FANDOM

Homunculusy są głównymi antagonistami w serii Fullmetal Alchemist. W obu seriach anime są to złe organizacje, choć działające z różnych powodów.

Ich imiona pochodzą od siedmiu grzechów głównych z biblii chrześcijańskiej.

Początek

W mandze i anime Brotherhood, oryginalny Homunculus to tajemnicza istota stworzona z krwi Vana Hohenheima. Na początku życia był trzymany w kolbie, nie mając prawdziwej solidnej postaci do przybrania. Wyglądał jak czarna, mroczna kula z jednym dużym okiem i bardzo szerokim uśmiechem. Nawiązując przyjaźń z Hohenheimem, Homunculus zapewnił człowiekowi wiedzę z różnych nauk, w tym z matematyki, nauk ścisłych i alchemii. Król Xerxes, przywódca regionu, w którym mieszkał Hohenheim, bardzo pragnął nieśmiertelności i rozkazał Homunculusowi wyjaśnić, jak osiągnąć życie wieczne. Homunculus poinstruował go, aby utworzył krąg transmutacji w całym kraju, z dużą masakrą w każdym punkcie. Król Xerxes podążał za wskazówkami Homunculusa, a następnie został poinstruowany, aby stanąć na środku koła transmutacji, gdzie otrzyma swoje nieśmiertelne ciało.

Jednak Homunculus oszukał Xerxesa, aby stał z dala od centrum, w którym Xerxes został zabity. Uśmiechnięty Homunculus spojrzał na Hohenheima, który trzymał butelkę, i powiedział mu, że on i Hohenheim stoją w prawdziwym środku koła transmutacyjnego. Wszyscy w tym regionie zostali zabici, z wyjątkiem Hohenheima i Homuculusa, którzy obaj otrzymali nieśmiertelne ciała utworzone przez dusze ofiar. Hohenheim, przerażony tym, co zrobił Homunculus, opuścił go, przysięgając, że go kiedyś zabije. Tymczasem Homunculus został Ojcem i stworzył inne homunculusy w swoim wielkim spisku.

Manga i Brotherhood

Idąc za tym przykładem, Homunculusy, które pojawiają się w mandze i anime Brotherhood, są dziełami Ojca, rzekomo oczyszczając się z własnych grzechów, aby w dniu obiecanym osiągnąć stan boskości. Te homunculusy są tworzone przy użyciu różnych dusz w Ojcu, aby budować Kamienie Filozoficzne, dzięki czemu homunculusy są stosunkowo nieśmiertelne, dopóki ich Kamienie nie zostaną zużyte. Jednak takie grzechy są nadal obecne w Ojcu, jak widać przez jego twory.

  • Lust: pragnienie władzy i chęć manipulowania innymi.
  • Gluttony: zużywanie zasobów, którymi dysponuje, takie jak los pierwszego Greeda.
  • Envy: zazdrość wobec ludzi za ich zdolność do posiadania rodzin i tworzenia znaczących więzi - Hohenheim wyraźnie określa to jako swój powód do stworzenia homunculusów.
  • Greed: wyżej wspomniane pragnienie władzy.
  • Sloth: Nakłanianie innych do pracy, gdy on znajduje się pod ziemią i kieruje.
  • Wrath: gniew ogólny, ale szczególnie zauważalny w jego konfrontacji z Hohenheimem.
  • Pride: kompleks wyższości ojca, taki jak postrzeganie ludzi jako insektów.

Inne homunculusy

Inne stworzenia podobne do homunculusów służą jako pomniejsi antagoniści w serii. Najbardziej godne uwagi są żołnierskie manekiny stworzone poprzez związanie różnych dusz Kamienia Filozoficznego z ciałami humanoidalnych potworów. Teoretyzowano, że zostały one stworzone, aby służyć jako dodatkowe źródło Kamienia Filozoficznego dla Ojca.

Ciekawostki

  • Wszystkie nazwane homunculusy umierają w sposób związany z grzechem, który „ucieleśniają”:
    • Lust została spalona żywcem przez człowieka znanego jako osobę, która „pożąda” stanowiska przywódcy Amestris.
    • Greed został ugotowany za jego najwartościowszą cechę, a później ponownie zabity za tę samą cechę przez Ojca.
    • Gluttony został pochłonięty przez Pride'a.
    • Envy popełnia samobójstwo z zazdrości i nienawiści do ludzi.
    • Sloth wyczerpał swój Kamień Filozoficzny podczas długiej walki.
    • Wratha rozczłonkował jeden z mściwych ludzi, których próbował wyeliminować.
    • Pride został pozbawiony mocy i zredukowany do postaci jednego ze stworzeń, którymi gardził.
    • Ojciec, choć nie został nazwany imieniem grzechu, był w dużej mierze zaniedbany wysiłkami Vana Hohenheima, tego, z którego krwi się „urodził”, i Greeda, własnego syna.

Galeria