna wobec Jokera, niezależnie od tego, jak okrutnie ją traktuje. Pomimo tego, że jest psychiatrą, Harley jest często przedstawiana jako dość zdezorientowany społecznie i logicznie, ponieważ często nie zauważa oczywistych problemów lub nadmiernie myśli o drobnych problemach.

Chociaż zachowuje entuzjastyczne, szaleńcze zachowanie, w głębi duszy jest potajemnie dręczona i tragiczna. Czasami ma dość Jokera i będzie zła i będzie starała się walczyć po stronie dobra, na przykład gdy chodzi o świat lub kogoś, na kogo naprawdę jej zależy. Nawet kiedy jest po złej stronie, ma poczucie honoru.

Na przykład w komiksie Injustice odmawia walki z Czarnym Kanarkiem, gdy dowiaduje się, że jest w ciąży. Harley ma również swoje granice i może zostać zepchnięta zbyt daleko, nawet przez Jokera, powodując jej odejście i ostatecznie połączenie sił i stworzenie nowego duetu z Poison Ivy.