FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Zabawny kutas...Po co zadajesz się z tym pajacem, L?

—Długas do Lamara

Harold "Długas" Joseph - jeden z drugorzędnych antagonistów w grze Grand Theft Auto V. Jest gangsterem, który należy do tego samego gangu, co Franklin Clinton i Lamar Davis. Długas początkowo wydaje się być przyjazny, ale potajemnie ich zdradził i współpracuje z rywalizującym gangiem o nazwie Ballas.

Głosu podłożył mu Hassan Iniko Johnson, który zagrał Wee-Bey'a.

Biografia Edytuj

Harold Joseph dołączył do rodzin gangsterów Chamberlain w młodym wieku. W końcu przeszedł przez szeregi i stał się szanowanym „OG” w rodzinie, zdobywając przydomek "Długas”. Zaprzyjaźnił się także z członkami Lamarem Davisem i Franklinem Clintonem, jednak Franklin rozwinął wrogość wobec Długasa, prawdopodobnie z powodu jego lekkomyślnego i samolubnego zachowania. W nieznanym czasie został wysłany do więzienia za nieznane przestępstwo, które prawdopodobnie popełnił dla Gangu. Podczas pobytu w więzieniu Długas rozpoczął współpracę z uwięzionymi członkami Ballas, głównego rywala swojego gangu. Ostatecznie Stretch zostaje zwolniony z więzienia, co powoduje, że Lamar spotyka się z nim, Franklinem, pozornie kupując narkotyki od innego członka Ballasów o imieniu D. Jednak umowa okazuje się zasadzką zastawioną przez ich rywali. Trio udaje się uciec. Później mówi Lamarowi i Franklinowi, żeby kupili narkotyki od gangstera. Jednak Trevor ujawnia, że ​​narkotyki są fałszywe i gang czeka na ich atak. Franklin mówi Lamarowi, że Długas to ustawił. W końcu ten przekonał Lamara, by sam poszedł do kryjówki Ballas w Paleto Bay, mówiąc mu, że są gotowi sprzedać narkotyki i byłby czymś w rodzaju pokoju, ale to była naprawdę pułapka dla niego i Lamar został schwytany. Jednak Franklin z pomocą Trevora, Michaela i Lestera ratują Lamara. Zabierając go do domu, Franklin opowiada mu o tym, jak Harold związał się z Ballasami. Ostatecznie okazuje się, że Długas jest członkiem Ballasów, ponieważ zdradził Rodziny, łącząc się z nimi w czasie jego aresztu. Kilkakrotnie potajemnie próbuje zabić Lamara i Franklina w zasadzkach, w tym porwać Lamara i torturować go przez członków Ballas. Potem zarówno Lamar, jak i Franklin oficjalnie odcięli się od Długasa i zakończyli z nim przyjaźń.

Zakończenia Edytuj

Po zakończeniu poważnego napadu na bank, do Franklina zwrócił się skorumpowany agent federalny Steve Haines i biznesmena Devina Westona, prosząc Franklina o zabicie jednego ze swoich nowych partnerów. Jeśli Franklin zdecyduje się tego nie zrobić, on, Trevor i Michael, walczą z federalnymi i najemnikami, a następnie decydują się zabić ich wrogów (w których skład wchodzi Długas, Haines, Weston i przywódca triady Wei Cheng). Trevor decyduje, że najbezpieczniej byłoby wyeliminować Długasa, ponieważ jest on zagrożeniem dla Franklina. Aby uniknąć podejrzeń o Franklin, Michael decyduje się wykonać zadanie, ponieważ on go nie zna (Harold dowiedział się o Trevorze po nieudanej transakcji narkotykowej). Michael znajduje go na boisku do koszykówki, przechwalającym się Ballasom, w jaki sposób planuje zabić Lamara i Franklina. Po powiedzeniu Długasowi, że ma wiadomość od Franklina, zdaje sobie sprawę, że Michael jest kolejnym z przyjaciół Franklina, a następnie De Santa zabija go.

Jeśli Franklin wybierze jedną z dwóch pozostałych opcji, po tym otrzyma telefon od Lamara mówiąc, że zdał sobie sprawę, że Franklin miał rację co do Długasa.