FANDOM

Zobacz inne pojęcia – Henry Bowers

Henry Bowers jest drugorzędnym antagonistą w filmie To z 2017 roku. Jest miejscowym łobuzem oraz nemezis klubu frajerów.

Jest grany przez Nicholasa Hamiltona.

Biografia

Lata 80

Henry jest nastolatkiem. Jego fizyczny charakter został zaprojektowany w bardziej współczesnym, punkowym stylu, ponieważ pokazuje się go zupełnie bez skórzanej kurtki, a jego włosy są brązowe, a nie czarne i naoliwione. Również sadyzm Henry'ego jest przez wielu uważany za nieco stonowany w porównaniu z powieścią. Po raz pierwszy pojawia się, gdy jego gang opiera się o szafki i patrzy, jak przechodzą Członkowie klubu. Na zewnątrz, kiedy zaczynają zastraszać frajerów, Bill mówi mu, że jest do bani. Henry podchodzi do Billa z groźbą. Wtedy zauważył, że jego ojciec (teraz policjant w tej wersji filmowej) obserwuje go, więc nie pobił chłopaka. Zamiast tego wskakuje z pozostałymi do samochodu Belcha i odjeżdżają. Później wraz z gangiem jeżdżą po mieście, nie widząc Michaela "Mike'a" Hanlona. Ale kiedy To kończy dręczyć Mike'a, Henry Bowers i jego gang prawie przejeżdżają Mike'a, który w porę się odsuwa. Henry każe Mike'owi, opuścić swoje miasto i rzuca w niego papierosem. Później próbuje zastraszyć nowego chłopca Benjamina "Bena" Hanscoma, wycinając swoje imię na jego brzuchu za pomocą noża. Henry'emu udaje się wyciąć tylko "H", kiedy Ben kopie go w brzuch, przeskakuje nad barierkami i ucieka do Barrens, gdzie zostaje uratowany przez Richiego, Stana, Eddiego i Billa. Henry traci nóż i obawia się, co mógłby zrobić jego ojciec, gdyby dowiedział się, że go zgubił. Zaczyna szukać narzędzia razem z Victorem, a potem wysyła Patricka i Belcha za Benem. Po tym, jak on i Belch patrzą w różnych lokalizacjach, Patrick zostaje zabity przez To, kiedy biegnie przez kanały, sądząc, że usłyszał Bena Hamscoma.

W usuniętej scenie Henry jest widziany w tragicznym i ciężkim życiu rodzinnym, wychodzący z pobicia przez swego ojca. Henry wsiada do samochodu Belcha razem z nim i Victorem, a po rozmowie o zniknięciu Patricka i tacie Henry'ego, który działa na nerwy Henry'ego z powodu zagubionego ostrza, potajemnie podążyli za Mike'em Hanlonem, który jedzie na rowerze i scena się kończy. Później (w wersji filmowej) Henry, Vic i Belch dogonią Mike'a i zaczynają go zastraszać, zmuszając go do jedzenia surowego mięsa, a Henry przygotowuje się do uderzenia go w głowę kamieniem jednak pojawił się klub frajerów (teraz z Beverly) i obrzucili w grupę skałami, aby uratować Mike'a, uderzając Henry'ego i powodując jego upadek. To wydarzenie upokarza Henry'ego i doprowadza go do szaleństwa, co pokazuje późniejsza scena, kiedy próbuje zmusić niechętnego Belcha do użycia kota do treningu celowego z "pożyczonym" pistoletem ojca. Jednak kiedy miał zabić kota, ojciec Henry'ego Butch interweniuje i upokarza swojego syna, strzelając cale z dala od stóp Henry'ego przed jego przyjaciółmi, nazywając Henry'ego tchórzem. Później Henry odkrywa balon na skrzynce pocztowej w pobliżu jego domu i nóż, który stracił, gdy ścigał Bena. To Zmusza Henry'ego do zamordowania Butcha za pomocą noża, zanim poprowadzi go do zabicia klubu frajerów, który zmierza do Domu Neibolt, by uratować Beverly i zabić To. W usuniętej scenie Henry zabija Victora i Belcha i kradnie samochód tego drugiego. Kiedy frajerzy schodzą do studni w piwnicy Neibolt House, pojawia się i atakuje Mike'a Hanlona (jedyny, który jeszcze nie zszedł), gotów go zabić. Henry drwi z Mike'a za śmierć swoich rodziców i żałuje, że nie był w stanie zrobić tego sam. Mike popycha Henry'ego do studni gdzie spada na dół. Nie wiadomo co stało się z nim później. Mógł przeżyć lub zginąć w wyniku upadku z dużej wysokości.

2016

Henry przeżył upadek i odzyskał ostrze. Kiedy wychodzi, zostaje aresztowany przez partnera oficera Butcha Bowersa z powodu morderstwa swojego ojca. W 2016 r. pojawia się starszy Henry w psychiatryku, wtedy to widzi czerwony balon który przechodzi za nim przez pokój. Wtedy zaczął maniakalnie się śmiać, przez co został umieszczony w swojej celi. Bowers zauważa ten sam balon pod swoim łóżkiem i próbuje go wyciągnąć. Balon pęka i pojawia się Patrick Hockstetter jako zombie, który daje mu jego ostrze, w przeciwieństwie do Belcha, który pojawił się w powieści i miniserialu z 1990 roku. Później ucieka ze swojego ośrodka a Patrick wsiada z nim do Trans-Amu Belcha.

Później konfrontuje się z Eddiem i wbija nóż w część jego twarzy, mówiąc mu, że „unosie się”, pokazując, że To zmanipulowało go i uczyniło z niego kukiełkę. Eddie wykonuje ruch awaryjny i dźga Henry'ego, ale ten nie ma na to wpływu, ale wykorzystuje to jako okazję do ucieczki. Eddie wychodzi z pokoju, a Beverly i Ben go zauważają. Ben idzie sprawdzić, czy Henry wciąż tam jest, ale widzi, że uciekł przez okno. Henry wskazuje na przełącznik ostrza umieszczone w jego klatce piersiowej i fizjologicznie przypomina mu o próbie wycięcia jego imienia na brzuchu Bena. Następnie opuszcza to miejsce.

W bibliotece używa książki, aby odwrócić uwagę Mike'a Hanlona. Podczas gdy ten sprawdza książkę, widzi historię Derry. Kiedy zamyka książkę, pojawia się Henry i atakuje Mike'a. W przeciwieństwie do powieści i miniserialu z 1990 roku nie udaje mu się go skaleczyć. Kilka sekund przed tym, jak próbuje go dźgnąć, Richie przychodzi do pokoju i przebija jego głowę, brutalnie go zabijając. Czując przerażenie, że zamordował Henry'ego Bowersa, niezależnie od jego zbrodni, Richie prawie wymiotuje, a potem inni przychodzą, by sprawdzić, czy ktoś nie jest ranny, i patrzą z przerażeniem na zwłoki dawnego wroga.