FANDOM

Hedora – główny antagonista w filmie Godzilla kontra Hedora. Największy przeciwnik wielkiego jaszczura w całej pierwszej serii.

Opis Edytuj

Hedora znany również jako Smog Monster jest potworem pochodzącym z kosmosu, którego przyciągnęły zanieczyszczenia w Japonii. W rzeczywistości został nasłany przez kosmitów, kłócących się z ludźmi o nieużytki przemysłowe. Małe kijanki połączyły się w jedną wielką istotę, przyjmującą różne kształty i dostosowującą się do nowych warunków.

Zdolności Edytuj

Hedora jest jednym z najtrudniejszych przeciwników z Godzilli w pierwszej serii. Choć nie mógł zabić Godzilli, poważnie go zranił, pożarł mu rękę i jedno z jego oczu, co wymagało połączenia sił Godzilli i ludzkości, aby ostatecznie pokonać Hedorę.

Kwaśny osad Edytuj

Składa się prawie w całości z kwaśnego, szlamowego materiału, który używa jako głównego środka ataku. Może również wystrzelić kawałki swojego ciała w przeciwników, paląc ich lub osłabiając. Hedora może także wyrzucić duże ilości szlamu, nie wpływając w żaden sposób na jego wielkość, pokazany jest to Godzilla kontra Hedora, kiedy próbuje utopić Godzillę w dole, ciągnąc za sobą ciągły strumień szlamu.

Mglista siarka Edytuj

 Latająca forma Hedory emituje mgłę siarki, aby udusić Godzillę.

 Hedora nie potrzebuje tlenu do przetrwania, ale rozwija się wdychając toksyczne zanieczyszczenia. Produktem ubocznym Hedory, pochłaniającym te zanieczyszczenia, jest silnie skoncentrowana mgła siarki, zdolna do korozji wszelkich metali i całkowitego rozkładu żywych organizmów. W jego Latającej Formie, Hedora potrafi także latać, wyrzucając powietrze tą mgłą, rozrzucając ją na znacznym obszarze w tym procesie. Mgła kwasu siarkowego Hedora mogła sprawić, że Godzilla zawaliła się i zaczęła gasić powietrze. W napisach końcowych filmu Godzilla: Ostatnia Wojna, Hedora pokazuje rozpylanie mgły kwasu siarkowego z rur na jego ciele, a podczas chodzenia po ruinach Tokio. Jednak nie widać tego przy użyciu tej zdolności w filmie.

Promień z oczu Edytuj

Idealna forma Hedory strzela promieniem karmazynu z oczu.

Hedora jest w stanie wystrzelić z oka okrągły laser, który potrafi podpalać przedmioty i spalać ciało Godzilli. Forma Latająca i finałowa Hedory jest w stanie wypalić tę belkę.

Podział i rekombinacja Edytuj

Hedora jest organizmem zarodkowym, składającym się z kilku mniejszych Hedora, które połączyły się ze sobą. Może rosnąć w rozmiarze i mocy, łącząc się z innymi Hedorami, lub dzieli się na kilka mniejszych i rekombinuje w późniejszym czasie. Hedora po raz pierwszy demonstruje tę zdolność podczas swojej pierwszej bitwy z Godzillą, gdzie mały kawałek jego ciała odlatuje, podczas gdy Godzilla obraca go w powietrzu. Ten kawałek Hedora zaczyna się poruszać samoczynnie i ostatecznie wyrasta na formę lądową, a następnie łączy się z większą Latającą Hedorą podczas lotu przez Tokio. Hedora wykorzystuje tę zdolność do przetrwania podczas jego ostatniej bitwy z Godzilla. Kiedy Godzilla używa elektryczności do wyschnięcia finałowej formy Hedora w łupiny, mniejsze Latające Hedory zmniejszają się z łupiny i próbują uciekać.

Ewolucja Edytuj

Pijąc substancje zanieczyszczające i łącząc się z innymi Hedorami, Hedora może znacznie wzrosnąć i przekształcić się w nowe, mocniejsze formy. Hedora rozpoczynał się jako krewetka w pełni podobna do kijanki, ale ewoluowała, aby rozwinąć nogi, które pozwoliły mu wejść na lądzie i uzyskać dostęp do większej liczby zanieczyszczeń. Następna ewolucja Hedora dała mu możliwość latania w powietrzu i szybkiego pokonywania dużych odległości. Ostatnim etapem stworzenia Perfect Stage była olbrzymia postać dwunożnościowa, która górowała nad Godzillą i pozwolił mu wstać na Godzilla w walce wręcz. Hedora ma możliwość przełączania się pomiędzy tymi postaciami w dowolny sposób: jego Dorosła Forma może przekształcić się w jego latające formy i z powrotem. Kiedy duża część jego ciała została wyschła przez elektrody, mniejsze Latające Hedory, które pojawiły się na Perfeyjnej Formie z potwora, wciąż mogły przekształcić się w Lądową Formę

Śmierć Edytuj

Został zabity przez elektrody Doktora Yano, dodatkowo doładowane Atomowym Oddechem Godzilli.