FANDOM

Zobacz inne pojęcia – Henry Bowers

Henry Bowers jest drugorzędnym antagonistą w filmie To z 2017 roku. Jest miejscowym łobuzem oraz nemezis klubu frajerów.

Grany przez Nicholasa Hamiltona.

Biografia

Lata 80

Henry jest nastolatkiem. Jego fizyczny charakter został zaprojektowany w bardziej współczesnym, punkowym stylu. Pokazuje się go zupełnie bez skórzanej kurtki, a jego włosy są brązowe, a nie czarne i naoliwione. Również sadyzm Henry'ego jest przez wielu uważany za nieco stonowany w porównaniu z powieścią. Po raz pierwszy pojawia się, gdy jego gang opiera się o szafki i patrzy, jak przechodzą członkowie Klubu Frajerów. Na zewnątrz, kiedy zaczynają zastraszać frajerów, Bill mówi mu, że jest do bani. Henry zaczyna mu grozić. Wtedy zauważył, że jego ojciec (tej wersji filmowej policjant) obserwuje go, więc powstrzymuje się od pobicia chłopaka. Wskakuje z pozostałymi do samochodu Belcha i odjeżdżaja. Później wraz z gangiem jeżdżą po mieście. Michael "Mike'a" Hanlon ich zauważa i próbuje się przed nimi ukryć. Ale kiedy To kończy dręczyć Mike'a, Henry Bowers i jego gang prawie potrącają Mike'a, który w porę się odsuwa. Henry każe Mike'owi, opuścić swoje miasto i rzuca w niego papierosem. Później próbuje zastraszyć nowego chłopca Benjamina "Bena" Hanscoma, wycinając swoje imię na jego brzuchu za pomocą noża. Henry'emu udaje się wyciąć tylko "H", kiedy Ben kopie go w brzuch, przeskakuje nad barierkami i ucieka do Barrens, gdzie zostaje uratowany przez Richiego, Stana, Eddiego i Billa. Henry gubi nóż i obawia się, że ojciec będzie wściekły, gdy dowie się, że go zgubił. Zaczyna szukać narzędzia razem z Victorem, a potem wysyła Patricka i Belcha za Benem. Po tym, jak on i Belch szukają w dwóch różnych miejscach, Patrick zostaje zabity przez To, gdy biegnie przez kanały, sądząc, że usłyszał w nich Bena Hanscoma.

W jednej z usuniętych scen możemy zobaczyć Henry'ego w tragicznym i ciężkim życiu rodzinnym, pobitego przez swego ojca. Henry wsiada do samochodu Belcha, gdzie siedzi już właściciel auta i Victor, a po rozmowie o zniknięciu Patricka i problemach z ojcem Henry'ego, po cichu jadą za Mike'em Hanlonem, który jedzie na rowerze i scena się kończy. Później (w wersji filmowej) Henry, Vic i Belch doganiają Mike'a i zaczynają go zastraszać, zmuszając go do jedzenia surowego mięsa, a Henry przygotowuje się do uderzenia go w głowę kamieniem. Wtedy pojawia się Klub Frajerów i rzuca w nch kamieniamii, aby uratować Mike'a. Trafiają w Henry'ego i powodują jego upadek. To wydarzenie upokarza Henry'ego i doprowadza go do szaleństwa, co pokazuje późniejsza scena, kiedy próbuje zmusić niechętnego Belcha do użycia kota do treningu celowego z "pożyczonym" pistoletem ojca. Jednak gdy ma już strzelić do zwierzęcia, jego ojciec, Butch interweniuje i upokarza swojego syna, strzelając cale od stóp Henry'ego przed jego przyjaciółmi, nazywając go tchórzem. Później Henry odkrywa balon na skrzynce pocztowej w pobliżu jego domu. Jest w niej nóż, który stracił, gdy ścigał Bena. To zmusza Henry'ego do zamordowania Butcha za pomocą noża. Później chłopak ma pomóc mu w zabiciu Klubu Frajerów, który zmierza do Domu Neibolt, by uratować Beverly i zabić To. W kolejnej usuniętej scenie Henry zabija Victora i Belcha. Kradnie samochód przyajciela. Kiedy Frajerzy schodzą do studni w piwnicy Neibolt House, pojawia się tam i atakuje Mike'a Hanlona (jedynego chłopaka, który jeszcze nie zszedł), gotów go zabić. Henry drwi z Mike'a i śmierci jego rodziców. Mówi, że żałuje, że nie był w stanie zrobić tego sam. Mike popycha Henry'ego do studni gdzie spada na dół. Nie wiadomo co stało się z nim później. Mógł przeżyć lub zginąć w wyniku upadku z dużej wysokości.

2016

Henry przeżył upadek i odzyskał nóż. Kiedy wychodzi z opuszczonego domu, zostaje aresztowany przez partnera oficera Butcha Bowersa z powodu morderstwa swojego ojca. W 2016 r. pojawia się dorosły Henry w psychiatryku. Pewnego dnia zauważa czerwony balon, który przechodzi za nim przez pokój. Wtedy zaczyna się maniakalnie śmiać, przez co został umieszczony w swojej celi. Bowers zauważa ten sam balon pod swoim łóżkiem i próbuje go wyciągnąć. Balon pęka i pojawia się Patrick Hockstetter jako zombie, który daje mu jego nóż. W powieści i miniserialu z 1990 roku, jest to Belch. Później ucieka ze swojego ośrodka, a Patrick wsiada z nim do Trans-Amu Belcha.

Później konfrontuje się z Eddiem i wbija nóż w część jego twarzy, mówiąc mu, że „unosie się”, pokazując, że To zmanipulowało go i uczyniło z niego kukiełkę. Eddie dźga Henry'ego, ale wykorzystuje to jako okazję do ucieczki. Eddie wychodzi z pokoju, a Beverly i Ben go zauważają. Ben idzie sprawdzić, czy Henry wciąż tam jest, ale widzi, że uciekł przez okno. Henry wskazuje na przełącznik ostrza umieszczone w jego klatce piersiowej i fizjologicznie przypomina mu o próbie wycięcia jego imienia na brzuchu Bena. Następnie opuszcza to miejsce.

W bibliotece używa książki, aby odwrócić uwagę Mike'a Hanlona. Podczas gdy ten sprawdza książkę, widzi historię Derry. Kiedy zamyka książkę, pojawia się Henry i atakuje Mike'a. W powieści i miniserialu z 1990 roku udaje mu się go skaleczyć. W tej ekranizacji nie. Kilka sekund przed tym, jak próbuje go dźgnąć, Richie przychodzi do pokoju i przebija jego głowę, brutalnie go zabijając. Czując przerażenie, że zamordował Henry'ego Bowersa, niezależnie od jego zbrodni, Richie prawie wymiotuje. Przychodzi cała reszta, by sprawdzić, czy ktoś nie jest ranny, i patrzą z przerażeniem na zwłoki dawnego wroga.